x
۲۱ / تير / ۱۴۰۰ ۱۴:۲۱
اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افت قیمت نفت به دنبال نگرانی های اقتصادی / محدودیت های عرضه هنوز پابرجاست

افت قیمت نفت به دنبال نگرانی های اقتصادی / محدودیت های عرضه هنوز پابرجاست

به دنبال نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی، قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته افت کرد.

کد خبر: ۵۴۴۴۳۸
هلوو

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دلیل نگرانی‌ها در خصوص کاهش رشد جهانی که بر چشم‌انداز محدودیت عرضه پس از توقف گفت و گوها میان تولیدکنندگان عمده برای افزایش تولید در ماه‌های آتی سنگینی کرد، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه سپتامبر 35سنت معادل 0.5درصد کاهش یافت و به 75دلار و 20سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه آگوست، با 33سنت معادل 0.4درصد افت، به قیمت 74دلار و 23سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

روسای مالی اقتصادهای بزرگ G20 روز شنبه هشدار دادند که شیوع انواع مختلف ویروس کرونا و دسترسی نابرابر به واکسن، بهبود اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند.

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که موارد جدید ابتلا به کووید-19 در 69کشور سراسر جهان در حال افزایش بوده و نرخ روزانه از اواخر ژوئن روند صعودی در پیش گرفته و در حال حاضر به 478هزار مورد رسیده است.

یک معامله‌گر مستقر در سنگاپور اظهار کرد: "ما هنوز شاهد تاثیر آن نبوده‌ایم، اما با این نرخ، دیر یا زود تقاضا آسیب خواهد دید."

قیمت نفت روز سه‌شنبه گذشته پس از آن که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) برای افزایش میزان تولید از ماه آگوست به توافق نرسیدند، سقوط کرد. این امر به این دلیل بود که امارات متحده عربی پیشنهاد تمدید هشت ماهه محدودیت‌های تولید اوپک پلاس را رد کرد.

هووی لی، اقتصاددان در بانک OCBC سنگاپور اذعان داشت: "تا زمانی که این عدم توافق پابرجاست، قیمت‌ها شاهد نوسان خواهد بود."

وی گفت: " به ظاهر به نظر می‌رسد که این موضوع باید از قیمت‌ها حمایت کند، اما این خطر وجود دارد که به هم خوردن کامل توافق منجر به جنگ قیمتی شود که مشابه سال گذشته نخواهد بود."

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت در جهان، تقاضای قراردادی کامل نفت خام از سوی پنج خریدار را برآورده کرد، اما حداقل دو درخواست برای مقدار اضافی را رد کرد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با سررسید کوتاه‌مدت، پس از اینکه گزارش اداره اطلاعات انرژی نشان داد موجودی ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده کاهش یافته، در حالی که تقاضای بنزین به بالاترین حد خود از سال 2019 رسیده، در هفته گذشته، رشد خود را برای ششمین هفته متوالی اعلام کرد.

داده‌های ارائه شده از سوی بیکر هیوز نشان داد که در واکنش به افزایش قیمت نفت، شرکت‌های انرژی ایالات متحده برای دومین هفته متوالی سکوهای نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند.

ارسال نظرات
x