۱ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

ترکش‌های ریزش انس به بازار سکه و طلا / طلا ۱۵۰ هزار تومان ارزان شد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبر: 837853
ترکش‌های ریزش انس به بازار سکه و طلا / طلا ۱۵۰ هزار تومان ارزان شد

یک فعال بازار طلا با اشاره به روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا، پیش بینی کرد قیمت جهانی طلا با توجه به آرام‌تر شدن شرایط سیاسی و اقتصادی رو به کاهش باشد. 

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ بازار سکه و طلا فروردین ماه را به دلیل تنش‌های سیاسی در خاورماینه با نوسان قیمت پشت سر گذاشت به طوری که شاهد رسیدن هر گرم طلا به کانال ۴ میلیون تومان نیز بودیم اما با آرام‌تر شدن شرایط هیجان بازار نیز کاهش یافته است و در یک هفته شاهد ثابت و کاهش قیمت‌ها در بازار هستیم امروز نیز با بازگشایی بازارهای جهانی قیمت انس طلا کاهش یافت همین امر در بازار طلا نیز اثرگذار بود و باعث کاهش قیمت طلا و سکه کاهش شد. 
در همین رابطه محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: قیمت جهانی طلا ۳۴  دلار کاهش یافت و باعث کاهش قیمت طلای آب شده و طلای ۱۸ عیار شد.
وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده ۱۵۰  هزار تومان و قیمت حدود ۲۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. به دلیل اینکه قیمت ارز تغییر نکرد با کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت‌ها در بازار تغییر کرد.
کشتی آرای با اشاره به تداوم رکود در بازار سکه و طلا گفت: بازار آرام شده است و تقریبا با ثبات است، اتفاق خاصی در بازار مشاهده نمی‌شود، تقاضا و میزان معاملات در بازار کاهش یافته است. معمولا بعد از افزایش شدید و سپس کاهش قیمت‌ها سطح معاملات نیز کاهش پیدا می‌کند.
این فعال بازار طلا درباره آخرین نرخ ها در بازار سکه و طلا اظهار داشت: قیمت هر انس ۲۳۶۰ دلار است قیمت سکه طرح قدیم با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی ۴۰ میلیون تومان، سکه طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان کاهش ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بدون تغییر ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز بدون تغییر ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد. 
وی اضافه کرد: هر مثقال طلای آب شده ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است همچنین حباب سکه نیز ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد. 
کشتی آرای با بیان اینکه این نوسانات باعث شده بازار با رکود همراه باشد و معاملات نیز کاهش یابد، در پیش‌بینی از آینده بازار طلا و سکه اظهار داشت: به نظر می‌رسد باتوجه به آرام‌تر شدن اوضاع سیاسی و اقتصادی جهانی و کاهش تنس‌ها پیش‌بینی می‌شود قیمت انس با کاهش بیشتری همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha