۰ نفر

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان؛

۶۰درصد مهندسان یا بیکارند یا در اسنپ کار می‌کند

۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۸
کد خبر: 482764
۶۰درصد مهندسان یا بیکارند یا در اسنپ کار می‌کند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان 60 درصد مهندسان یا بیکارند یا در اسنپ کار می‌کنند"گفت: با نگهداری ساختمان‌ها 200 هزار فرصت شغلی برای مهندسان ایجاد می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احمد خرم حدود 10 ماه پس از انتصاب به‌عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی در اولین نشست خبری با محوریت اجرای مبحث 22 مقررات ساختمان (نگهداری و تعمیر ساختمان) با یادآوری این‌که کاری برای اعضای نظام مهندسی انجام نداده‌ایم، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی 550 هزار عضو هستند که 60 درصد از این تعداد یا در تخصص خود کار نمی‌کنند یا بیکار هستند یا اسنپ کار می‌کنند.

وی ادامه داد: فوق لیسانس معماری از دانشگاه شهید بهشتی در اسنپ کار می‌کند. باید فکری به حال مهندسان و بهره‌برداران ساختمان کنیم. بهره‌برداری،‌ نگهداری، بازسازی و نوسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های بزرگ را رها کرده‌ایم.

وی افزود: متولی این بخش وزارت راه و شهرسازی و متصدی هم شهرداری‌ها هستند که اگر این دو با هم هم عزم نشوند هیچ اتفاقی نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این‌که متولی ساخت و سازها وزارت راه  و متصدی نظام مهندسی ساختمان است، گفت: ما در نسل سوم ساخت و سازها هستیم و دنیا در نسل ششم. خیلی عقب هستیم، باید متولی و متصدی اراده و عزم واحدی داشته باشند که این عزم وجود دارد.

خرم با بیان این‌که باید 40 درصد ساخت و سازها صنعتی باشد که الان 5 درصد است،‌گفت: با توجه به استقبال وزارت راه به دنبال راه‌اندازی ستاد صنعتی‌سازی، هوشمندسازی و ساختمان‌های سبز هستیم.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون حدود 10 میلیون واحد مسکنی در کشور داریم که نیازمند نگهداری هستند، اظهار کرد: این برنامه باعث اشتغالزایی 200 هزار نفری می‌شود، قول می‌دهیم با تعریف فرصت‌های شغلی طی دو برنامه توسعه‌ای نرخ بیکاری مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی به صفر برسد.