x
۱۱ / آبان / ۱۳۹۸ ۱۵:۴۹
مدیرعامل شرکت چادرملو در پاسخ به خبرنگاران گفت:

هدف از مشارکت در استرالیا، آوردن سنگ آهن به فولاد مکران است

هدف از مشارکت در استرالیا، آوردن سنگ آهن به فولاد مکران است

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تکمیل طرح D19، برنامه سال آینده چادرملو است به این شکل که بتوانیم همزمان با اکتشاف کار استخراج را انجام دهیم. سرمایه گذاری این طرح، ۱میلیارد و ۹۰۰میلیون با مشارکت سنگ آهن مرکزی است. مجوزها صادر شده، ژئوفیریک هوایی به اتمام رسیده و حفاری در حال آغاز است که با انجام آن وضعیت ذخیره مشخص می شود. بحث جاده سازی نیز با همکاری محیط زیست در حال انجام است.

کد خبر: ۳۹۱۷۰۱
هلوو

به گزارش اقتصادآنلاین، محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: گندله سازی 2 در حال احداث است. احداث کارخانه میلگرد نیز در دست اجراست و امیدواریم این پروژه ها در سال آینده به نتیجه برسند. آبرسانی خلیج فارس نیز پروژه ای است که در سال آینده محقق می شود و تا پایان سالجاری، آب به گل‌گهر می‌رسد و تا شهریور سال ۹۹ قطعا به چادرملو خواهد رسید.

وی گفت: قرار است معدن سنگ آهن استرالیا را هرچه سریعتر فعال کنیم. هدف از شرکت در استرالیا، آوردن سنگ آن به فولاد مکران بوده و اگر تا ان زمان آماده نشود قطعا سنگ آن را چه در داخل و چه در خارج می فروشیم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ادامه داد: پروژه نیروگاه خورشیدی هم در حال احداث است که تا سال آینده به بهره برداری می رسد وی درباره خروج فولاد مبارکه از مشارکت در معدن استرالیا، اظهار کرد: فولاد مبارکه به دلیل اینکه در لیست تحریم هاست، صلاح دیدند که از این پروژه خارج شوند.

نوریان گفت: ما صادرات محور نیستیم و تنها سنگ آهن دانه بندی را صادر می کنیم.

وی افزود: حدود 30درصد از شمش تولیدی مان را به جنوب شرق آسیا و قطر صادر می شد.

مدیرعامل چادرملو عنوان کرد: عوارض بر صادرات ، دردی را دوا نمی‌کند‌. وی در پاسخ به کمبود مواد اولیه شرکت‌های فولادی گفت: از 10 و نیم میلیون تن کنسانتره تولیدی، تنها 4 میلیون تن را مصرف می کنیم و بقیه را به فولاد مبارکه و خوزستان می‌دهیم.

ارسال نظرات
x