x
۲۲ / مرداد / ۱۴۰۲ ۱۶:۳۰
گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

ارور dE در ماشین لباسشویی ال‌جی یعنی چی؟ + لیست قیمت انواع ماشین لباسشویی

ارور dE در ماشین لباسشویی ال‌جی یعنی چی؟ + لیست قیمت انواع ماشین لباسشویی

در این مطلب به بررسی ایردات رایج در لباسشویی های ال جی پرداخته شده است و در ادامه لیست قیمت تعدادی از انواع ماشین های لباسشویی ایرانی و خارجی آورده شده است.

کد خبر: ۷۲۷۱۳۸
هلوو

اقتصادآنلاین - فائزه امین پویا؛ ارور DE لباسشویی ال جی به دلیل بسته شدن درب ماشین لباسشویی رخ می‌دهد و مانع شروع برنامه شستشو می‌شود.

در واقع شما بعد از انتخاب برنامه و در ابتدای کار دستگاه با خطای dE مواجه خواهید شد. در این مقاله، به معنی و علت ارور dE، روش‌های پیشگیری از این خطا و همچنین راه حل های رفع آن می‌پردازیم.

بروز این خطا در ماشین لباسشویی LG مثل خراب شدن سایر وسایل منزل کلافه کننده است.

اگر برای رفع خطای DE ماشین لباسشویی ال جی به تعمیرکار نیاز دارید، بهترین انتخاب دکتر تعمیر است تا با اعزام فوری بهترین تکنسین، به طور تضمینی مشکل را رفع کند. کافیست فرم درخواست را پر کنید یا با دکتر تعمیر تماس بگیرید.

این خطا مانند دیگر ارورهای ماشین لباسشویی ال جی، اگر زودتر رفع شود، آسیب جدی به دنبال نخواهد داشت.

بسته نشدن درب ماشین لباسشویی معادل با نمایش خطای dE در لباسشویی ال جی می‌باشد. در واقع DE مخفف عبارت “Door Error” به معنای خطاب درب است.

واضح است که سیستم هوشمند ماشین لباسشویی اجاز نخواهد دادد که در صورت باز بودن درب، عملیات شستشو آغاز گردد. پس همانطور که گفته شد؛ ارور de لباسشویی در همان ابتدای کار ظاهر می‌شود.

اما باز بودن درب لباسشویی را یک کودک هم تشخیص می‌دهد. چطور ممکن است که در صورت بسته بودن درب این ارور را مشاهده می‌کنیم؟

صفحه نمایش لباسشویی اشتباه نشان می‌دهد!     امکان خرابی بخشی از پنل لباسشویی به دلیل ضربه، نفوذ آب و ... وجود دارد که نیازمند تعمیر است.

وجود مشکل در اتصالات میان میکروسوئیچ و برد الکترونیک     این مورد هم نیازمند بررسی توسط تعمیرکار برد و سیم کشی لباسشویی است.

معنی ارور یا خطای DE در لباسشویی ال جی بسته نشدن درب است. اما نه آنطور که درب کاملا باز مانده باشد!

گاهی درب به خوبی بسته نمی‌شود، که می‌تواند به دلیل دفرمه یا خراب شدن لاستیک دور درب باشد، یا حجم زیاد لباس‌های داخل آبکش مانع درست بسته شدن آن می‌شود. یا حتی مشکلات فنی مانند: خرابی یکی از قطعات درب.

پس ارور DE ماشین لباسشویی LG می‌تواند به معنای وجود مشکل در درب یا اجزای آن باشد که مانع درست بسته شدن آن شده است. در ادامه به دلایل بروز خطای DE می‌پردازیم.

۱۰ علت ارور dE لباسشویی ال جی

همانطور که می‌دانیم ارورها از طریق صفحه نمایش لباسشویی به کاربر اطلاع داده می‌شوند. زمانی که حروف لاتین DE را روی صفحه نمایش لباسشویی ال جی مشاهده می‌کنید، قطعا یکی از موارد زیر رخ داده که دستگاه چنین هشداری به شما می‌دهد.

کامل بسته نشدن درب لباسشویی

شاید یکی از ساده‌ترین دلایل بروز خطای DE در لباسشویی ال جیLG همین باشد. حتما بعداز دیدن این ارور، درب را چک کنید تا کاملا بسته شده باشد.

ممکن است چیزی مانع بسته شدن درب شده باشد که شما از آن بی خبر هستید! با برداشتن آن مانع و محکم بستن درب به راحتی خطا را رفع می‌کنید.

خرابی دستگیره لباسشویی

اگر دستگیره‌ی ماشین لباسشویی خراب باشد، احتمال درست بسته نشدن درب و ارور DE لباسشویی وجود دارد که با تعمیر یا تعویض آن می‌توانید مشکل را حل کنید.

خرابی زبانه درب لباسشویی

زبانه روی درب ماشین لباسشویی تعبیه شده است که هنگام بسته شدن درب، با محفظه دیگ چفت می‌شود و باعث بسته شدن کامل درب لباسشویی خواهد شد.

اگر زبانه کثیف شده باشد، با تمیز کردن آن، مشکل حل خواهد شد. اما گاهی به دلیل ضربات محکمی که حین بستن درب به آن وارد شده، آسیب می‌بیند و می‌شکند. در این صورت تنها راه چاره تعویض زبانه درب است تا بتوانید ارور DE لباسشویی را برطرف نمایید.

خرابی لولای درب لباسشویی

زمانی که لولای درب از جای خود خارج می‌شود، طبیعتاً از حول چرخش عادی هم خارج شده و زبانه به درستی روی محفظه درب چفت نخواهد شد.

در این صورت، درب باز می‌ماند و دستور بسته شدن به برد نخواهد رسید. برد قبل از اجرای برنامه خطای dE را روی صفحه نمایش لباسشویی به نمایش درمیاورد.

پس یکی دیگر از اجزای درب که نقشی اساسی در بسته شدن آن دارد؛ لولا می‎‌باشد که باید برای عیب یابی ارور dE لباسشویی ال جی آن را بررسی کنید.

خرابی میکروسوئیچ لباسشویی

میکروسوئیچ قفل امنیتی درب است که از باز شدن در دستگاه از زمان شروع تا پایان کار جلوگیری می‌کند. این قطعه در ارتباط مستقیم با برد فرمان لباسشویی است.

همانطور که در تصویر مشخص است، زبانه با چفت شدن در قفل میکروسوئیچ باعث بسته شدن درب می‌شود.

اگر از سالم بودن زبانه مطمئن هستید، علت بسته نشدن درب و ارور DE لباسشویی LG، خرابی میکروسوئیچ است.

در واقع خبر بسته شدن درب، بعد از قفل شدن میکروسوئیچ به برد می‌رسد و از آنجا دستور اجرای برنامه و آغاز کار از سمت برد ارسال می‌شود.

با تست تداوم جریان میکروسوئیچ، توسط یک مولتی متر، می‌توان سلامت آن را بررسی کرد.

میکروسوئیچ قابل تعمیر نبوده و نیاز به تعویض دارد. بهتر است تعمیر لباسشویی ال جی خود را به مطمئن ترین و بهترین مرکز بسپارید. دکتر تعمیر با انجام تعمیرات فوری و تضمینی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

تراز نبودن درب لباسشویی

تراز نبودن درب؛ یکی از دلایل ارور DE لباسشویی ال جی می‌باشد که معمولا به ندرت اتفاق می‌افتد.

زمانی که درب لباسشویی تراز نباشد، مانند حالتی که لولا از حول محور چرخش طبیعی خود خارج شده، نمی‎‌تواند زبانه را به درستی روی قفل چفت کند و در این صورت؛ دستگاه ارور می‌دهد.

برای رفع این ارور و تراز کردن درب لباسشویی بهتر است از تعمیرکار کمک بگیرید. زیرا یک حرکت ساده و غیر حرفه‌ای از سمت شما، می‌تواند مشکلات بدتر و پر هزینه‌ای را رقم زند. چه بهتر که از همان ابتدا؛ کار را به کاردان بسپارید.

پر بودن بیش از حد لباسشویی

زمانی که می‌خواهید تمام لباس‌های چرک و کثیف طول هفته را همزمان یک باره بشورید؛ به آن فکر کنید که دارید چه ظلمی در حق دستگاه می‌کنید!

پر کردن لباسشویی بیش از ظرفیت مشخص آن، علاوه بر اینکه می‌تواند باعث بروز ارور UE در لباسشویی شود، بلکه مشکلات شایع دیگری مانند: لرزش شدید لباسشویی و سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی را هم در بردارد.

بهتر است لباس‌های چرک خود را با توجه به ظرفیت دستگاه تقسیم کنید. روشن کردن لباسشویی بیش از یک بار در روز با فرصت استراحت ۲ ساعته میان آن‌ها، بسیار بهتر از شستشوی حجم زیاد لباس‌ها به یکباره است.

پر بودن بیش از حد لباسشویی می‌تواند مانع بسته شدن درب دستگاه شود و همین منجر به نمایش ارور dE روی لباسشویی ال جی می‌شود.

خرابی برد الکترونیک

مغز لباسشویی شما برد الکترونیک است این قطعه با تمام قطعات لباسشویی در ارتباط است. تمام دستورات بعد از پردازش برد قابل اجرا هستن. در واقع فرمان تمامی دستورات از برد الکترونیک ماشین لباسشویی شما صادر می‌شود.

حال تصور کنید یک خطا از سمت برد الکترونیک، نه تنها می‌تواند منجر به بروز خطای de در لباسشویی ال جی شود، بلکه هر نوع مشکل غیر قابل پیش بینی را می‌تواند رقم بزند. خطاهای برد می‌تواند ناشی دلایل زیر باشد:

    استفاده‌ی نادرست از دستگاه

برد الکترونیک باید توسط تعمیرکار برد بررسی شود. به هیچ عنوان بدون دانش فنی و تجربه کافی آن را دستکاری نکنید و حتما به یک تعمیرکار با تجربه و متخصص بسپارید.

وجود مشکل در اتصالات بین برد و میکروسوئیچ

با توجه به ساز و کاری از روند کار ماشین لباسشویی ارائه می‌کنیم، متوجه خواهید که این موضوع هم می‌تواند یکی از دلایل بروز خطای de در لباسشویی ال جی باشد.

بعد از قفل شدن زبانه در میکروسوئیچ و بسته شدن کامل درب، سیگنالی از سمت میکروسوئیچ به برد اصلی ارسال خواهد شد. برد با دریافت و پردازش این سیگنال دستورات بعدی که شامل: آبگیری و شروع چرخه شستشو می‌باشد را صادر می‌کند.

حال اگر در این میان پیغام میکروسوئیچ به برد اصلی نرسد، برد به اشتباه تشخیص میدهد درب باز است و برای اطلاع این موضوع؛ ارور de را روی صفحه نمایش لباسشویی ال جی ظاهر می‌کند.

در این صورت باید اتصالات میان برد و میکروسوئیچ بررسی شود. از آنجا تشخیص این موضوع تخصصی و دشوار است، باید آن را از ابتدا به یک متخصص بسپارید.

قیمت انواع ماشین لباسشویی
برند مدل ظرفیت / کیلوگرم قیمت / تومان
ال جی ۹
۲۸,۲۰۰,۰۰۰
دوو DWK-CH۸۲۰S ۸ ۱۵,۲۶۰,۰۰۰
وست پوینت XQG۹۰-۱۴۰۱ ۱۰.۵
۳۷,۰۰۰,۰۰۰
جی پلاس GWM-MD۱۰۹W ۱۰.۵
۳۰,۶۸۰,۰۰۰
کنوود KW - ۹۴۶۰ S ۹ ۲۷,۵۶۲,۰۰۰
پاکشوما BWF ۴۰۹۱۸ ST ۹ ۲۴,۵۲۸,۰۰۰
آردو ۶۰FL۱۴۹LW ۹
۲۲,۴۴۰,۰۰۰
ارسال نظرات
x