۰ نفر

چراغ سبز امنیتی پوتین به اروپا

۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱
کد خبر: 848997
چراغ سبز امنیتی پوتین به اروپا

رئیس‌جمهوری روسیه گفت:‌ این کشور آماده است با همه طرف‌ها از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو در مورد امنیت برابر و غیرقابل تقسیم در اوراسیا گفتگو کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین روز جمعه اول تیرماه ۱۴۰۳ در نشستی در کرملین با فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های نظامی روسیه افزود: با این حال، این امر زمانی ممکن می‌شود که آنها برای آن آماده باشند.
خبرگزاری تاس به نقل از وی اظهار داشت:‌ روسیه آماده گفت‌وگوی گسترده بین‌المللی درباره این موضوعات کلیدی و حیاتی است - هم با همکارانمان در سازمان همکاری شانگهای، کشورهای مستقل مشترک المنافع، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بریکس و سایر انجمن‌های بین‌المللی از جمله کشورهای اروپایی و ناتو.
رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با در نظر گرفتن وضعیت جهان، فدراسیون روسیه ارتش خود را بر اساس تجربه عملیات ویژه نظامی توسعه خواهد داد.

رئیس جمهوری روسیه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ در دیدار با کارکنان ارشد وزارت امور خارجه این کشور نیز گفته بود که زمان بحث در مورد تضمین امنیت جمعی در اوراسیا فرا رسیده است. همچنین لازم است حضور نیروهای نظامی فرامنطقه ای در این منطقه محدود شود.
پوتین تاکید کرد: روسیه علاقه مند است که گفت و گو در مورد ایجاد یک سیستم امنیتی تقسیم ناپذیر به طور جدی در سازمان ملل متحد دنبال شود.

در این پیوند، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه اول تیرماه ۱۴۰۳ در پایان نشست شورای وزیران خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: ناتو قصد دارد مانع ایجاد ساختار امنیتی اوراسیا شود.
سرگئی لاوروف روز جمعه در نشست خبری در آلماتی قزاقستان افزود: ناتو تمام تلاش خود را برای جلوگیری از چنین فرآیندهای عادلانه انجام خواهد داد، اما شکل‌گیری سازوکار امنیتی در اوراسیا راه بدون جایگزین است.
وی ادامه داد: سازمان پیمان امنیت جمعی با شکل گیری ساختاری امنیتی در اوراسیا موافق است.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسائلی که امنیت اوراسیا را تهدید می‌کند، از جهت‌های مختلف نشأت می‌گیرد اما در اکثریت قاطع موارد، منشأ این تهدیدات خط مشی تهاجمی ناتو است.
وی خاطرنشان کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی به دنبال خصوصی سازی و تحت سلطه قرار دادن تمامی مسائل مربوط به تضمین ثبات در فضای پهناور ما است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha