۰ نفر

سرپرست ریاست‌جمهوری در بازدید از مرکز پایش کشاورزی مطرح کرد:

داده‌های واقعی، بسترساز اجرای موفق برنامه‌های راهبردی

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵
کد خبر: 846354
داده‌های واقعی، بسترساز اجرای موفق برنامه‌های راهبردی

سرپرست ریاست‌جمهوری پیش‌بینی‌پذیری بازار محصولات کشاورزی و رفع کمبود قبل از ایجاد اختلال در توازن عرضه و تقاضا را مقتضای مدیریت هوشمند خواند و اجرای موفق برنامه‌های راهبردی کشاورزی را در بستر داده‌های واقعی و اطلاعات برخط تولید، عرضه و مصرف دانست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمد مخبر با حضور در مرکز پایش کشاورزی، ایجاد چنین مرکزی برای ارایه افق روشن در پیش‌بینی نیاز بازار و پیشگیری از بیش‌بود و کمبود در برخی مواقع سال را ضروری دانست و گفت: مدیریت بر اساس اطلاعات موثق و روشن بودن مسیر حرکت، از بحران‌ها و اختلالات بازار جلوگیری و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

وی قصد دشمنان در ضربه زدن به نظام اسلامی را از دو گذرگاه امنیت نظامی و امنیت غذایی واقعی دانست و افزود: نیرنگ دشمن کاملا مشخص است و به دلیل یأس از نفوذ نظامی به دنبال فشار بر مردم و دلسرد کردن آنان از راه محدودیت‌های معیشتی و رفاهی است که مقوله امنیت غذایی در راس آن قرار دارد.

مخبر در این رابطه تاکید کرد: اقتدار در امنیت غذایی هم مانند اقتدار نظامی مایه سرخوردگی دشمن می‌شود، از این رو وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی سفره مردم حرکت به سمت پایداری و ایجاد امنیت غذایی همه‌جانبه را برنامه راهبردی خود قرار داده است.

سرپرست ریاست‌جمهوری با ابراز رضایت از عملکرد یک ساله وزیر جهادکشاورزی گفت: ساماندهی تولید و بازار مرغ، بازسازی گله‌های اجداد و مادر، خودکفایی در گندم و تعادل بخشی نسبی به بازار سبزی و صیفی از جمله اقدامات مهم دوره نیکبخت است.

وی از پیگیری مجدانه شهید آیت‌الله رییسی، یاد کرد و افزود: در دوره‌های قبل کشتی‌های حامل نهاده در بنادر پهلو می‌گرفت این در حالی بود که داخل کشور، تولیدکننده نیاز مبرم به نهاده داشت و ایشان بارها از این موضوع گلایه می‌کردند.

مخبر شرایط امروز را متفاوت از آن دوران دانست و اظهار داشت: امروز این معضل حل شده و بر اساس اظهارات وزیر جهادکشاورزی نهاده کشور تا پایان شهریور ماه تامین شده است و تدارک نیاز نیمه دوم سال در دست اقدام است و تولیدکننده با اطمینان خاطر به کار خود ادامه می‌دهد.

سرپرست ریاست‌جمهوری ارایه برنامه زمان‌بندی برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار در کوتاه‌ترین زمان را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ارتقای بهره‌وری با به‌کار بستن فناوری، مدیریت منابع پایه مانند آب و خاک با توسعه کشت گلخانه، تغییر نهاده به واسطه تغییر رژیم غذایی دام و طیور و استفاده از ترکیبات قابل دسترس و بهره‌ور، مشارکت مردم در تولید و سپردن وظایف اجرایی به تشکل‌ها و اتحادیه‌ها، آمایش سرزمین و برآورد تولید بر اساس جغرافیا و شرایط استانی در سراسر کشور به منظور کاهش هزینه‌های تولید، ایجاد درآمد ارزی از تولیدات باثبات و پایدار مانند مرغ و تخم‌مرغ و کشاورزی فراسرزمینی از جمله راه‌های دسترسی به توسعه پایدار کشاورزی و تحقق سند امنیت غذایی است.

مخبر با قدردانی از روحیه جهادی وزیر و کارکنان وزارت جهادکشاورزی، تلاش شبانه روزی و خستگی‌ناپذیر آنان را شایسته تقدیر دانست و ادامه این راه تا رسیدن به امنیت پایدار غذایی را خواسته رییس‌جمهور شهید، نظام اسلامی و مردم قدرشناس ایران عنوان کرد.

گفتنی است در این بازدید سامانه اطلاعات مکانی کشاورزی (سامکا)، سامانه ثبت اطلاعات پهنه‌بندی و زیر سامانه‌های کنترل داده کشاورزی به صورت برخط؛ اطلاعات زیربخش دام و طیور، زراعت را ارایه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha