x
یک استان کشور تقسیم می‌شود! + جزییات

یک استان کشور تقسیم می‌شود! + جزییات

کد خبر: ۸۲۸۵۰۶
۱۴ / اسفند / ۱۴۰۲ ۱۸:۳۴
معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان می‌گوید: صرف تقسیم استان به تنهایی مشکلی را حل نکرده و شاخص‌ها را افزایش نمی‌دهد. سعیدی موافقت مشروط خود با طرح تقسیم استان را اینگونه بیان می‌کند: سیستان می‌تواند با مرکزیت زابل از استان جدا شود. بلوچستان نیز باید با نام‌های بلوچستان شمالی به مرکزیت زاهدان، بلوچستان مرکزی به مرکزیت ایرانشهر و بلوچستان جنوبی به مرکزیت چابهار تقسیم شود. در سیل اخیر سیستان و بلوچستان، پهناوری استان و پراکندگی روستاها و شهرها یکی از موانع امدادرسانی سریع به مردم بود که بار دیگر ضرورت تقسیم استان برای رسیدگی بهتر به مسائل آن را یادآور شد.
برچسب ها:
اخبار استان ها
ارسال نظرات
نظرات شما
حسین
-
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
تقسیم روی کاغذ مشکلی را حل نمیکند...
راه حل احمقانه ای است.. تقسیم استان.
بودجه استان بایستی افزایش داده شود
0
0
	مهدی مهدی

میخواهند شاخص ها را بهبود بدهند. نه بابا. چهار استان یه خودره بودجه بالاتری دارد. چون چهار استاندار. چهار مدیر کل امور .... فقط سمت اداری درست میشه. چهارتا استانداری ساخته می‌شود و ساختمان های دیگر. چیزی برای توسعه استان باقی نمی مونه. بعد به جای یک استان محروم چهار استان محروم داریم. مثل خراسان های جنوبی و شمالی که زمان قدیم جز استانهای محروم نبودند چون وجود نداشتند

	R R

دوستان،اگربه چنداستان تقسیم شودخیلی بهتراز حالامیشود،هراستانی بودجه جدایی تصویب میشه،مرکزهراستانی باروستاهاوشهرهای آن استان،برای رسیدگی بهترمیشود،رقابتی که بوجودمیادخودیک حسن هست.

	ناشناس ناشناس

قطعا تقسیمات به نفع مردم است ادارات و نهادها و سازمان های مختلف و زمینه اشتغال در شهرستان ها ایجاد می شود و می توانند پاسخگوی مشکلات باشند

	ایرانی وطن پرست ایرانی وطن پرست

وقتی که یک استان باشه طبق قانون یک بودجه تعلق میگیره. پس وقتی به چهار استان تقسیم بشود چهار بودجه استانی تعلق خواهد گرفت. این مسأله را هر حقوقدان و نماینده استان میداند دوست عزیز. به همین دلیل است که به طور مثال قم از تهران جدا شد

	ناشناس ناشناس

چرا حل میکنه..

	مرتضی بیدار مرتضی بیدار

آره درسته

	Ali Ali

قطعاافزایش بودجه داره هر استان برای خودش ردیف بودجه داره حتی تقسیم یک شهر به چندبخش‌ افزایش بودجه داره

محمود
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
دوست عزیز حسین آقا درست گفت.من الان چابهار هستم. و در تایید حرف حسین باید بگم اینکه بر روی کاغذ ما استان را به ده استان هم تقسیم کنیم اما در بودجه تغییر ندهیم هیچ فایده ندارد که هیچ حتی مردم بیچاره تر میشوند
0
0
	مهدی مهدی

در استان یه نفر تصمیم بگیرد بهتر است. ولز مدیریت متمرکز در مرکز یک استان بزرگ کاسته میشود.وچانه زنی برای بودجه بیشتر میشود.

	امید امید

باورود این همه افغانی به ایران باید فکر یه استان برا افغانا باشیم

کارگر بازنشسته
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
نمایندگان سیستان اگر خیلی علاقه دارنند استان تقسیم بشود و از وجود بلوچستان خیالشان راحت شود بهتره در خصوص استانی کردن منطقه خودشان سیستان به مرکزیت زابل پیگیری کنند و از بودجه و سایر مزایای سالیانه کشور بهره مند بشوند و دست از سر بلوچستان بردارنند نمایندگان ومردم بلوچستان خیر و شر خود را بهتر از آنها درک میکنند.
0
0
	حسن حسن

داداش وقتی نمایندگان نمشاسی نظر نده آقای سعیدی نماینده مردم بلوچستان هستش

	ناشناس ناشناس

اول زیر ساخت هاش فراهم بشه
بعد تقسیم بندی

	سلیمانی سلیمانی

دوست عزیز بودجه ها بر اساس آمار جمعیت سال ۹۵ تقسیم می شود و ربطی به یک استان و ده استان ندارد فقط مالیات بر ارزش افزوده که به صورت استانی می باشد که هر استان درآمد مالیات در همان استان خرج می شود

	ناشناس ناشناس

تفرقه ننداز اگر به بهتر دانستن بود وضع این نبود

	ناشناس ناشناس

چرا چابهار مکران نمیزارن، ایرانشهر ولایت نامگذاری،

	حسین حسین

منم موافقم عالی است،،،سیستان به مرکزیت زابل،،،وبلوچستان به مرکزیت زاهدان،،،،دواستان

	مهدی مهدی

تاحرفی گفته میشه یه عده بیسواد اظهار نظرمیکنن که بفکر سیستان خودشون باشن وبه ما کاری ندن آخه حیوون الان اسنان به این پهناوری یه بودجه میگیره بعد ۴ تا بودجه حالا فهمیدی عصر حجری ،چی شد یا بازم بگم

	علی علی

حیف از استان زیبا و پهناور بلوچستان که مورد بی توجه ای قرار گرفته منطقه زر خیز چابهار امیدوارم روزی روی مدیران کارا و دلسوز را به خودش ببینه و خواهید دید عروس شهرهای ایران خواهد شد

ناشناس
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
قضیه پهناوری استان حرفی نیست اما نتوانستید در حادثه سیل کاری برای مردم انجام دهید و به گردن پهناوری بیندازید.
چطور صندوق آرا با لودر و قایق براشون رسید اما کمک های هلال احمر نرسید؟؟؟؟
شرم بر شما که اینهم مهندسی شده بعضیا برای ایجاد تفرقه و اختلاف است.
0
0
	علی علی

واقعن دمت گرم که حرف حق رازدی مگه اینها شرم حالیشون میشه که شرم کنن

	... ...

من در چابهار زندگی میکنم امداد رسانی ها خیلی عالی بود از حلال احمر گرفته که چه به صورت بالگرد و بسته ها و...
و چه سپاه که چادر های اسکان را آماده می کردند
انشاالله همه چی حل میشه.

	علی علی

جا به جایی یه صندوق رای رو با کمک رسانی در این حجم مقایسه میکنی؟وسعت استان به اندازه چند کشور اروپایی هست، فرض کن چند کشور زیر آب رفته، عمده جمعیت استان هم در نیمه پایین استان هستن...
کمک رسانی هم داره انجام میشه خیلی ناراحتی پاشو بیا کمک...

	تنهای تنها تنهای تنها

همه ما فراموش شدگانیم جنوب شرق غرب شمال مدیریت و تحول عظیم چاره ای اساسی

	ج ج

نخواستند ونگذاشتندکمکی صورت پذیرد

	مریم مریم

نمیدونم اونا که منفی دادن واقعا چه طرز تفکری دارن،مگه واقعیت غیر از این بود که واسه صندوق رای تا مناطق صعب العبور هم میرن اما برای جان مردم مخصوصاً سیستان بلوچستان هیچ کاری نمیکنن

	بهاره بهاره

کی گفته کمک نرسید این نیروی هلال احمر و بسیج رو کوری نمی‌بینی

	حسن حسن

بنظر من فقط باید اسم سیستان و بلوچستان کاملاً از صفحه ی جغرافیا حذف شود و فقط یک اسم واحد گذاشته شود آن اسم هم چیزی نیست جز غزه

	کاک سیروان کاک سیروان

همونایی که صندوق رأی رو براشون بردن،
تا الان کنار مردم سیستان و بلوچستانن
و دارن بهشون خدمت میکنند

	محمود محمود

همه مشغول کمک هستند سپاه ارتش نیروهای امدادی و......
چراجوسازی میکنید سیل است خسارت باخودش داردک

	ناشناس ناشناس

درود

	ناشناس ناشناس

‌چرا‌همه‌چی‌رو‌به‌صندوق‌رای‌‌ربط‌میدین‌
ما‌تا‌آخرین‌نفس‌رأی‌میدهیم‌‌ت

مجید
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
چرا دروغ میگی سعیدی گفت اصلا صلاح کشور نیست تقسیم شود
0
0
ناشناس
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
سیستان (زابل )سیستان وبلوچستان (زاهدان)بلوچستان(ایرانشهر) مکران(چابهار)
0
0
ناشناس
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
خوبه عالیمیشه مثل خراسان البته در اصفهان هم باید این طر پیاده بشه
0
0
علی
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
به نظر من تقسیم استان‌ها از اول کار اشتباهی بوده. چقدر از بین‌الملل نفله میشه برای این کار الله اعلم. به جای این تقسیمات تعداد نماینده ها و حوزه‌های انتخابی رو در استان‌های پهناور بیشتر کنید و به نسبت بودجه های مربوطه رو افزایش دهید. این به فکر بک بچه کلاس ابتدایی هم میرسه ولی به ذهن منورالفکرهایی که این مردم برای مجلس انتخاب کردن نمی‌رسه. کجای کاریم ما خدا؟؟؟
0
0
بلوچ
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
کشور هم بزرگ است از تهران تادشتیاری را نمیشه اداره کرد کشور را هم تقسیم کنید ،ما مردم بلوچ به هیچ عنوان با تقسیم استان موافق نیستیم،
0
0
جوینده
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
چهار استان شدن رو بنده نیز فعلاً مخالفم، شاید چند سال دیگه اما دو استان شدن ضروری است. سیستان باید جدا شود. بندگان خدا در سیستان انقدر مشکلات دارند و صداشون به جایی نمیرسه، بهتره جایگاه سیاسی مستقل پیدا کنن تا شاید بتونن بودجه بیشتری دریافت کنند.
0
0
احمد
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
با سلام وقتی از شمال تا جنوب استان در حال حاضریک واحد تولیدی بتواند بخشی از بیکاری جوانان رو حل کند نیست . اگه این استان رو به بیست تا استان هم تقسیم کنید هیچ اثری مثبتی در پی نخواهد داشت .
0
0
داور
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
وقتی مدیریت ناکارآمد باشد شروع به تجزیه استانها میکنید تا سر مردم را مشغول کنید اگر طرح تجزیه کار را درست می‌کند پس مردم هم می‌گویند کشور بزرگ است ومسولان لیاقت اداره آن را ندارند وباید تجزیه شود این راهکار نیست به سیتان وبلوچستان پول وامکانات بدهید بعد انتظار داشته باشید تمام پول‌های کشور در مناطق فارس نشین ومرکز هزینه می‌شود وتمام امکانات هم‌در اختیار انهاست به استان‌های فقیر هیچ امکاناتی داده نمی‌شود هر روز از روز قبل ضعیفتر می‌شوند شما با این بهانه که استان بزرگ است چرا فارس واصغهان وکرمان وسمنان را تقسیم نمیکنید
0
0
Hadi
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
بی عرضگی و بی برنامه بودن خودتان و رها بودن مردم را به حساب بزرگی استان‌ها نگذارید خرد کردن استان‌های مرزی طمع همسایه های وحشی را جلب می‌کند و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند
0
0
حیسن
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
آقای سعدی سرش را بالا بگیرد. گلام پرتقالی. است. برای بلوچستان تصمیم نگیرد بلوچ. او را هم خون خود. ندارند. رنگ پوست ش. را سفید دیده.
0
0
حسینی
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
تقسیم‌استان‌پهناورسیستان‌وبلوچستان‌به‌دویاچنداستان‌یوی‌ازخواسته‌های‌دیرینه‌مردم‌سیتان‌وبلوچستان‌هست‌برای‌شکوفایی‌ورشدبهتراستان‌لازم‌بودکه‌این‌تقسیم‌سالهاپیش‌صورت‌میگرفت‌وسیل‌اخیر‌نشان‌دادکه‌پراکندگی‌وپهناوری‌استان‌کمک‌هابه‌موقع‌به‌دست‌مردم‌نمی‌رسدومردم‌ازکمک‌هایی‌که‌برای‌نجات‌آنهالازم‌هست‌‌لازم‌هست‌که‌هرچه‌سریعترکمک‌هارادریافت‌کننداگرمی‌خواهیم‌که‌مردم‌سیستان‌وبلوچستان‌‌محروم‌نباشندراهش‌تقسیم‌استان‌هست
0
0
ناشناس
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
نه فقط بلوچستان بلکه کرمان و اصفهان و ارومیه خوزستان بنابر شرایط جمعیتی جغرافیایی نیاز به تقسیم دوباره چند باره دارن
0
0
رضا
-
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
استان سيستان و بلوچستان باید بشه سیستان شمالی به مرکزیت زابل سیستان جنوبی به مرکزیت زاهدان و بلوچستان شمالی به مرکزیت ایرانشهر بلوچستان جنوبی به مرکزیت چابهار این عالیه والاغیر
0
0
حسین
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۹
سیستان به مرکزیت زابل
بلوچستان به مرکزیت زاهدان
استان ایرانشهر به مرکزیت ایرانشهر
استان چابهار به مرکزیت چابهار
زیبنده تر است
0
0
محمد
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۳
تقسیم سیستان و بلوچستان و جدایی سیستان از بلوچستان سرآغاز تجزیه کشور ایران خواهد بود همانطور که لرها و بختیاری ها در خوزستان عربها را کنترل کرده اند و مانع جدایی طلبی آنها شده اند سیستانی ها هم بلوچها را به کنترل درآورده اند هرگز نباید بلوچستان از سیستان جدا بشه
0
0
عباس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۴
معلم بازنشسته از خراسان شمالی هستم
تقسیم استان خراسان نتایج عالی برای ماداشته ودارد
اولین و کمترین ان اضافه شدن چند هزار شغل کارمندی و خدماتی
میباشد نتیجهمثلا ۱۰۰۰ کارمند ماهیانه نفری ۱۵ م تمن=۱۵ میلیارد تمن×۱۲ ماه= ۱۸۰ میلیاردتمن سالیانه و صدها امتیاز مستقیم و غیر مستقیم اضافه شدن امکانات و غیره
البته حداکثر به دوتا استان تبدیل خواهید شد.
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۹
مثلا اگه تقسیم شو دوباره سیل آمد. چه فرقی خواهد داشت با الان که تقسیم نشده و سیل آمده است. اگه در هردوحالت کمکی نکنید
0
0
مادر
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۶
این چه بهانه ای
کل کشور باید همیاری کنند
چراااا،،،
0
0
حسین
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۷
مدیریت کارآمد و بودجه ریزی درست در هر استان باید بر دو محور جمعیت و مساحت مورد توجه قرارگیرد تراکم‌جمعیت در استان تهران را با استانی مانند خراسان شمالی قابل قیاس نیست .
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۴
دقیقا درسته....درسیستان سیل نیامد دربلوچستان شمالی هم همین طور... منطقه بلوچستان مرکزی و جنوبی سیل اومده...اگه تقسیم بشن هم باز استان های جدید از خیلی از استان های فعلی هم بزرگتر هستن...مثلاً استان تهران و البرز...پس با تقسیم این استان ها ودادن بودجه خاص به آنها باعث پیشرفت آنها خواهیم بود
0
0
کیان
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۶
اینهم یه سیاست پیش بینی شده است مطمئن باشید به نفع مردم و استان نیست پای منافع شخصی در میان است که میخان از آب گل آلود شاه ماهی بگیرن
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۱
تقسیم شیعه و سنی
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۴
جداسازی قومی و مذهبی ، شیعه و سنی ؟
0
0
خدابخش
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۹
بلوچستان تقسیم شدنی نیست وسلام
0
0
Me
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵
وقتی دولت برای این استان بودجه ندارد و توان اداری و مهندسی ندارد تقسیم استان دردی دواع نمیکند باید ریشه یابی کنید که مشکل کجاست چرا دولت کوچکترین کمکی در سوبلوچستان انجام نمیدهد چرا
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
ای چه حرف مفت نزنید رسیده گی کنی کمک کنی حرف ف اضا فه نزن
0
0
سلطان
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷
تقسیمم بکنید ولی بودجه رو افزایش ندید مسوول دلسوز نداشته باشید بازم به هیچ دردی نمیخوره
0
0
افغانی
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
درست میگع
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
۴۳ سال وخوردی میگذره هیچ کاری برای سیستان وبلوچستان نکردید معدن طلا داره ولی مردمش فقیرترینند وفرزندانشون کفش به پاشون ندارند آب ندارند وگرسنه هستند اگر فقط ده درصدازاون طلاها روخرج شهرشون میکردیدحالاغنی بودند ولی مسئولین میگن هلوبروتوگلو کمی به خودتون ووجدان نداشته تون فکرکنید وبدونین که گورجای تنگیه ویه روزی ته گورتنها وبی یاور بایدجواب خداروبدین واونجادیگه اشک حسرت وندامت میریزین
0
0
مجید
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
جالبه میگه پهناور بودن مانع امدادرسانی میشه؟!!!! نمیگه ناکارآمدی و بی عرضگی علت اصلیه
0
0
محمد رضا نایب
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸
محرومیت و مظلومیت اسنان سیستان و بلوچستان در جهان زبانزد خاص و عام است چطور کرج و قم را با فاصله ۴۰ تا ۱۴۰ کیلومتربه سه استان تبدیل کردید نماینگان و مسئولین آن منطقه باید پیگیری کنند حاکمیت هم با تقسیم اشراف. بهتری پیدا می کند
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
خیلی عالی
0
0
محمد رضا نایب
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
وقتی به ۴ استان تقسیم شود باید بجای یک استانداری و اداره کل ادرات و بودجه و امکانات ۴ برابر میشود و به طبع امکانات و رفاه موجب رسیدگی بیشتر و رفاه بیشتر خواهد شد باید مسئولین و نمایندگان و مردم به جد پیگیر باشندتا انشالله غبار محرومیت از این منطقه عزیزمان پاک شود
0
0
علی
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
کاری جز این یاد ندارند،تا دل مردم روستایی خوش شود
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
دورد بر شما انسان فخیم ودانا که بخوبی همه چيز را توضیح دادید
0
0
ب
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
سلام ،استان خراسان به سه قسمت تقسیم شد ولی همچنان خراسان شمالی استانی محروم هست ،چه تاثیری داشت تقسیمات و تصمیمات روی کاغذ برای مردم ؟لطفا اگر آزمون و خطا انجام می‌دهید گذشته رو هم در نظر بگیرید و ببینید با این تصمیم سودی به حال مردم دارد
0
0
محمد رضا نایب
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
بایداز آقای معین الدین سعیدی حمایت کرد و نمایندگان این منطقه در مجلس همصدا شوند تا هر چه زودتر تقسیم محقق شود تا امکانات به این منطقه سرازیر شود تا غبار محرومیت از این منطقه پاک شود چطور خراسان و قم و کرج متحول شده مگر برای ما حیف هست که پیشرفت کنیم مردم باید با مسئولین همصدا شوند
0
0
عمار .
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
به نام خداوند جان و خرد : با این طرح تقسیم استان سیستان بلوچستان کاملا موافقیم چرا که بودجه مالی در این مناطق سیستان بلوچستان عادلانه تقسیم می شود و هر فرمانداری شهرداری بخش داری زیر نظر استانداریهایشان به تمامی مشکلات کم بوده‌ای مختلف شهری روستایشان رسیدگی‌های بسیار خوبی می شود و دست باندهای مافیایی خبیث دزدان اختلاسگران غارتگران بودجه های مالی مردم این استان قطع بریده می شود و به پیشرفت آبادانی فقر فلاکت زدایی این استان به سرعت چشمگیری افزوده می شود از هر لحاظ . التماس دعا و صلوات .
0
0
عبدالله
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
اگرچه از نظر چه با توجیه مرا کز استانی و تجمع برخی امکانات در استان این طرح خوب است ، ولی مشکل اساسی سیستان ،ضعف مدیریت و ندادن امکانات با اختیارات است ، تقسیمات فقط نوعی تسکین است نه درمان ، درمان امکانات در فرمانداری وبخشداریها همراه با کنترل ونظارت و داد ن امکانات است
0
0
رضا
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
سلام.بنظرم مشکل بلوچستان با تقسیم کردن استان حل نمیشود .اگرهم میخواهید این تقسیمات را در استان انجام دهید باید اول عالم ربانی مولانا عبدالحمید حفظ الله موافق باشند و دومأ بلوچستان شمالی با مرکزیت زاهدان و بلوچستان مرکزی با مرکزیت ایرانشهر و بلوچستان جنوبی با مرکزیت چابهار باشد . تا مردم بلوچستان با این طرح موافق باشند و گرنه هرگز اجازه نمیدهند هویت و نامشان را از سرزمین مادری شأن عوض کنید.
0
0
حسین
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
خواهشا از لحاظ نام گذاری اشتباه اذرباییجان را تکرار نکنید و منافع ملی دراز مدت را در نظر بگیرید
نام گذاری کشور اذرباییجان و ادعای انها در در مورد بلوچستان نیز تکرار نکنید
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
ما برای حل مشکلات ناتوانیم لذا توهم رویا را در مغز ناکارآمد میپرورانیم تقسیمات کشوری بدون زیر ساخت هیچ مشکلی از مردم حل نمیکند
0
0
محمدی
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
جالبه بی تفاوتی وبی توجهی به مردم مطلوم سبستان را با توجیه پهناور بودن ونتوانستن رسیدگی به ان حل میکنید در حالیکه استاندار وفرمانداران ومسئولان ان را در این چند سال زیر سوال ببرید که چرا کاری نکردند
0
0
محمد چابهار ی
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
درود بر سردارزاده بزرگ
0
0
شهاب
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
احسنت عجب فکری ولی بهتر نیست سیستان شرقی وغربی ومرکز هم به این لیست اضافه کنید یه سیستان مرزی هم بزارید واسه بین ایران وپاکستان برای اتباع بیگانه
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
زنده باد ایران
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
استان‌های شرقی به ویژه خراسان رضوی کی می‌خواد تقسیم بشه و بودجه مناسب بگیره با این همه پهناوری و جمعیت زیاد بدترین وضعیت در کشور داریم اصلاً برای مجلس �دم مهم نیستند مشکلاتشون درک نمی‌شه
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
خدارو شکر برای مجلس بعدی کار تراشیده شد. من مونده بودم که اینها چه جوری باید خودشونو مشغول کنند. فقط چند میلیارد بودجه برای پف فیلو تخمه واجیل برای آقایون جهت خستگی درکردنشون حتما نیازه. انشا لله سال فشار درپیشیت .باتو رم سیصد هزار درصد.اقازادهای باقیمانده زودتر تقاضای مهاججرت بکانا داشونو پیگگیری کنند.و چمدانهای پر از سکه وشمشو دلارو اماد ه نمایند.علی برکت اللله
0
0
رضا
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
هرچند تقسیم کردن فواید زیادی داره اما و اما ، با تقسیم کردن استان اتحاد و وحدت بلوچها کم میشه و کنترل کردن قبایل و ... را میسرتر میکنه .
0
0
خوزستان
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
به نظرم اگه برای مردم عزیز سیستان خوب باشد چرا که نه شاید اینجوری بشود استانو کنترل کر
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
برای مردم هیچ خاصیتی ندارد جزاینکه یکعده مفتخور جدید به عنوان استاندار ومجموعه های عریض وطویل به بودجه مملکت تحمیل وشود وحتما هم اقازاده ها تعداشان زیاد شده وبه کمتر از استادار ووووؤراضی نیستند وپست ومقام درحد سایر اعضای فامیل میخواهند
0
0
محمد
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
بجای تجزیه استانها و کوچک و ضعیف کردنشان بهترین راه اداره کشور پهناوری مثل ایران فدراتیو است روسیه ،امریکا المان ، و بنوعی هندوستان بصورت فدرال اداره میشود و اینگونه استانها و یا همان ایالتها با نیروهای بومی دلسوز اداره میشود و رقابت بین ایالتها باعث پیشرفت کشور میشود ، و اینگونه خطرات تجزیه هم به صفر میرسد .
0
0
ایرانیم
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
من از مرکز ایران با شما سخنی دارم آقایان سران حکومت سیستان مهد تمدن ایران زادگاه رستم دستان و انسانهای بزرگیست که جانشان را طی قرنها برلی این سرزمین داده اند البته شماها چون اکثر بیسواد و ریشه ایی در این مملکت ندارید اینها را نمیفهمید شما منفورترین آدمهای تو این مملکت هستین که هیچ کجا در هیچ زمینه ایی به طور چشمگیر برای آسایش مردوم کاری نکردید و نخواهید کرد چون کسی که تاریخ و اجداد ما براش مهم نیست از ما نیست نمیخواد برای ما کاری کنید به داد مردوم مظلوم سیستان برسید که تو سیل و طوفان هر روز گرفتارند ...
0
0
محمد
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
بلوچستان از ایران جدا کنید بهتره چون هیچ مسئولی به فکر بلوچستان نیست بلوچستان آب برده در هیچ جایی ازش نام نمیبرن یعنی بلوچستان به نظر من جز ایران نیست از نظر مسئولین همون جدا بشه بهتره شاید خود بلوچها یک کاری برای خودشون بکنن
0
0
سلام
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
مردمی بسیار صبور و شکیبا داره، اگر من جای آنها بودم در مقابل این همه ظلم و ستم سکوت نمیکردم
0
0
سید احمد
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
هر کاری می کنید زودتر به داد مردم برسید.ما اینجا تو مازندران دلمون برای هم وطن هامون کباب شد و کاری ازمون بر نمیاد.شما که مسئول هستید و اونجا حضور دارید چطور تحمل می کنید
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
این طرح تقسیم استان‌های بزرگ برای کنترل ورسیدگی بیشتر خیلی عالیه حتماحتملحتماوهرچه زودتر انجام بدیدامروز انجام بدید بهترازفردا
0
0
رضا
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
خیلی خوب است ...در اینصورت هر استان باید بودجه استانی خود را بگیر د نمایندکان بیشتری در مجلس دولت و جامعه داشته و از مزایای بیشتری بر خوردار شوند
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
عملیات آبخیزداری و آبخوان داری میبایست در حوزه های آبریز این استان انجام شود تا از بروز سیلهای ویرانگر جلوگیری شود . هدایت آب ، ایجاد سیل بند و سد های کوچک بمنظور کاهش سرعت روان آبها ضروریست .
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کار خوبیست بی وقفه کل امکانات شون فراهم بشه اعم از اداره و مراکزی که نیاز هست از عمل کار بر میاد مردم سیستان قومی مقاوم وکم برخوردار هستند اگه همت نشود جهت رفاه ایشان در آغوش فتنه و بیگانه خواهند افتاد
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
خوب مثلا انوقت چه میشود ایا مشکلات مردم حل میشود با این کارها مشگلی حل نمیشود
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
اگر فقط به صرف امنیتی کردن جامعه باشد نه تنها باری از مشکلات بسیار این مردمان صبور نمی کاهد بلکه باعث ناراحتی بیشتر مردم و همچنین ایجاد ناعدالتی در تفکیک اراضی و جدایی اقوام میگردد!
0
0
مهرزاد
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
من اهل زابلم شمارو به خدا اگر مسلمان هستید تقسیم نکنید،زابل همین الان اجاره خونه سر به فلکه وای بحال اینکه استان بشه اونوقت دوسه برابر میشه.نکنید فقط برای دوتا پولدار خوبه نه قشر ضعیف جامعه
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
چابهار را مرکزیت چابهار. ایرانشهر با مرکزیت ایرانشهر. سیستان با محوریت زابل و زاهدان با محوریت زاهدان
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
هنوزهم قومیت گرایی.قوم زدگی.بی فرهنگی و هزار رسم مزخرف ول کن مردمان عصر اتم و عصر ارتباطات نیس..بابا کی درست میشین
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
سیل چه ربطی به بزرگی استان دارد امکاتات وبودجه بدهید مشکل حل میشود،همین ملت غیور استان دارن به سیل زدگان کمک میکنند
0
0
علیرضا
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
انشالله این مهم تحقق پیدا کند، و سیستان خسته و مظلوم جان تازه‌ای بگیرد
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
این تقسیم بندی ها. استان را ضعیف تر می کند تعداد بیشتری نیرو لازم است بی فایده وبی اثر از تقسیم بندی استانها چه نفعی به ملت می رسد ارزانی می شود فراوانی می شود مشکلت حل حل می شود مغز ها را سر گرم می کنید کنترل ملت
0
0
سعید
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
حرف تقسیم را میزنند که بودجه بیشتری بگیرند برای خودشان مگر نمیشود همین استان بزرگ یاشد و تعداد مراکز خدمات را و شعب ادارات را بیشتر کرد
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
حالا گیرم شد دو استان مثلاً چه اتفاقی میخواد پیش بیاد غیر اینکه همه مدیران و پرسنل کشوری دوبرابر شود بعد از آن عملکرد صفر
0
0
سسعيد
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
به نظر بنده استان های فارس و اصفهان و یزد هم خیلی پهناور هست و جهت ساماندهی بهتر و رسیدگی خوب بهتر است به چندین استان تقسیم شوند.
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
یعنی با تقسیم کردن مشکل استان حل میشه ؟بخدا آدم می مونه به این همه فهم شون نخبه ها رفتن و جیب پر کن ها ماندن
0
0
سیستونی
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
اینجورتقسیم شودبسیارعالی،،،،،،،،،، سیاسی کاری ولج بازی و،،، ممنوع،
0
0
مهدی
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
مثل آذربایجان که شد غربی و شرقی و زنجان و اردبیل نیتشون معلومه
0
0
محمود
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
تقسیمات کشوری و جغرافیایی مشگلی را حل نمی‌کند بلکه مشگلات فراوان دیگری را اضافه خواهد کردار قبیل بزرگ نمودن دولت و هزینه برای مردم ایجاد پستهای فراوان پر هزینه نگهداری ساختمان‌های چندین طبقه اختصاص بودجه‌ای کلان اداری مثل استاندار و فرماندار که زیر شاخه‌ای آنها خود پر هزینه خواهد بود
اگر قرار بر این باشد منطقه ای آباد گردد با این تقسیمات حل نخواهد شد تخصیص بودجه های زیر بنایی در هر شهر و استان و نظارت دقیق و کارشناسی درست می‌تواند مشگلات آن منطقه رو حل نماید بجای هزینه سازی برای تقسیمات غلط و ایجاد پستهای هزینه زا و باند بازی کار عقلایی این است که همین هزینه ها در مناطق کارسازی گردد
در کل ایجاد ساختمان سازی اداری و چندین مرتبه در کلیه مناطق کشور به صلاح نمی‌باشد در یک ساختمان چندین طبقه که برای یک اداره پیش بینی شده که دارای ۵۰ اطاق میباشد را می‌توان در ۲۰ اطاق خلاصه و کارایی مطلوبتر هم محقق گردد
0
0
محمود
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
روستا فراوان نیست که بخواهید مانور بدهید روی تعداد روستاها اما می شود روی فقر .خاک نامرغوب .کویر .نداشتن صنایع. در آمد .و غیره مانور داد البته تقسیم کردن این استان پهناور سبب بودجه بیشتر و رفاه می شود اینطور دلیل آورده شود بهتر و قانع کننده تر است و مبارک برادران آن منطقه باشد ایشالا
0
0
آریو برزن
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
مرحله ی بعد این تقسیم الحاق بلوچستان ایران به بلوچستان پاکستان است صدای نماینده ی سرسپرده ی چابهار را در نطفه خفه کنید .کل بلوچهای ایران یک درصد هم نمی شوند پس به اندازه ی.بودتان حرف بزنید.
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
بهانه ای برای ایجاد تفرقه است مشکل را با اختصاص بودجه بیشتر حل کنید
0
0
محمود
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
حکومت و دولت، بوجه و سرمایه ای برای سیستان و بلوچستان نمیده که بخواد آباد بشه، همه بودجه های کلان به سوریه، لبنان، فلسطین و یمن میرود، چیزی تهش نمی‌ماند که به مردم ایران برسد .
0
0
تورک اوغلو
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
خیلی تز جالبی است! این هم دلیل رسيدگی نکردن به مردم بخت و بی چاره؟! اگر با تقسیم مشکلات حل خواهد شود! لطفا د کشور ده ها استان تشکیل بدید....
0
0
رضا
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
زابل اگه از بلوچستان جدا بشه بنفع مردم بلوچ خواهد بود چون ۸۰% بودجه همیشه به سیستان تعلق میگیره و ۲۰%به بلوچستان...بنفع مردم بلوچ هست که بودجه استانی مشخصی داشته باشند
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
وقتی جوابی برای عدم کمک رسانی ندارن، بهونه پهناور بودن استان رو میگیرن.
صندوقهای رای با هزار ترفند به دور افتاده ترین نقاط رفتن ولی کمک ها نتونستن برن.
0
0
ژنرال امیر
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
تا بودجه استان های محروم بیشتر نشود دردی درمان نمی‌شود البته این استان های محروم به مسئولین استانی دلسوز و متعهد هم نیاز دارن که بودجه رو صرف ساخت زیرساخت و کارخانه و مراکز درمانی آموزشی و ... کنند
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
تقسیم استان‌های بزرگ باعث ضعیف شدن استان می‌شود. همان طور که تقسیم کردن آذربایجان به شرقی و غربی و زنجان و اردبیل باعث ضعیف شدن ترکها شد
0
0
علیرضا
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
من اهل این استان نیستم اما قطعا نبود امکانات موجب عدم امداد رسانی شده
وگرنه در استانی مثل اصفهان یا یزد یا خراسان رضوی یا فارس کمتر شاهد چنین صحنه هایی هستیم
عدم توسعه یافتگی سیستان به خاطر راهزنی و بادهای سهمگین این استان هست

تنها راه برون رفت مشکل ابر پروژه آبرسانی خلیج فارس و ابر پروژه راه آهن زنگور چابهار هست
این استان میتواند هاب ترانزیتی باشد
به شرط امنیت
باید تعداد پادگان های ارتش افزایش یابد و ارتش هم امنیت را دست بگیرد

باید پرسنل بومی در ارگان های دولتی استخدام شوند
0
0
پارسا
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
با اینکار هیچ کاری که نمی کنید هیچ حتی مردم را بدبخت تر هم میکنید پس بهتره فعلا دست بردارید از این کار
0
0
احد بالاهنگ
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
ایران من تقسیم نمیشه شمالی مرکزی جنوبی میشه
0
0
هادی
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
یک استراتژی سیاسی بیش نیست
0
0
سجاد
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
یه جوری شده اگه به اندازه یه میل کار به نفع مردم انجام بدید مردم شاخ دار میارن
0
0
مهرداد
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
استان سیستان و بلوچستان اگر به ۴ استان تقسیم شود باید اینطوری نامگذاری شود استان سیستان به مرکزیت زابل استان زاهدان به مرکزیت زاهدان استان چابهار به مرکزیت چابهار و استان ایرانشهر به مرکزیت ایرانشهر چه دلیلی دارد نام بلوچستان شمالی و جنوبی شود مرکز مازندران دو قسمت شد شرقی و غربی شد یا استان اردبیل
این قبیله بازیها و افکار قومگرایانه رو بذارید کنار مگر همه مردم آن منطقه بلوچ هستن که مسله رو قومی میکنید
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
یه دیوار بکشید لب مرزها تمام مشکلات حل میشه
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
هرچی شهر لب مرز دارید بودجه بزارید دیوار بکشید قاجاقچیان و اشرار دیگه نمیتوانند تعرض کنند
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
با تقسیم مشکلی حل نمیشه دیوار بکشید واجبه
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
استان زاهدان ‌پراز آشوبه پراز خطره دیوار مرزی فقط
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
دیوار ب ارتفاع ۶ متر دور شهرهای مرزی .فکر اساسی کنید
0
0
علی
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
واقعا اگر توجه به حل مشکلات باشد نیازی به تقسیم استان نیست مگر خیال دیگری پشت پرده باشد
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
کاش سیستان وبلوچستان جزع ایران نبود هرروز تعداد زیادی هم وطن ب شهادت میرسند این دیگه چه شهریه .حالم بهم میخوره ناامنه
0
0
مدافع انقلاب
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
آقای سعیدی با جدا سازی دانشگاه علوم پزشکی چابهار از ایرانشهر چه گلی به چابهار زده که الان با جداسازی سیستان و بلوچستان می خواهد کل بزنید ، بعد از جدا سازی اونوقت به جز افزایش اختلاف قومیتی در استان چیزی نخواهیم دید
0
0
محمد
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
به نظر من اینکار اشتباهه وباید از تمامی امکانات ودرامدهای استان برای رفاه زندگی مردم استفاده بشه و بازارهای خوبی وجود دارندوامکانات توریستی وهر شغل پردرآمد وشرکت های بزرگ و خلاصه معادن وغیره چیزی که پر تو ایران منابع درآمد ولی باید آموزش وامکانات شروع کار در اختیارشون قرار بگیره در همه استانها
0
0
عماد
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
باسلام تنها راه رسیدگی سریع به استان سیستان بلوچستان این است که دولت با وزارتخانه های مربوطه بمدت یکسال در استان مستقر شده‌ و اقدام لازم جهت بهبود وضعیت استان بعمل آورند.
0
0
علی
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
حرف خنده داری هست با تقسیم کردن استان هیچ مشکلی از مردم حل نخواهد شد باید بودجه کافی در اختیار استان باشد
0
0
مفسلفم
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
بله
0
0
محسن
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
واقعا عجیبه که تقسیم استانی بتواند برای رشد و توسعه وامداد در حوادث غیرمترقبه موثر باشد این حرفها فقط دل خوش کردن محضه
0
0
بهرام
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
تقیم کردن سیستان و بلوچستان به چند استان دردی را از مردم کم نمی‌کند وباری را بر دوش دولت کم بودجه میگذاردجز تعدادی استاندار وفرمانذار وبخشدار کارمند به بودجه اضافه میشود همین هزینه را صرف امور رفاهی مردم با توجه به اهم وفی الهم بکنید الان زمان جمع آوری آب بارانهای فصلی است که با ایجاد مخازن زمینی آنها را از سیلابها پر کنید
0
0
بنده خدا
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
اگه به همین طریق تقسیم شود کمک بزرگی به هم وطنانمون میشه
0
0
محمدآقا
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
هم صندوق هم کمک‌های امدادی برای سیل زدگان استان
هردوی اونها به هرطریقی می‌رسند چه با لودر چه بالگرد و..
بهتره سیاه نمایی نکنیم وقدردان امدادگران جهادی باشیم
0
0
ایران
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
اگه این استان های بزرگ تقسیم شوند خیلی بهتر است بودجه بهتر تقسیم می‌شود وهمه یکسان می‌شوند. مث استان البرز فعلی که قبلا کرج بود وجز تهران .بنابر این بودجه بیشتر صرف تهران میشد .
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
چرا موضوع را پیچیده میکنید ؟
اگه واقعا اراده ای برای رسیدگی وجود داره امکانات را از طریق فرمانداری‌ها توزیع نمایید.نه اینکه با تمسک به این بهانه بخشی از کشور را تکه تکه کنید که هزینه ریخت و پاش و بوروکراسی اونو از جیب مردم پرداخت کنید
0
0
رسول
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
من از مردم سیستان و بلوچستان نیستم ولی از تقسیم خراسان سودی حاصل شد لطفا از گذشته درس بگیرید واین را بسنجید که آیا برای مردم سودی دارد وباری از مشگلات آنه حل میشود تورا بخدا ننشینید وهمینطوری حرفی بر زبان بیاورید کلام را در دهان مزه مزه کنید
0
0
رضا‌جم
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
تقسیم‌بندی باعث میشه بودجه عمرانی ورسیدگی های اضطراری سرعت وتقویت شود..
0
0
پاسداری
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
باید استان فارس کرمان و سیستان و اصفهان سه استان بشند
0
0
امیر
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
تقسیم این استان و چند استان دیگه به علاوه تخصیص بودجه های مناسب و مرکز زدایی از تصمیمات در زمان بحران‌ها به نظرم مناسب خواهد بود.
0
0
Gh-
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
تقسیم استانها ممنوع شماها اگر بخواهید کمک کنید وبودجه را بالا ببرید میتوانید چرا صندوق رای با قایق و لودر برده شد کمکهایتان را هم این طور انجام دهید اگه تقسیم شود دیگه سیل نمیاد تواین سیل خیلی کارها میشد انجام بدید که ندادید با نفر بر قایق هلیکوپتر لودر که همیشه داشتیم ولی از رو لجبازی نکردید بلوچستان یک پارچه میماند
0
0
سهراب
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
برای مردم ایران درست نیست یک استان فقیر نشین و مرزی را تقسیم کنید بطور کلی این حرف را نزن از مردم کمک بخواه درسته مادر وضعیت گرانی هستیم ولی قیرت را داریم
0
0
ایران ویران
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
بی لیاقتی رو به گردن پهناوری نیندازید.فعلا تا غزه و لبنان هست به بلوچ ایرانی حق خودش رو هم نمیدهید.ایران ستیزی یعنی همین
0
0
عزیزاله باقری
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
بایدبه این عزیزان بیشتر از تهران رسیگی شود،،، حق انها بیشتر از اینها بیشتره
0
0
Josephe
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
سلام عزایزان مسلمان هموطن سیستان و بلوچستان ما قلب ما مرد شهر قم پر از درد و و رویمان سیاه است که در این روز های سختتان ما به فکر شب عید خودمان هستیم به حق محمد رسول آلله صلوات الله علیه که سال خوبی داشته باشید در تقسیم دو استان هم خوشحال باشید که به حق الله با بودجه دو استان بهتر میشود سیستان وبلوچستان را اداره کرد به امید روزی که همه با هم در یک مسجد نماز بخوانیم مقصود من از کعبه و بت خانه تویی تو الله نگهدارتان هم خون های درد کشیده و مظلوم این وطن?????
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
تقسیم کردن به استان‌های کوچکتر قطعا برای این استان بهتره.چون معمولا همه ی امکانات برای مرکز استان هزینه میشه و با توجه به فاصله زیاد شهرها از مرکز استان برای کارهای اداری و...رفت و امد سخته و خدمات دهی سخت میشه
0
0
علی
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
کرمان پهناورترازسیستان وبلوچستان هست چرامیرسه
0
0
بختیاری
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
تقسیم استانها به شرطی که استانها کاملا مستقل از استان دیگر باشند بسیار عاقلانه و منطقی و علاوه بر رشد و پیشرفت سبب صرفجوییدر عمر و زمان و وقت و هزینه ها خواهد شد
0
0
منطقه بکر رفسر
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
تقسیم شدن استان فقط برای افراد مفت خور خوب میشه هیچ سودی برای مردم پایین دست ندارد
