۰ نفر

چگونه در مناقصات نفت و گاز شرکت کنیم و برنده شویم؟

۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 821938
چگونه در مناقصات نفت و گاز شرکت کنیم و برنده شویم؟

صنعت نفت و گاز در ایران یک صنعت بسیار پیشرفته و گسترده‌ای است که بیش از ده‌ها شرکت زیر مجموعه دارد. فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود بسیار تخصصی هستند و تنها کسانی که از مهارت، دانش و تجربه بالای برخوردار هستند، می‌توانند به این صنعت ورود پیدا کنند. این صنعت شامل کشف، بهره‌برداری، پالایش، حمل و نقل و فروش فرآورده‌های نفت و گاز است که برای انجام هر یک از پروژه‌ها و موارد زیر مجموعه آن‌ها نیاز به نیروی متخصص است. برای ایجاد یک تیم حرفه‌ای، مناقصاتی برگزار و افراد شایسته برگزیده می‌شوند. اگر می‌خواهید در مناقصات نفت و گاز سایت ستاد، شرکت کرده و برنده شوید، به دنبال آگهی‌های مرتبط در سایت‌های معتبر باشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، صنعت نفت و گاز در ایران یک صنعت بسیار پیشرفته و گسترده‌ای است که بیش از ده‌ها شرکت زیر مجموعه دارد. فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود بسیار تخصصی هستند و تنها کسانی که از مهارت، دانش و تجربه بالای برخوردار هستند، می‌توانند به این صنعت ورود پیدا کنند. این صنعت شامل کشف، بهره‌برداری، پالایش، حمل و نقل و فروش فرآورده‌های نفت و گاز است که برای انجام هر یک از پروژه‌ها و موارد زیر مجموعه آن‌ها نیاز به نیروی متخصص است. برای ایجاد یک تیم حرفه‌ای، مناقصاتی برگزار و افراد شایسته برگزیده می‌شوند. اگر می‌خواهید در مناقصات نفت و گاز سایت ستاد، شرکت کرده و برنده شوید، به دنبال آگهی‌های مرتبط در سایت‌های معتبر باشید.

مناقصات نفت و گاز کارون

یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت و گاز کارون است. این شرکت بزرگ برای خرید برخی از قطعات و انجام برخی از پروژه‌ها، مناقصاتی را برگزار می‌کند. اگر می‌خواهید به طور اختصاصی در مناقصات نفت و گاز کارون به عنوان مزایده‌گر حضور پیدا کنید، در سایت ارتباط گستران هزاره، در بخش مناقصات می‌توانید آگهی‌های مرتبط با این شرکت را جستجو و مشاهده کنید.

دسترسی آسان به آگهی مناقصه

فاصله انتشار و پایان انتشار آگهی مناقصات بسیار کوتاه است. بنابراین باید در زمان کوتاهی به آگهی دسترسی پیدا کرده و زمان خود را برای جمع آوری مدارک مدیریت کنید. با رصد پایگاه ملی مناقصات کشور ، به طور تفکیک شده می‌توانید آگهی‌های مناقصات نفت و گاز را پیگیری و مناسب‌ترین آگهی‌ها را انتخاب کنید. در فاصله باقی مانده تا اتمام آگهی این فرصت را دارید تا پروژه را کاملا ارزیابی کنید و اگر تامین کننده هستید، نسبت به تامین کالای مورد نیاز مناقصه گزار، تمام جوانب را در نظر بگیرید.

توجه به جزئیات آگهی

در آگهی منتشر شده مناقصه نفت و گاز سایت ستاد، جزئیات کاملی درج می‌شود تا مسیر درستی را برای شرکت در مناقصه طی و در میان ده‌ها آگهی، بتوانید در مناقصه‌ای که امکان برنده شدن در آن بیشتر است را انتخاب کنید. از جمله جزئیات می‌توان به استان برگزار کننده مناقصه، نام شرکت، نوع دسته‌بندی مناقصه، تاریخ اتمام مناقصه، تاریخ دریافت اسناد و پیشنهادات، اشاره کرد. همچنین مناقصه گزار شرایط لازم را برای انجام پروژه خیلی کوتاه، مختصر اما مفید درج می‌کند. زمانی که در مناقصه شرکت می‌کنید به منزله قبول شرایط مناقصه گزار است و باید به آن‌ها پایبند باشید.

