۰ نفر

ترند شدن استیکینگ در صرافی ها، و راه‌اندازی سرویس استیکینگ در کوینکس

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۶
کد خبر: 842587
ترند شدن استیکینگ در صرافی ها، و راه‌اندازی سرویس استیکینگ در کوینکس

استیکینگ مکانیسمی در حوزه رمزارزها است که در آن کاربران رمزارزهای خود را در یک شبکه بلاک‌چین یا پروتکل قرارداد هوشمند قفل می‌کنند. این اقدام آن‌ها شاهدی بر حمایت کاربران از شبکه موردنظر و مشارکت آن‌ها در این شبکه است، که بابت این اقدامشان پاداش نیز دریافت می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، بسیاری از شبکه‌های بلاک‌چین مبتنی بر مدل اثبات سهام (PoS) یا گونه‌های مختلف آن، مکانیسم استیکینگ را پذیرفته‌اند. سرمایه‌گذاران رمزارزها می‌توانند از طریق استیکینگ در فرایند اعتبارسنجی شبکه شرکت نمایند، به حفظ امنیت و عملکرد شبکه کمک کنند، و پاداشی به‌عنوان بهره سرمایه‌گذاری «دارایی‌های» خود دریافت کنند، که عموماً در قالب همان رمزارز مربوطه توزیع می‌شود.

به بیان ساده، استیکینگ به معنای حمایت کاربران از عملیات یک شبکه با وثیقه‌گذاری رمزارزهایشان در آن شبکه و دریافت توکن‌های اضافی به‌عنوان پاداش است، که مشابه بهره‌ای است که در صنایع سنتی از طریق سپرده‌گذاری به دست می‌آید. برخلاف «استخراج» که مستلزم توان سخت‌افزاری و مصرف انرژی قابل‌توجه است، استیکینگ موانع ورود نسبتاً کمتری دارد و، ضمن سازگاری با محیط‌زیست، اقتصادی‌تر نیز هست.

با توسعه و بلوغ بازار رمزارزها، استیکینگ نه‌تنها فرصتی برای کاربران جهت دستیابی به درآمد پایدار است، بلکه مشارکت‌کنندگان نهادی از جمله صرافی‌ها را نیز به خود جلب می‌کند. با توجه به روندهای بازار، سرمایه پیوسته وارد مسیر PoS شده است و مزایای صرافی‌ها، به‌عنوان دروازه‌های این ترافیک، به‌طور فزاینده‌ای برجسته شده است. به‌طورکلی، مزایای اصلی صرافی‌های وارد شده به حوزه استیکینگ عبارتند از:

1. منابع درآمد متنوع: صرافی‌ها با ارائه خدمات استیکینگ می‌توانند در کارمزد تراکنش‌ها یا سهمی از درآمدها سهیم شوند و کانال‌های سودآوری خود را افزایش دهند.

2. افزایش وفاداری کاربر: کاربران می‌توانند از طریق صرافی‌ها دارایی‌هایشان را در مکانی واحد مدیریت کنند و درآمد دارایی‌ها را از طریق استیکینگ افزایش دهند. ارائه چنین خدماتی همچنین رضایت و وفاداری کاربران را نیز افزایش می‌دهد.

3. ترویج ساخت اکوسیستم: برخی صرافی‌ها توکن‌های خاص پلتفرم خودشان را منتشر کرده‌اند، و ارائه خدمات استیکینگ می تواند مشوق کاربران برای نگهداری این توکن‌ها در درازمدت باشد و در نتیجه، افزایش نقدینگی و ثبات در درون این اکوسیستم‌ها را تقویت کند.

4. مزیت رقابتی: با افزایش رقابت شدید در بازار، استیکینگ به محصولی مهم در صرافی‌ها برای جذب کاربران جدید و حفظ کاربران موجود تبدیل شده است.

اخیراً، پلتفرم معاملات جهانی رمزارز کوینکس خبر از راه‌اندازی خدمات استیکینگ خود داده است و کاربران می‌توانند تنها با یک کلیک ETH خود را وثیقه‌گذاری کنند. کوینکس، که بیش از شش سال عمیقاً در صنعت رمزارزها درگیر بوده است، با راه‌اندازی خدمات استیکینگ نه‌تنها شناخت محصول و برند و وفاداری را در بین کاربران جهانی‌اش بهبود بخشیده است، بلکه جلوه‌ای از تلاش‌های بیشتر خود برای بهبود اکوسیستم محصولاتش را به نمایش گذارده است. طرح‌بندی خدمات استیکینگ نشان می‌دهد که کوینکس صرفاً پلتفرمی معاملاتی برای دارایی‌های رمزارز نیست، بلکه در حال تبدیل‌شدن به یک پلتفرم مدیریت دارایی‌های رمزارز همه‌منظوره جامع‌تر است.

درعین‌حال، به‌موازات تکامل بازار رمزارزها، راه‌اندازی خدمات استیکینگ کوینکس مسیر جدیدی را برای رشد ارزش در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هنگامی که کاربران این پلتفرم دارایی‌هایشان را در سرویس استیکینگ کوینکس قفل می‌کنند، نه‌تنها از افزایش قیمت اصلی دارایی سود می‌برند، بلکه از درآمدی معمولی، مشابه با سود سهام، نیز برخوردار می‌شوند. این بدان معناست که کاربران می‌توانند حتی در طی نوسانات بازار نیز یک منبع سود پایدار داشته باشند که تخصیص دارایی را متنوع‌تر و قوی‌تر می‌سازد.

کوینکس اظهار داشت که در آینده نیز، طیف متنوع‌تری از گزینه‌های استیکینگ را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد و با پشتیبانی از انواع بیشتری از رمزارزها برای رفع نیازهای کاربران مختلف تلاش می‌کند. کوینکس با گسترش کسب‌وکار استیکینگ خود، نه‌تنها باب جدیدی را برای سرمایه‌گذاری باز می‌کند، بلکه تأثیر نام برندش را نیز افزایش می‌دهد. بسیاری از دست‌اندرکاران معتقدند که کوینکس در آینده هم می‌تواند با ارائه مستمر محصولات و خدمات نوآورانه خود، جایگاه رهبری‌اش را در صنعت معاملات رمزارزها و خدمات سرمایه‌گذاری حفظ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha