۰ نفر

مزایای استفاده از کفپوش چوبی برای خانه چیست؟

۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبر: 710645
مزایای استفاده از کفپوش چوبی برای خانه چیست؟

طی سال­ های گذشته کفپوش چوبی به دلیل ظاهر زیبا و مدرنی که داشته به یکی از پراستفاده ­ترین نوع کفپوش برای محیط ­های مختلف از جمله خانه­ ها تبدیل شده است. با استفاده صحیح از کفپوش­ های چوبی به خوبی می­توان از محیط خانه یک محیط آرام، گرم و البته شیک و زیبا ساخت.

تنوع محصولات در زمینه فروش کفپوش باعث شده افراد به راحتی بتوانند بسته به شرایط محیط موردنظر بهترین انتخاب را از بین کفپوش­ های مختلف داشته باشند. اگر شما نیز به دنبال بهترین کفپوش برای خانه خود هستید و دوست دارید بیشتر در مورد کفپوش­ های چوبی بدانید توصیه می­شود تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید:

کفپوش چوبی چیست؟

در حال حاضر پارکت یا کفپوش چوبی را می­توان یکی از جذاب ­ترین انواع کفپوش دانست که زیبایی طبیعت را با خود به همراه دارد و این موضوع باعث شده که افراد بسیاری به فکر خرید کفپوش چوبی باشند. این کفپوش در واقع متشکل از مجموعه­ ای از پانل­ های چند لایه چوب در سایزهای مختلف و نیز در رنگ ­بندی متنوع است. قدم گذاشتن بر روی این کفپوش حس خوبی را تداعی می­کند و با استفاده از این نوع کفپوش می­توان حس گرما و راحتی را در خانه ایجاد نمود.

کفپوش چوبی

 در تهیه کفپوش­ های چوبی از چوب درختان مختلف استفاده می­شود. از این رو هر یک از کفپوش­ های مختلف بسته به جنس چوب به کار برده شده در تهیه آن­ها، از ویژگی­ های مختلفی چون کفپوش ضدآب برخوردار خواهند بود. تنوع طرح و رنگ این نوع کفپوش نیز باعث شده هر فرد بسته به سلیقه و سبک دکوراسیون چوبی منزل خود بهترین انتخاب را داشته باشد.

 کفپوش چوبی همچنین در صورتی که به شکل محکم به کف متصل شود فضای امن و آرامی را در خانه ایجاد نموده و یک عایق گرمایی بسیار مطلوب محسوب می­شود. برخلاف گذشته به جای استفاده از چسب­ های مخصوص برای چسباندن کفپوش چوبی به زمین، امروزه قطعات آن به راحتی در هم قفل شده و خیلی محکم در کف نصب خواهند شد.

برای خانه از چه نوع کفپوش چوبی استفاده کنیم؟

تنوع محصولات در بین کفپوش ­های چوبی باعث شده کمی انتخاب بهترین کفپوش برای کف بخش­ های مختلف خانه سخت شود. در ادامه با هم بهترین کفپوش ­های چوبی برای خانه را بررسی خواهیم نمود تا در زمینه خرید کفپوش چوبی انتخاب مطمئن­ تری داشته باشید:

1. کفپوش چوب جامد

کفپوش چوب جامد به دلیل نصب بسیار آسان و همچنین برخورداری از ظاهری شیک و مدرن توانسته طی سال­های اخیر به یکی از محبوب­ ترین کفپوش ­ها تبدیل شود. اما نمی­ توان این کفپوش را یک کفپوش ضد آب دانست. چرا که در مقابل رطوبت چندان مقاوم نیست و در صورت قرارگیری مداوم در برابر رطوبت، تاب می­خورد. برای همین برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه انتخاب مناسبی نخواهد بود. این نوع کفپوش همچنین نیاز است که برای حفظ ظاهر، هر 10 سال یک بار اصلاح شود.

معمولاً از کفپوش چوب جامد برای بخش­هایی از خانه مانند سالن، اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده می­شود. این نوع کفپوش در واقع قابل تهیه از انواع چوب­ های مختلف نظیر چوب درخت بلوط، افرا یا حتی گیلاس برزیلی است. کفپوش­ های تهیه شده از چوب جامد با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ خواهد شد و از طرفی بسیار بادوام است. معمولاً خانه­ هایی که دارای کفپوش چوب جامد هستند با قیمت بالاتری به فروش خواهند رسید. این نوع کفپوش در صورتی که به موقع تمیز شود دارای نظافتی آسان است.

