x
۱۴ / دی / ۱۴۰۱ ۲۰:۲۵

می خواهید در طول روز پر انرژی باشید؟ + ۱۰ راهکار برای سرحال بودن

می خواهید در طول روز پر انرژی باشید؟ + ۱۰ راهکار برای سرحال بودن

برای حفظ انرژی در طول روز بهتر است روز خود را با خوردن پروتئین آغاز کنید،ورزش کرده، مصرف کافئین را کاهش دهید، آب کافی بنوشیدچرت بزنید،مولتی ویتامین بخورید تا سرحال بمانید.

کد خبر: ۶۹۳۰۷۰
هلوو

به گزارش اقتصاد آنلاین، برای آنکه در کل روز پر انرژی باشید راهکارهایی وجود دارد که عمل به آن می تواند سرحال بودن را طی روزهای متلوالی برای شما به ارمغان بیاورد و بیشترین کارآیی را داشته باشید.

همه ما در تلاشیم تا صبح زود بیدار  و از رختخواب جدا شویم. شاید در عصر دچار افت انرژی شوید و به سختی بتوانید روز خود را به پایان برسانید. این یک چالش است که استقامت خود را در تمام طول روز حفظ کنید.

در اینجا 10 نکته مفید برای داشتن انرژی از صبح تا شب آورده شده است.

در معرض نور خورشید قرار بگیرید

نور طبیعی قوی ترین عاملی است که ریتم شبانه روزی ما را کنترل می کند. ابتدا روز را با کنار زدن پرده ها یا بیرون رفتن برای پیاده روی شروع کنید. این یک راه عالی برای شروع روز به دلایل زیادی است. ملاتونین - هورمونی که خواب را تحریک می کند - در پاسخ به نور خورشید کاهش می یابد. آفتاب گرفتن به بدن این امکان را می دهد تا متوجه شود که زمان بیدار شدن و شروع به کار است.

روز را با پروتئین شروع کنید

در مرحله بعد، صبحانه ای برای خود آماده کنید که به حفظ انرژی برای مدت طولانی تری کمک می کند. صبح، غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، ماست و آجیل را انتخاب کنید. پروتئین و غلات کامل مدت بیشتری طول می کشد تا به انرژی تبدیل شود. این به جلوگیری از خمودگی در اواخر روز کمک می کند.

خوردن صبحانه ای پر از کربوهیدرات های ساده و شکر مفید نخواهد بود. به علاوه، پروتئین توانایی را برای تمرکز و بهره وری افزایش می دهد. خوردن غذاهای سرشار از پروتئین برای میان وعده ها و در طول روز نیز کمک می کند تا احساس نشاط داشته باشید.

بیرون از خانه ورزش کنید

شما بدن خود را می شناسید. احتمالا زمانی از روز وجود دارد که احساس خستگی بیشتری می کنید. به جای دراز کشیدن،در آن ساعت از روز بلند شوید و حرکت کنید. پیاده روی سریع بیرون از خانه بهترین راه برای بیدار کردن بدن و شارژ مجدد است. به عنوان یک امتیاز اضافی، ورزش در هوای تازه و آفتاب باعث افزایش اندورفین های تقویت کننده خلق و خو، سیستم ایمنی و متابولیسم می شود.

کافئین را محدود کنید

درست است که قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار به شما انرژی می‌دهند، اما وقتی اثر آن از بین می رود، بیش از پیش احساس خستگی خواهید کرد.

 کافئین یک محرک است اما اثر طولانی مدت ندارد و وابستگی ایجاد می کند. همانطور که بدن این اثر را کمتر و کمتر احساس می کند، کافئین بیشتری مصف خواهید کرد. علاوه بر این، کافئین تمایل به افزایش سطح استرس، ایجاد احساس بی قراری، سردرد، فشار خون بالا و ایجاد آرامش و به خواب رفتن در شب را دشوارتر می کند.

هیدراته بمانید

خستگی ناشی از کم آبی بدن است. بنابراین، برای احساس تحرک بیشتر در طول روز، حتما آب بنوشید. پزشکان 8 لیوان آب در روز را توصیه می کنند. سعی کنید یک بطری آب بزرگ را به عنوان یادآوری برای هیدراته ماندن در دسترس داشته باشید و هر وعده غذایی را با یک لیوان بزرگ آب شروع کنید. این به بدن آنچه را که برای پرانرژی ماندن در تمام ساعات نیاز دارد می دهد.

چرت بزنید

چرت زدن

برخی افراد استراحت کوتاه 20 تا 30 دقیقه ای در بعدازظهر را مفید می دانند. این کمک می کند تا شارژ مجدد شده و در بقیه روز هوشیارتر باشید. خوابیدن طولانی‌ وسوسه‌انگیز است، اما طرفداران چرت زدن می‌گویند ممکن است تأثیر معکوس داشته باشد و احساس خستگی بیشتری نسبت به قبل ایجاد شود. گاهی اوقات چرت‌های طولانی‌تر در طول روز نیز می‌تواند بر توانایی برای به خواب رفتن در شب اثر منفی بگذارد و بنابراین خوابیدن طولانی بین روز باعث کاهش سطح انرژی می شود.

مولتی ویتامین بخورید

کمبودهای تغذیه ای و خستگی عمومی را می توان با مولتی ویتامین روزانه برطرف کرد. افراد مبتلا به کمبود آهن یا کم خونی با خستگی دست و پنجه نرم می کنند. اگر پزشکتان گفت که این مورد برای شما وجود دارد، یک مولتی ویتامین برای کمک به تجدید انرژی مصرف کنید.

از سیگار کشیدن خودداری کنید

سیگار کشیدن نه تنها برای سلامتی مضر است، بلکه ممکن است باعث شود در طول روز احساس خستگی بیشتری کنید. نیکوتین یک محرک است. ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد، به علاوه به بی خوابی کمک می کند. مانند کافئین، نیکوتین نیز ممکن است باعث شود که انرژی از بین برود و بسوزد.

الکل را محدود کنید

احتمالاً می‌دانید که نوشیدن الکل شما را خواب‌آلود می کند. اما شاید ندانید که نوشیدنی بعد از ظهر قوی ترین تاثیر را روی انرژی بدن دارد. بهتر است از مصرف الکل در وعده ناهار یا بعدازظهر خودداری کنید تا تا اواخر عصر احساس نشاط داشته باشید.

استراحت کافی داشته باشید

اگر در شب خوب نخوابیده باشید، امکان ندارد در طول روز احساس خوبی را تجربه کنید و پرانرژی بمانید. اما دریافت 7 تا 9 ساعت خواب توصیه شده برای برخی دشوار است. بهداشت خواب خوب به افزایش سطح انرژی بدن در طول روز کمک می کند.

سعی کنید هر روز در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید.

یک برنامه روتین شبانه تنظیم کرده که کمک می کند در پایان روز به طور طبیعی استراحت کنید. حمام آب گرم، حرکات کششی آرام، مدیتیشن و خواندن کتاب را در نظر بگیرید.

30 تا 60 دقیقه قبل از خواب استفاده از وسایل الکترونیکی و صفحه نمایش خودداری کنید.

اتاق خواب خود را به محیطی خواب‌آور تبدیل کنید، تاریک و خنک .

آیا در طول روز احساس ناامیدی می کنید؟

اگر به طور مداوم احساس کمبود انرژی می کنید یا برای خواب کافی در شب تلاش ، با پزشک خود صحبت کنید. ارجاع برای ارزیابی خواب در یک کلینیک معتبر باید به شما و پزشکتان کمک کند تا بهترین راه حل را برای استراحتی که نیاز دارید پیدا کرده و احساس انرژی بیشتری کنید. 

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان
ارسال نظرات