۰ نفر

وزیر ارتباطات:

سرعت اینترنت در ایران به ۱۰۰۰ مگابیت رسید!

۳ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۸
کد خبر: 849302
سرعت اینترنت در ایران به ۱۰۰۰ مگابیت رسید!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این که سرعت اینترنت از ۱۰تا ۲۰مگابیت در ثانیه به ۱۰۰۰ رسیده ، زیرساخت بسیار مهمی است که می تواند تحول بزرگی را در حوزه های اقتصاد، صنعت، آموزش و فرهنگ ایجاد کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اطلاعات، عیسی زارع‌پور در حاشیه آیین افتتاح طرح بزرگ فیبرنوری در شهرستان سملقان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زیرساخت‌های ارتباطی در شرکت ارتباطات زیرساخت که شبکه مادر مخابراتی کشور را پشتیبانی و نگهداری می‌کند، توسعه خوبی داشته، به طوری که علاوه بر ظرفیت شبکه انتقال، ظرفیت شبکه IPکشور ۲برابر شده است.

وی افزود: اجرای طرح فیبرنوری در حدود ۳۰۰شهر تمام شده است و تا پایان ۱۴۰۴تمامی شهرها زیر پوشش این فناوری قرار می گیرند. اکنون ۸ میلیون خانوار که ۴۰درصد از جمعیت شهری را شامل می شود، زیرپوشش این فناوری قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: تمامی خراسان شمالی زیر پوشش فیبر نوری رفت و اینترنتی که در خراسان شمالی تقدیم شد ۹۰۰مگابیت در ثانیه سرعت دارد؛همچنین سرعت دانلود ۲۰۰برابر و سرعت آپلود ۸۰برابر شده است.

زارع پور تاکید کرد: این که سرعت اینترنت از ۱۰تا ۲۰مگابیت در ثانیه به ۱۰۰۰ رسیده، زیرساخت بسیار مهمی است که می تواند تحول بزرگی را در حوزه های اقتصاد، صنعت، آموزش و فرهنگ ایجاد کند.

همچنین دیروزطرح بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۲۵شهر خراسان شمالی با اعتبار ۶هزار میلیارد ریال به طور نمادین در شهرستان سملقان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره برداری شد.

فعالیت ۵۰۰ هزار کسب و کار در سکوهای داخلی

زارع پور همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از شکل‌گیری ۵۰۰هزار کسب و کار در سکوهای داخلی خبر داد و گفت: با وجود تبلیغات منفی، با تلاش‌های انجام‌شده طی ۲ سال گذشته شاهد ایجاد حدود نیم میلیون کسب و کار در سکوهای داخلی هستیم.

زارع‌پور با بیان این که از سال ۱۴۰۰تا کنون شاهد افزایش ۵/۲ برابری حجم تراکنش‌های الکترونیکی هستیم که همه این‌ها به توسعه زیرساخت‌ها مرتبط است، ادامه داد: ابتدای دولت سیزدهم شبکه ملی اطلاعات ۲۰درصد پیشرفت داشت که اکنون به ۶۴درصد رسیده است. اجرای فیبر نوری در کشور توسط وزارت ارتباطات بزرگترین پروژه تاریخ این وزارتخانه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این که اثر اینترنت پرسرعت و زیرساخت‌های ارتباطی بر زندگی مردم بسیار قابل توجه است، گفت: تکنولوژی‌های گذشته اینترنت پرسرعت حداکثر به ۳۰یا ۴۰مگابیت بر ثانیه خلاصه می‌شد؛ اما اکنون با فیبر نوری می‌توانیم سرعت آن را چند برابر کنیم.

زارع‌پور با یادآوری این که اکنون سرعت دانلود بر بستر فیبر نوری به ۹۵۰مگابیت رسیده است و آپلود هم با سرعت ۲۰۰برابر نسبت به قبل انجام می‌شود، تاکید کرد: در دولت سیزدهم به اندازه ۳دولت پیشین پرتاب ماهواره‌های تحقیقاتی انجام شد و تابستان هم ۲ پرتاب انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این دیدار بر ضرورت به ثمر نشستن اینترنت ملی تاکید کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در نشست شورای اداری خراسان شمالی، از پوشش ۸ میلیون خانوار و اتصال آن‌ها به فیبر نوری خبر داد و اظهار داشت: عملیات فیبرکشی در نقاط مختلف کشور در حال انجام و در ۲۰۰شهر کشور به پایان رسیده و در ۶۰۰شهر هم در حال اجراست.

وی با بیان این که ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی در طرح ملی فیبر نوری خانه‌ها و کسب و کارها حاصل شده است، افزود: طی ۲سال گذشته، بیش از ۱۰هزار کیلومتر فیبر نوری در شهرهای کشور اجرا شده و تلاش ما این است تا پایان سال ۱۴۰۴تمامی شهرهای کشور به فیبر نوری مجهز شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha