۱ نفر

هشدار هواشناسی / روزهای سرد در راه است!

۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۳۰
کد خبر: 821589
هشدار هواشناسی / روزهای سرد در راه است!

با ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور، بارش برف و باران از ساعات پایانی روز گذشته(جمعه) بیش از ۸ استان کشور را در بر گرفته و چهره استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، مناطق مرکزی شرق و شمال شرق کشور را زمستانی کرده است. سازمان هواشناسی از روزهای گذشته وقوع این بارش‌ها را پیش‌بینی کرده و با صدور هشدار نارنجی از مسئولان خواسته بود برای مواجه با این شرایط آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روزنامه ایران،  آن طور که سازمان هواشناسی اعلام کرده در هفته جاری در اکثر مناطق کشور، دما ۳ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و مردم بیشتر استان‌ها بخصوص استان‌های شمالی و غربی کشور هفته‌ای نسبتاً سرد در پیش خواهند داشت.

بر این اساس «بابک محمودی»، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از آماده‌باش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در ۱۰ استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این هشدار، نیروهای امدادی از روز گذشته(جمعه) دراستان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال فارس، جنوب غرب آذربایجان غربی، جنوب و شرق لرستان، غرب و جنوب غرب اصفهان در آماده‌باش کامل بسر می‌برند تا در صورت بروز حوادث، به مردم خدمات لازم را ارائه کنند. محمودی تصریح کرد: امروز نیز علاوه بر این مناطق در نوار غربی آذربایجان غربی، غرب کردستان، ایلام، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان و شمال کرمانشاه تمام نیروها آماده‌باش هستند.

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۷ استان

«صادق ضیاییان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور خبر داد اظهار داشت: با ورود این سامانه از اواخر وقت دیروز (جمعه)، بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان آغاز شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان هفته پیش رو این شرایط در استان‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۷ استان خبر داد و گفت: در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، مناطق مرکزی و شمال شرق کشور، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی شده و احتمال لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی

وی با تأکید بر اینکه احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی این استان‌ها وجود دارد، افزود: بارش برف و باران در تمام محورهای شمالی کشور بخصوص کوهین و جیرنده همچنان ادامه‌دار است لذا از مردم می‌خواهیم از تردد در این محورها بپرهیزند. همچنین بارش برف شدید تمام محورهای آذربایجان شرقی و اردبیل، آذربایجان غربی در نیمه شمالی از استان ارومیه تا ماکو را در برگرفته است.

ضیاییان خاطرنشان کرد: از امروز (شنبه) بارش‌ها در غرب کشور و زاگرس مرکزی تشدید می‌شود و نیمه غربی کشور و همین‌طور مناطقی از جنوب و شرق کشور را بارش برف و باران در بر می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: این سامانه بارشی یکشنبه در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور سبب بارش پراکنده شده و سپس به سمت شرق سواحل دریای خزر و کل نوار شرقی کشور کشیده خواهد شد. همچنین دوشنبه نیز در شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش‌ها ادامه دارد، روز سه‌شنبه هم بارش شمال غرب و غرب سواحل را در بر خواهد گرفت و بتدریج سامانه بارشی از سمت شرق کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان خاطرنشان کرد: هفته جاری در اکثر مناطق کشور، دما ۳ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و هفته نسبتاً سردی نسبت به هفته گذشته خواهیم داشت. بارش‌های تهران از روز شنبه (۷بهمن) تا سه‌شنبه (۱۰بهمن) بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha