۱۳ نفر

دهه شصتی‌ها دو وام ۵۰۰ میلیونی می گیرند

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۴:۰۰
کد خبر: 811690
دهه شصتی‌ها دو وام ۵۰۰ میلیونی می گیرند

یک نماینده مجلس، گفت: پرداخت وام ازدواج ۵۰۰ میلیون تومان قدم خوبی برای دهه شصتی‌ها است، البته ما باید از زوایای دیگر به این افراد نگاه کنیم باید از لحاظ اشتغال و مسکن نیز برای آن‌ها قدم برداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا،یک نماینده مجلس گفت: اشتغال برای دهه شصتی‌ها سخت است باید وام اشتغال به این افراد تعلق گیرد، در کنار ۵۰۰ میلیون وام ازدواجی که می‌دهند باید وام ۵۰۰ میلیونی اشتغال بدهند تا این افراد بتوانند روی پای خودشان بایستند.

 سید سلمان ذاکر درباره اختصاص وام ازدواج ۵۰۰ میلیون تومانی برای متولدین دهه ۶۰ روستایی که تاکنون ازدواج نکرده‌اند، گفت: پرداخت وام ازدواج ۵۰۰ میلیون تومان قدم خوبی برای دهه شصتی‌ها است، البته ما باید از زوایای دیگر به این افراد نگاه کنیم باید از لحاظ اشتغال و مسکن نیز برای آن‌ها قدم برداریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: می‌گوییم، چون افراد مجرد هستند، حق ثبت‌نام برای مسکن ندارند، از یک طرف هم می‌گوییم ۵۰۰ میلیون تومان وام برای ازدواج روستایی‌ها می‌دهیم، اما خانه ارزان قیمت نمی‌دهیم، این موارد مقداری با هم تعارض دارد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه ازدواج، اشتغال و مسکن دهه شصتی‌ها باید فراهم شود، اگر شخصی بداند واقعا مقدمات فراهم است هم از طرف آقا و هم از طرف خانم رغبت زیادی به ازدواج پیدا می‌کنند و مشکلات حل و برطرف برطرف می‌شود.

ذاکر درباره این‌که مطرح می‌شود وام ۵۰۰ میلیون تومانی روستایی باعث می‌شود برخی افراد برای گرفتن ازدواج صوری انجام دهند، بیان کرد: ازدواج صوری درست نیست، مردم ما صادق هستند ما صداقت را از مردم یاد می‌گیریم، اتفاقات کم، دلیل بر عمومی کردن موضوع نیست، در همه مسائل این اتفاقات رخ می‌دهد، علی‌الخصوص در چنین موضوعاتی، نباید خیلی توجه کرد بلکه باید دقت کرد تا مشکلات رفع شود.

وی تاکید کرد: تورم بالا است، دولت باید حمایت کند، همان‌طور که برای افرادی که می‌خواهند تازه ازدواج کنند و سن ازدواج‌شان است وام خاصی در نظر گرفته است؛ برای اشخاصی که سن ازدواج شان گذشته است هم باید فکری کند؛ چراکه تورم و اجاره بها سنگین است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اشتغال برای دهه شصتی‌ها سخت است باید وام اشتغال به این افراد تعلق گیرد، در کنار ۵۰۰ میلیون وام ازدواجی که می‌دهند باید وام ۵۰۰ میلیونی اشتغال هم بدهند تا این افراد بتوانند بر روی پای خودشان بایستند چراکه آن‌ها در چند سال آینده یا پدر و مادرشان را از دست داده‌اند یا به سن پیری رسیده‌اند و کسی از آن‌ها حمایت کسی حمایت نمی‌کند، یک زمینه اشتغال باید فراهم شود تا کمک کنیم بستر ازدواج فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صابر IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    7 2
    سلام میخوام بدونم فقط این وام 500میلیونی برای روستایی ها هست یا شهرها هم شامل میشه
  • فخرالدین شکوهی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    5 0
    الان دوسال هست عقد کردم وام ازدواج من را نمی دهند .ده شصتی هم هستم .هر بار به دلایلی بانک وام را نمی‌دهد..یا به ضامن گیر می‌دهند یا میگن بودجه نداریم ..تا کنون چهل کارمند را بعنوان ضامن معرفی کردم و از هر کدام ضامن یه ایرادی گرفتند ..مردم را مسخره کردند
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    8 1
    چرافقط روستا چرا شهریهاپس چی اون جوونای شهری ادم نیستن
  • ناشناس IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    7 1
    بخدا یک دهه شصتی خیلی زجر میکشه درمورد پیدا کردن کارداره
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    10 0
    تازه یادتون افتاده خسته نباشید
  • فلک زده IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    8 1
    دهه ی بفنا رفته. اون ۵۰۰ میلیونی که میخایید بدید چطورباید پس دادچطور ضامن گیر بیاد .ن خانه ای ن کاری ن هیچی اخرش که چی
  • یه ایرانی اصیل IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    3 0
    اینا رامیگن تامردم رادلخوش کنن. کو تعامل.همش حرف مفد
  • اسی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    5 0
    هر دم از باغ بری میرسد.من که چشمم آب نمیخوره با این حرفا اینا تا حالا خیلی حرفا زدن خیلی قولها هم دادن ولی کو عمل الان نزدیک انتخابات و بازهم تبلیغات نمایندگان محترم شروع شده شما مملکت رو به فنا ندین آبادیش پیش کش عزت زیاد
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    ما که متولد 58هستیم آیا جنایتکاریم ، که به تعلق نمی گیرد
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام پس شهری چی تور وستا همه توسن کم ازدواج کردن شهریامون رفتن دانشگاه به امید کار اونم که نبود دخترا وپسرا سوختن تو این دوران الانم ۴۰ سالشون خدایش ظلم شد به دهه شصتی دخترا وپسرا.
  • سمیه رزاقی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    سلام ما دهه ۵۰که ازدواج هم کردیم باید همایت شویم من ۲۶سال ازدواج کردم ومتولد ۵۹ ولی هنوز مستاجریم چون تورم باعث شد ما نتوانیم خانه دار بشیم با دوتا بچه با پول پیش کم سخت خانه پیدا می کنیم
  • سمیه رزاقی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    سلام ما دهه ۵۰که ازدواج هم کردیم باید همایت شویم من ۲۶سال ازدواج کردم ومتولد ۵۹ ولی هنوز مستاجریم چون تورم باعث شد ما نتوانیم خانه دار بشیم با دوتا بچه با پول پیش کم سخت خانه پیدا می کنیم
  • ناصر IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    شما وام فرزندآوری رو بدین بانک این همه سرو کار نزاره اونو نمیخاییم