۰ نفر

«زگلدشت» شرکتی کوچک اما با ثبات و سودآور + شمارش امواج

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵
کد خبر: 838707
«زگلدشت» شرکتی کوچک اما با ثبات و سودآور + شمارش امواج

شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان با نماد زگلدشت  از شرکت های کوچک تولیدی است که در صنعت زراعت و خدمات وابسته فعال است و  در بازار اول فرابورس و در قیمنت ۲۳۰۰۰ ریال داد و ستد میشود . ارزش بازار سهم ۱۶ هزار میلیارد ریال بوده و از زمان عرضه در بازار سرمایه (سال ۹۵) حدود ۴۷۵۴ درصد  با لحاظ سود تقسیمی بازدهی داشته است.

اقتصاد آنلاین – مینا یوسفی؛ این شرکت یکی از تولیدکننده های محصولات دامی کشور است. در حال حاضر دامپروری را می‌توان فعالیت اصلی زگلدشت نام برد. محصولات تولیدی این شرکت شامل شیر و گوساله نر می باشد. زگلدشت جز شرکت هایی است که بیشترین رشد فروش را نسبت به به مدت مشابه سال پیش داشته اند. سال ۱۴۰۲ را با فروش ۱۱۵۲۸ میلیارد ریالی سپری کرده که تقریبا دوبرابر مدت مشابه سال گذشته بوده استاز طرفی شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) فاز یک پروژه دامداری ۶۰۰۰ رأسی دلفان استان لرستان را به بهره برداری رسانده که در افزایش درآمد شرکت موثر است. لذا بد نیست شرکت را دقیق تر بررسی کنیم.

معرفی اجمالی:

شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد. این شرکت از واحدهای فرعی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین است. شرکت کشت و دام گلدشت در سال ۱۳۹۵ با نماد زگلدشت مورد پذیرش بورس اوراق بهادار قرار گرفته است. در تحلیل بنیادی زگلدشت بیش از ۶۰ درصد از سهام شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین است.

فعالیت‌های اصلی شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان به‌شرح موارد زیر است:

انجام فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، باغداری، پرورش طیور، زنبور عسل، ماهی و هرگونه حیوان دیگر

صنایع تبدیلی، فرآوری و استفاده از فرآورده‌های حیوانی و پروتئین‌های گیاهی

واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات، لوازم مورد نیاز شرکت و ورود هر نوع دام

مشارکت در سایر شرکت‌های مرتبط با موضوع فعالیت شرکت

عمده فروش محصولات کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در بازار داخلی است. قیمت شیر در بازار داخلی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن صنفی کارفرمایی گاوداران تعیین می‌شود.

مواد اولیه مصرفی در بخش دامداری شرکت متشکل از ۷۰ درصد علوفه شامل ذرت علوفه‌ای، یونجه، کاه و تفاله چغندر قند و ۳۰ درصد کنسانتره شامل جو، ذرت دانه‌ای، انواع کنجاله و مکمل‌ها است که عمدتا داخلی و بخشی از آن از طریق واردات (با نرخ ارز دولتی) تامین می‌شود.

عملکرد با ثبات شرکت طی سال گذشته واولین ماه سال جاری:

فروردین ۱۴۰۳ و مقایسه با اسفند و زمستان زگلدشت:

این شرکت در فروردین فروش ۱۰۷.۶ میلیارد تومانی را ثبت کرد که نشان از رشد ۲.۰ درصدی نسبت به اسفند و رشد ۱.۰ درصدی نسبت به میانگین فروش ماهانه زمستان دارد. زگلدشت در پاییز با فروش ۳۴۰.۵ میلیارد تومان به سود خالص ۴۳.۲ میلیارد تومان رسیده بود؛ سود هر سهم شرکت در این فصل ۶۱۸.۰ ریال بود.

همانطور که پیش تر عرض شد زگلدشت جز شرکت هایی است که بیشترین رشد فروش را نسبت به به مدت مشابه سال پیش داشته اند. سال ۱۴۰۲ را با فروش ۱۱۵۲۸ میلیارد ریالی سپری کرده که تقریبا دوبرابر مدت مشابه سال گذشته بوده است. لذا بد نیست شرکت را دقیق تر بررسی کنیم.

شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) به تازگی فاز یک پروژه دامداری ۶۰۰۰ رأسی دلفان استان لرستان را به بهره برداری رسانده است:

«زگلدشت» شرکتی کوچک اما با ثبات و سودآور +شمارش امواج

شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) در اواخر سال ۱۴۰۲ با افشای اطلاعات گروه الف اعلام کرد:

فاز یک پروژه دامداری ۶۰۰۰ رأسی دلفان استان لرستان به بهره برداری رسید.

با عنایت به اینکه دامداری گلدشت نمونه (واحد دلفان) از جمله دامداری های پرورش گاو شیری می باشد، بدیهی است میزان تولید شیر به عنوان محصول اصلی واحد مزبور تأثیر مستقیمی بر درآمد فروش شرکت دارد.

شمارش امواج زگلدشت، تحلیل تکنیکال سهم چه میگوید؟

«زگلدشت» شرکتی کوچک اما با ثبات و سودآور +شمارش امواج

همراه با ریزش بازار سرمایه از اردیبهشت ماه سهم نیز شروع به اصلاح قیمت کرد ولی این اصلاخ بیشتر زمانی بوده است. از پیک ۲۸۰۰ با صرف زمان یکساله به محدوده ۱۵۰۰ نزدیک شده و مجدد بالای ۲۰۰۰ تثبیت شده است. اگر الگوی موج B مثلث بوده باشد به زودی باید شاهد یک رشد قابل توجه تحت عنوان C باشیم که شکست ۲۶۰۰ میتواند تاییدی برای ورود باشد.

خط سبز رنگ حمایت معتبری است که بیشتر زمان میخواهد تا به آن برسد.

محدوده حمایتی ۲۱۰۰ حد ضرر و هدف های ۳۱۰۰-۳۶۰۰ و سپس ۴۵۰۰ دنبال گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha