۰ نفر

آمار تکان دهنده از فقر مطلق

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۵۴
کد خبر: 838635
آمار تکان دهنده از فقر مطلق

بررسی‌ها نشان می‌دهد مجموع دو پرداختی به اقشار محروم، یعنی یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر کفایت نمی‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان می‌دهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمی‌کند.

براساس گزارش تسنیم، بر این اساس نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی ۷۵ درصد و در کمیته امداد ۸۶ درصد کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی ۴۷ درصد و در کمیته امداد ۵۴ درصد کفایت می‌کند.

آمار تکان دهنده از فقر مطلق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    مسلماً این مستمری هایی که برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بخصوص معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل واریز می شود کفاف زندگی آنها را نمی دهد بعنوان مثال مستمری یک خانواده 4نفره که سرپرست آن معلولیت شدید دارد و ازکارافتاده است فاقددرامد است ماهی 2میلیون 500هزار تومان است آیا باوجود این گرانی ها چنین خانواده ای می تواند یک ماه با این مستمری زندگی کند؟ وزیر رفاه می‌گوید کالا برگ داریم پرداخت می کنیم یارانه نقدی پرداخت می کنیم اینها همه رو جمع کنید 5میلیون نمی شود آن هم برای خانواده 4نفره حالا بماند مشکلات سرپرست خانوار مشکلات بچه های آنها پول آب، برق و گاز دولت باید تمام تمرکزش را برای دهک‌های اول تا سوم بگذارد برای اینکه بیشتر جمعیت فقرا در همین دهک ها هستند، این عدالت نیست تفاوت مبلغ یارانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بخصوص معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل با آن کسی ماهی 15میلیون به بالا می گیرد 100هزار تومان باشد، قشر مظلوم معلولان شدید و خیلی شدیدفاقددرامد توانایی کار کردن را ندارند اما بقيه جامعه حتی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد توانایی کار کردن را دارند