کفپوش چوبی

2. کفپوش چوب مهندسی شده

این نوع از کفپوش­ های چوبی اگر چه در ظاهر شبیه به چوب جامد است اما از نظر روش ساخت متفاوت می­­باشد. بر روی این کفپوش یک لایه روکش نازک از جنس چوب طبیعی به کار برده شده و در قسمت زیرین از تخته سه لا به صورت لایه لایه استفاده می­شود. از این رو این نوع کفپوش ضمن دوام و استحکام بیشتر، قیمت مناسب­تری نیز دارد. تنوع کفپوش چوبی مهندسی شده نیز بالاست و از نظر نوع چوب، الگو و عرض تخته­ ها در نمونه ­های مختلفی تولید و عرضه می­شود.

کفپوش چوبی مهندسی شده در واقع همان زیبایی چوب­ های جامد را با قیمتی بسیار مناسب ­تر به ارمغان خواهد آورد. در تهیه این نوع کفپوش امکان استفاده از چوب­ های مختلفی نظیر افرا برزیلی با مقاومت بیشتر در مقابل خراش و ضربه وجود خواهد داشت. از این رو این مدل از کفپوش­ ها، پایداری بیشتری از خود نشان داده و در مقابل تغییرات دما و رطوبت، حساسیت کمتری را به همراه دارند.

چوب­ های مهندسی شده نیز همچون چوب جامد در برابر خراشیدگی و فرورفتگی چندان مقاوم نیستند. از آن جایی که تنها یک بار امکان اصلاح این نوع چوب وجود دارد پس در مقایسه با چوب جامد ماندگاری کمتری دارد. پس از آن می­توان از روکش تخته سه لا زیر آن استفاده نمود. کفپوش چوب مهندسی شده نیز کاربرد کفپوش چوب جامد را خواهد داشت و البته برای محیط­ هایی چون زیرزمین­ ها و ایوان­ های بسته نیز قابل استفاده است.

3. کفپوش چوب بامبو

در بین کفپوش ­های چوبی مختلف، کفپوش بامبو یکی از کفپوش­ هایی است که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می­باشد. این نوع کفپوش دارای ظاهر جذاب و مدرنی است و به دلیل سازگاری با محیط زیست در مقایسه با دیگر کفپوش­ های چوبی، مورداستقبال بیشتری قرار می­گیرد. این کفپوش همچون چوب سخت، در دو نوار جامد و تخته­ های مهندسی عرضه و تولید می­شود.

کفپوش بامبو نیز دارای نمونه­ های مختلفی است که هر یک ویژگی­ های خاص خود را دارند. برای مثال کف بامبو دانه تخت در تابلوها دارای نوارهای تیره ­تری است که نشان­­ دهنده گره ­های بامبو است. در کف بامبو دانه­ ای، نوارهای باریک و بلندی وجود داشته که به طور کامل در کنار هم قرار خواهند گرفت. بامبو دانه نهایی نیز دارای تعداد کمی نوارهای کوتاه است.

این کفپوش در مقابل رطوبت مقاومت بالایی را از خود نشان خواهد داد و همچون چوب مهندسی شده دارای قابلیت نصب آسانی می­باشد. مراقبت از این کفپوش آسان است و یک کفپوش اصلاح پذیر محسوب می­شود. از این نوع کفپوش می­­توان به خوبی برای بخش­های مختلف استفاده نمود اما با این حال استفاده از آن چندان برای آشپزخانه توصیه نمی­شود.

خرید کفپوش چوبی برای خانه

در این مطلب با انواع پرطرفدار کفپوش چوبی برای منزل آشنا شدیم. کفپوش­ های چوبی به دلیل برخورداری از ویژگی­ هایی چون زیبایی، نصب آسان، قیمت مناسب و دوام مطلوب یکی از بهترین انتخاب ­ها برای کف منزل هستند. برای خرید انواع کفپوش چوبی برای بخش ­های مختلف خانه، فروشگاه گامان تزئین جاوید یکی از بهترین فروشگاه­ هاست که در زمینه ارائه انواع کفپوش چوبی در طرح و رنگ مختلف، توانسته بسیار موفق ظاهر شود.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.