0
0
عباس قاشد مالیان یزدی
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
برادر عزیز جناب آقای سعیدی نماینده محترم منطقه جنوبشرق کشور . تجزیه ایالت سیستان و بلوچستان درست نیست .
سعی کنید همزیستی و اتحاد را دنبال کنید ، تا تجزیه و متارکه مردم شهید پرور و غیرتمند سیستان و بلوچستان. سپاسگزارم که برای مردم شریف استان تلاش میکنید و غیرتمندانه مطالبات مردم منطقه را پیگیری و دنبال میکنید
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
سلام کاش لرستان باشد.تا این این درگیری های قومی وگشتار تمام شود
0
0
یوسف
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
بلوچستان‌ همین‌ بلوچستان‌ غیور‌ تقسیم‌ نخواهد‌ شد‌ خوزستان‌ هم‌ تقسیم‌ نمیشود‌ با‌ تقسیم‌ شدن‌ استانها‌ شر‌ میشودومردم‌ به‌ کارهایی‌ که‌ نمیخواهند‌ انجام‌ دهند‌ دست‌ میزنند‌
0
0
مرتضی
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
اگر پنج انگشتتونو عسل کنید بزارید توی دهان بعضی هاشون بازم گاز میگیرند
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
?????????????
0
0
تف به کمونیست
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
سعیدی
چزا چابهار رو دادید به طالبان؟
0
0
ناشناس
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
اگر قرار باشه بلوچستان تقسیم شود .دیگر سه استان بلوچستان را مقامات قبول نخواهند کرد
0
0
علیرضا
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
بعنوان یک ایرانی شیعه تهرانی نشین اعتقاد دارم باید و باید بودجه رفاهی و یارانه مردمی استانهای مرزی مانند سیستان و بلوچستان . ایلام . خراسانها . ایلام . خوزستان و ... حداقل پنج برابر شود تا اهالی آنجا حق دوری از مرکز دریافت نموده و مهاجرت به شهرهای بزرگ ننمایند و از یارانه مردم و رفاهیت تهران کم شود
0
0
حقیقت تلخه
-
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
چرا اصفهان وکرمان تقسیم نمیشه؟؟؟؟؟؟؟
0
0
مجید
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷
بهترین راه حل امداد رسانی فقط فقط اینه که کپر نشینی روستاهای زیر 100خانوارباید حذف بشن و دست از قوم وقبیله ای بودن بردارن وحدالمکان نزدیک 10الی 15کیلومتری شهر با کمک مسئولین و آورده خودشان مسکن ساخته بشه تا پراکندگی به حداقل برسه وامکانات واگذاربشه
0
0
میلادفتح الهی اندیمشکی
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳
سلام به نظر من تمام استان های با مساحت بالا باید بشن دو استان تا دسترسی مردم به مرکز استان راحت باشه که کسی فکر تخلف نیفته وقتی مرکز استان با شهرستان مسافت طولانی داشته باشه خب طبیعی هست که فساد ایجاد میشه مثلا همی سیستان و بلوچستان اگه بشه دوتا استان نمیگم تخلف نمیشه ولی تخلف کاهش پیدا میکنه چون مردم پیگیر میشن دیگه اون مسوول هم نمیتونه تخلف کنه...☺️?
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
خیلی خوبه و متاسفم برای دید گاه این نماینده
0
0
مجیدی
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۸
این کار باید چند سال پیش اتفاق می افتاد بلاخره استانی به این پهناوری و متاسفانه محروم که این میراث شوم به جا مانده از دوران خاندان پالانی هاست و قتی تقسیم و به ،چند استان کوچک تقسیم شود خواه ناخواه استاندار هر استان سعی خودش را می کنه امکانات پراکنده را تجمیع و مضاف بر این از امکانات دولتی هم بهتر بهره مند می‌شود ویک استان کوچک و جمع وجور را بهتر می توان کمک رسانی و در خصوص آبادانی اون اقدام کرد نمو نه این تقسیم خراسان بزرگ است
0
0
ابوبکر
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵
استان بلوچستان و سیستان
0
0
محمد
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۲
اول سد را شکستید 'سیل سیستان وبلوچستان را زیر آب کردید ' حالا هم حرف تجزیه 'همش نقشه بود.
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۲
من خوزستانی‌ام و خیلی سیستان و بلوچستان رو دوست دارم. امیدوارم هرچه زودتر مشکلات این استان رفع بشه. سیستان و بلوچستان قبلاً انبار غلۀ ایران بود، امیدوارم به روزهای اوج خودش برگرده. به نظرم اگه مثل خراسان به سه استان تقسیم بشه خیلی بهتر هست، چون مجبور میشن برای هر مرکز استان امکانات ویژه‌ای در نظر بگیرن و با این کار توی حادثه‌ای مثل سیل اینقد الکی بحث گستردگی استان مطرح نمیشه. در ضمن به نظرم به بحث سیستانی و بلوچ دامن نزنید، به ضرر خودتون میشه...
0
0
خلیج فارس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۹
بهترین راه حل وکمک به مردم عزیز استان ،راهی جز تقسیم شدن استان نیست،مردم هم همین نظر را دارند.
0
0
سعید
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۰
خوبه،طبیعتا وقتی تقسیم بشه ازهمه جهات بهترمیشه کنترلش کرد
0
0
داریوش
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۹
تو چه کسی هستی که تعیین میکنی زاهدان و غیره و غیره باید بلوچستان شمالی و جنوبی و شرقی و غربی و شمال شرقی و جنوب غربی بشند؟!
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۹
خوب اصلا مستقلش کنین واسه خودش یه کشور بشه خوب!!!! انگاری تقسیم به صدتا استان شق القمر میکنه.... این همه از ثروتهاومنابعش استفاده میکنین ولی بهش بودجه ای تخصیص نمیدین
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۷
با چند خط و تقسم فرضی مشکلات سیستانی بلوچستان ل مشه میره پی کارش،وگرنه مسئولین بیچاره هیچ گناهی ندارن،اصا هر شهر رو بکنید یک استان هیچ مشکلی نمیمونه
0
0
عبدالحسین خدابنده
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۳
سه استان سه استاندار وسه ...میخواهد .هزینه دولت بیشتر میشود بجای این هزینه کردها بودجه رااختصاص دهیدبه عمران آبادنی سیستان و بلوچستان واحد قرار دهید. هزینه کمتر هم میشود رضایت مردم بیشتر
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۹
بنظرم تقسیم استان نادرسته چون یک مرکزیت وچندشهرستان ومرکزشهرکه فرماندارداره جسارتااراده ای برای رسیدگی نیست عملکرد دولت درخیلی ازکارهافشل شده استان سیستان وبلوچستان پراکنده هست اقتصادومسکن که پراکنده نیست.
0
0
حسن
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹
هر کدام نهادهای اداری و سازمانی خودش را با پرسنل جداگانه خواهد داشت که این مسأله خودش یعنی اضافه کردن خرج دولت.شما اگر کارکن هستی همین الانش میتونید کار کنید ولی اراده کار مخلصانه رو ندارید.
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸
بهتره سه قسمت بشه سیستان-بلوچستان و مکران به مرکزیت چابهار
0
0
حسین
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
اصلا بحث خدمت رسانی نیست، بحث کنترل سیاسی سیستان بلوچستان هست که وقتی ۳ استان بشود کار راحت تر است، کسی دلش به حال قوم بلوچ نسوخته
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
البته
0
0
علی
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
خدائیش خیلی خوب میشه ،هم از نظر امنیت هم پیشرفت ،دیگه یک نفر برای این همه جمعیت تصمیم نمیگیره ،هر منطقه ای پیشرفت خودش و داره الی غیرک....
0
0
جبار
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
دنبال چی هستین هنوز دنبال شیعه سنی هستین ول کنید انسانیت داشته باشین با هم مهربان باشید الان این سیل شدید که آمده باهم باشید وکنار هم کمک کنید به هم
0
0
بهروز
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
آقای سعیدی معلم تاریخ هست؟زاهدان منطقه ایی از سرحد سیستان بوده که بین مکران و سیستان قرار داشته در قرن نوزده نامهایی توسط بریتانیا در منطقه ایجاد شد که اصلا جغرافیای تاریخی ندارند و هر لحظه یک جغرافیای خیالی براش تعریف میکنند.
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
عزیز برادر تقسیم استان امکانات وبودجه می‌خواهد به زبان گفتن آسان است دوتا بخش رادرک مان شهرستان کردید بعداز 15 سال هنوز یک درمانگاه یا بیمارستان یا یک اداره درست وحسابی ندارند ومردم سردرگمند. حالا با حرف و روی کاغذ کاری ندارد
0
0
فاطمه
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
اینهم مشکلی برمشکلات دیگر این استان افزوده می‌شود آنوقت سر هرچیزی دراین استان دعواست یک خانواده بزرگ را هرگز نمی‌شود ازهم جدا کرد چون خونه بزرگه
0
0
مهدی
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
من اهل سیستان نیستم.
ولی با توجه به اینکه نزدیک ده ساله با تقسیم استان و استانای جدید دست و پنجه نرم میکنیم تو استان خودمون میگم.
برای اینکه یه استان جدید به تقسیمات اضافه بشه اولین شرط جمعیت منطقه هست
برای هر استان جدید حداقل باید یه میلیون جمعیت باشه.
این سه تا استان که آقای نماینده فرمودند ۳ میلیون جمعیت میتونن داشته باشن؟ یا میخواید از افغانستان تبعه وارد کنید؟
هیچوقت یه استان با تقسیم شدن پیشرفت نکرده.
نمونه ش خراسان جنوبی و شمالی و کرج
وقتی نیروی انسانی تقسیم بشه منابع تقسیم بشه حتی صنایع تقسیم بشه به نظرتون مشکل اضافه میشه یا کم؟

آقای نماینده که برا اینکه محبوبیتشو ببره بالا این حرفا رو بزنه
یا به وظایفش واقف نیست یا درک درستی از قوانین و شرایط کشور ندارد که در کل میشه گفت صلاحیت نمایندگی نداره
0
0
هم وطن
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
همه مشکلها از با هم نبودنه
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
میخوان با سلام صلوات درست بشه ولی نمیشه با بودجه کلان صرف بکنند
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
اگه این استان تقسیم شود وقتی سیل مثلا میخواهد از مرز سیستان عبور میکند . پشت مرز بلوچستان متوقف می شود تا به او اجازه ورود بدهند . و یا توانایی عبور از مرز دو استان جدید را ندارد؟ تصمیمات ابلهانه فقط از ذهن ابله ها تراوش می کند.
0
0
علی
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
فقط به دنبال تجزیه این کشورن.این حرفا بهونست
چار روز دیگه سراغ خوزستان هم میان
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
اینها همش حرف مفت است فقط خواستند منطقه های کوچک شیعه نشین و سنی نشین را جدا کنند تقسیم استان هههههه
0
0
علیرضا
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
به نظر من این کار در دراز مدت می تونه شرایط رو بهتر کنه، البته به شرط آنکه از مدیران دلسوز و با سواد بومی تو پست های مدیریتی جدید استفاده بشه.
0
0
عمر نبی
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد بلوچستان بزرگ تکه تکه شود
0
0
تفکر
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
واقعا من در همین چند پست فهمیدم مردم استان سیستان و بلوچستان بسیار عاقل هستند با این نقشه ها و گرفتن امتیاز ها فایده ای ندارد واقعا اگر بخواهند کاری کنند باید اعتبارات را زیاد کنند.
0
0
مش قربون
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
سیستان بلوچستان پهناور و از همه چیز بدتر فقر آموزش بهداشت و امکانات رفاهی هست
0
0
ح.پناهی
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
تصمیم خیلی خوب وبجاست.
کاش تهران وتبریز هم تقسیم شود
0
0
علی بخش
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
مردم بلوچ بزرگوار ومحترم هستند لایق هر نوع خدمت هستند تا ایران هست بلوچستان هم هست
0
0
ژاله بنایی
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
هر چه که لازمه برای سریع کمک رسانی به مردم
0
0
محسن
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
تکه تکه کردن چیزیرادرست نمی‌کند اگه میتوانید بودجه رو برای استان بالا ببرید نه تقسیم کردن به چهار جا
0
0
حسام
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
اگر ۲۰ قسمت هم شود ، مهم اینست که رسیدگی به این مردم در دستور کار دولت و تصمیم گیران قرار داشته باشه و در غیراین صورت تغییر چندانی ایجاد نخواهد شد ، ابتدا فعل خواستن و سپس اجرای مصوبه ها و... همین.
0
0
سید هادی علوی تفتی
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
سلام.خدا قوت.

اصل خدمت رسانی به طور عادلانه به همه مردم استانهای ایران است..خواه همه کشور یک استان باشد.خواه 31 استان.خواه 33 استان..
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
استان سیستان به مرکزیت زابل .بلوچستان به مرکزیت زاهدان.مکران به مرکزیت چابهار
0
0
احمد
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
زاهدان هیچوقت بلوچستان نبوده زاهدان زاهدانه نه سیستان ونه بلوچستان
0
0
علی آذری
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
اگر قرار بر تقسیم باشد به دو استان تقسیم کنند استان سیستان و استان بلوچستان. اما از مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان بخصوص جوانان انتظار می رود که با توجه به وسع مالی تعداد فرزند آوری را کاهش دهند و به دو فرزندی نهایت سه فرزندی راصی باشند تا فرزندان عزیز بلوچ هم از امکانات بهداشتی ، رفاهی بالایی برخوردار باشند. بلوچستان پاره تن ایران است.
0
0
رامین
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
عالی. از هر نظر هم رسیدگی هم امنیتی
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
زمان امام علی علیه السلام مگه انگشتر نقره مردانه بوده
0
0
شیرمحمد بلوچ
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
چطور استان های دیگر روی کاغذ تقسیم شدند ،و مسئولیت و کارها بهتر مدیریت میشود اما در سیستان و بلوچستان روی کاغذ نمیشه...اعتبارات ظرفی دارد به تناسب زیرساخت ها تقسیم میشه.‌‌..دلسوزان اگر منافع عده ای در تقسیم استان به خطر می افتند بخاطر مردم و پهناوری وسیع استان در مراکزی که عنوان شده ،اداره کل تشکیل شود .
0
0
حسین
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
اگر بطور کامل ازروی مطالعه وبرنامه مدون کارشناسی باشه خیلی خوبه ای کاش زودتر به فکر این برنامه بودن تامشکل هم وطنان عزیز بلوچ هم حل شود
0
0
اسکانی بلوچ
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
من هم مخالف تقسیم استان هستم اگر چنانچه تقسیم استان به هر حال اتفاق بیفتد
همینجوری به اسم بلوچستان هم نظر با سعیدی باشم
0
0
نورالکس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
این استان باهمین اسم قشنگه مهم رسیدگی به استانهاست.سیستان حقابه ومحرومیت زدایی.بلوچستان هم خیلی محرومه خیلی بیشتر از هر نقطه کشور بهتره بجا تصمیمات اینچنین بودجه خوب بدن بشرط اینکه بودجه از تهران تا زاهدان یک چهارم نشه.
0
0
اقتصاددان
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
تقسیم تاثیری نداره مهم بودجه و زیرساخت و امکانات است
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
سیستان ولوچستان زاهدان و ایرانشهر چابهار
اینها مثل قلب هس دربدن ایران
من ازشیراز وروستاهای اطراف شیرازهستم ولی قلبا مردم مناطق ذکر شده را دوست دارم و به مردانگیشون افتخارمیکنم ازمسعولین ب نوبه خودم تقاضادارم نسبت ب اوضاعشان رسیدگی بیشتری انجام دهند دم مردم سیستان وبلوچستان گرم
0
0
ناشناس
-
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
بخاطر گستردگی و پهناوری استان راحل خوبیه برای دستیابی مردم به خدمات دولتی و مرکز شهر
0
0
قاسم
-
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
بعضی از دوستان گفته اند که تقسیم سیستان وبلوچستان فایده ای ندارد درصورتی که اینطور نیست وقتی که تقسیم بشه قطعا بودجه بیشتری بهشون تعلق می‌گیره واین باعث میشه خدمات بیشتری در استان انجام بگیره......
0
0
لیاقت
-
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۷
سلام استان سیستان زابل استان چهابهاراستان ایرانشهر واستان زاهدان نام کذاری شود.
0
0
ناشناس
-
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
خداوندبرای وحدت درقران آیه ی صریح وروشنی دارد(واعتصمو به حبللاه.....)جای تاسف فراوان است که دستورخدا عمل نکنید دایما به لحاظ پاره از اهداف سیاسی سعی درتجزبه ،تفرقه،وافتراق بین مردم هستید .
0
0
x