۰ نفر

زلزله کاشمر به ۲۰ مدرسه آسیب رساند

۲ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۲
کد خبر: 849090
زلزله کاشمر به ۲۰ مدرسه آسیب رساند

زلزله ۲۹ خرداد در شهرستان کاشمر خراسان رضوی به ۲۰ مدرسه آسیب کلی یا جزیی رسانده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، فرماندار کاشمر گفت: حجت الله شریعتمداری روز شنبه افزود: ۱۰ مدرسه در کاشمر به طور کلی آسیب دیده اند و نیازمند تخریب و نوسازی کامل هستند و ۱۰ فضای آموزشی نیز به علت آسیب ناشی از زلزله باید ترمیم و تعمیر شوند.

حجت الله شریعتمداری گفت: مدارس تخریب شده همان فضای های آموزشی فرسوده نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی بودند که نوسازی آنها در دستور کار قرار داشت.

فرماندار کاشمر با اشاره به پس لرزه ۳.۸ ریشتری دیروز در این شهرستان افزود: ظرفیت اسکان اضطراری در روستاهای شهرستان افزایش یافته و مردم دیشب نیز مانند سایر جمعه ها هم بواسطه استفاده از فضا و هوای مطبوع و هم ملاحظه بابت وقوع پس لرزه در فضای باز ماندند و تفریح کردند.

شریعتمداری گفت:در حال حاضر ۲ وعده غذای گرم برای ظهر و شب به همت موکبها و هیات های مذهبی و آستان قدس رضوی در روستاهای آسیب دیده از زلزله کاشمر طبخ و توزیع می شود.

او افزود: روستاهای زنده جان، کسرینه، محمدیه، سرحوضک و حاجی آباد بیشترین خسارت را دیده اند، لذا توصیه کرده ایم مردم تا ایمن‌سازی مکان های آسیب دیده در چادرها اسکان یابند.

بر اثر وقوع زلزله پنج ریشتری ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ظهر روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ماه در شهرستان کاشمر چهار نفر فوت کردند و ۱۱۵ نفر نیز مصدوم شدند.

پس لرزه دیروز جمعه ساعت ۱۴ و ۲۹ دقیقه در عمیق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۹ کیلومتری شهر کاشمر و ۱۰ کیلومتری شهر خلیل‌آباد خراسان رضوی به وقوع پیوست که ۱۲ مصدوم برجای گذاشت.

جمعیت شهرستان کاشمر ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و "فرگ قلعه" و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha