x
۱۱ / اسفند / ۱۴۰۱ ۰۹:۰۰
عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اقتصادآنلاین؛

گفته می شود که در شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، حاکمیت دولتی بیش تر از بخش خصوصی است

گفته می شود که در شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، حاکمیت دولتی بیش تر از بخش خصوصی است

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: همیشه در فعالیت‌های بخش خصوصی افرادی که جوان، کارآمد، فعال و پرشورتر هستند، حضور می‌یابند و کسانی که نیامده‌اند هم به هرحال بخش خصوصی است و کاری که این‌ها می‌کنند یک کار غیرانتفاعی، مشارکت و مسئولیت اجتماعی است. آنهایی که می‌آیند دست‌شان درد نکند و آنهایی که نمی‌آیند هم کسی مطالبه‌ای ندارد.

کد خبر: ۷۰۴۰۲۰
هلوو

اقتصادآنلاین – فاطمه جوادی؛ رضا پدیدار، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین بیان کرد: اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است و می‌تواند ارائه طریق کند و پل ارتباطی و واسطه‌ای میان بخش دولتی و کسانی که می‌خواهند کار اقتصادی کنند، باشد تا فعالان اقتصادی با اطمینان‌خاطر بیشتر و با درک متقابل از فرآیند اقتصادی حضور موثر و فعالی داشته باشند.  

پدیدار در پاسخ به این سوال که چه کسانی باید سکاندار اتاق بازرگانی باشند، گفت: افرادی که در عرصه فعالیت‌های اقتصادی در بخش خصوصی صاحب‌نظر و اثر هستند و توانستند برای خودشان یک جایگاهی را داشته باشند، این اشخاص اگر بیایند به طور طبیعی می‌توانند اثرگذارتر باشند. کسانی که در انجمن‌ها و تشکل‌های اقتصادی ابراز وجود کرده و فعالیت داشته‌اند، این‌ها عشق به وطن دارند، عشق به کار دارند و از طریق اطلاع‌رسانی توسط نهادها و تشکل‌های بخش خصوصی می‌توانند تجمیع توان کنند و بیایند در اتاق بازرگانی فکرشان را با هم مشترک کنند و نظرات پیشنهادی خودشان را در اختیار دولتمردان، صاحبان کار و فعالیت و کسانی که در اقتصاد کشور تصمیم‌گیر هستند، قرار دهند تا آنها بهترین مسیر را با هدف‌گذاری مشخص‌تری پیدا کنند و اثرگذار باشند.  

وی در خصوص عدم حضور برخی چهره‌های شاخص در انتخابات این دوره گفت:  شخص در یک دوره زمانی پیشنهاد، انگیزه و سن کمی دارد، شرکت می‌کند و بعد سن و مشکلات‌اش در زندگی بیشتر می‌شود و شرکت نمی‌کند و این موضوع طبیعی است. همیشه در فعالیت‌های بخش خصوصی افرادی که جوان، کارآمد، فعال و پرشورتر هستند، حضور می‌یابند و کسانی که نیامده‌اند هم به هرحال بخش خصوصی است و کاری که این‌ها می‌کنند یک کار غیرانتفاعی، مشارکت و مسئولیت اجتماعی است. آنهایی که می‌آیند دست‌شان درد نکند و آنهایی که نمی‌آیند هم کسی مطالبه‌ای ندارد.  

عضو اتاق بازرگانی تهران در رابطه با وجود اخباری مبنی بر افزایش دخالت دولت در این دوره از انتخابات گفت: اظهارنظری در این‌باره ندارم، اما گفته می‌شود که در شورا و یا انجمن نظارت، حاکمیت دولتی بیش تر از بخش خصوصی است. 

ارسال نظرات
x