رزومه قوی

یکی از فاکتورهایی که کمک می‌کند در مناقصات نفت و گاز برنده شوید، سابقه، تخصص و مهارت شما است. اگر از تخصص‌های لازم برخوردار باشید، با داشتن یک رزومه قوی می‌توانید نسبت به سایر شرکت کنندگان امتیاز بیشتری را برای برنده شدن، جمع آوری کنید. قطعاً در مقابل کسانی که تجربه انجام پروژه‌های بزرگ نفت و گاز را ندارند، شما شانس برنده شدن بیشتری دارید. با ارسال رزومه و ارزیابی کیفی و فنی از سوی مناقصه گزار، این اطمینان به کارفرما داده می‌شود که شما توانایی انجام پروژه را دارید و می‌توانید به تعهدات خود پایبند باشید.

آشنایی با قوانین مناقصه

اگر جزو کسانی هستید که در گذشته، در مناقصات شرکت کرده‌اید و با قوانین و اصول آن آشنا هستید، باید بگوییم که شانس برنده شدن شما افزایش پیدا می‌کند. این تجربه به شما کمک می‌کند تا بتوانید مدارک لازم را به درستی تهیه و ارسال، همچنین قیمت پیشنهادی را دقیق‌تر اعلام کنید. اما اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، با قوانین آشنا نیستید، می‌توانید از متخصصین و مشاورین در این زمینه اطلاعات کاملی دریافت کنید. در بسیاری از موارد شرکت‌های پیمانکاری که در مناقصه شرکت می‌کنند دارای یک تیم حرفه‌ای و تخصصی هستند، اما به دلیل‌ عدم آشنایی با فرایند مناقصات نمی‌توانند پیروز میدان باشند.

پیشنهاد قیمت ایده آل

برای انجام پروژه‌ها به دلیل اینکه دارای بخش‌های مختلفی هستند، باید جداولی را از پیش تعیین کرده و هزینه‌ها را در قالب جدول به طور کاملاً تفکیک شده اعلام کنید. قیمت پیشنهادی شما برای برنده شدن باید دو هدف را دنبال کند، قیمت پیشنهادی باید به گونه‌ای باشد که تا پایان پروژه نیازی به تمدید بودجه نباشد، از سوی دیگر کارفرما بتواند قیمت پیشنهادی شما را تامین کند. همچنین انجام پروژه هم برای شما و هم برای کارفرما سودآور باشد. بنابراین می‌توان گفت تحلیل قیمت پیشنهادی کار بسیار سختی است که باید با دقت بالایی برآورد شود. داشتن تجربه و رزومه قوی، در قیمت پیشنهادی نیز موثر است، چرا که پیمانکار می‌داند چه ترفندهایی را برای کاهش هزینه‌ها استفاده کند و با در نظر گرفتن شرایط غیر پیش بینی شده، رقم پیشنهادی مورد توجه کارفرما را اعلام کند.

سخن پایانی

مناقصات نفت و گاز کارون و دیگر شرکت‎ها، جزو مناقصه‌های پر طرفدار هستند و شرکت‌های پیمانکاری بسیاری در این مناقصات شرکت می‌کنند. برای برنده شدن کافیست اطلاعات خوبی در این زمینه در اختیار داشته باشید، خواسته کارفرما را درک کرده و به تعهدات خود عمل کنید. پس از مشاهده آگهی مناقصه در پایگاه ملی مناقصات کشور، بلافاصله دست به کار شده، مدارک را جمع آوری، پروژه را ارزیابی و قیمت پیشنهادی خود را اعلام کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha