x
۱۲ / خرداد / ۱۴۰۰ ۲۱:۲۸

بیش از ۲هزار تن گندم در فردیس برداشت می شود

بیش از ۲هزار تن گندم در فردیس برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس اعلام کرد که امسال پیش بینی می شود که ۲ هزار و ۲۰۰ تن گندم در مزارع این شهرستان برداشت شود.

کد خبر: ۵۳۳۱۹۶
هلوو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا بدری روز چهارشنبه در نشست ستاد برداشت گندم ،جو و کلزا شهرستان فردیس  افزود: امسال ۳۶۸ هکتار زمین این شهرستان  زیر کشت  گندم  رفت  که پیش بینی می شود از هر هکتار به  ۶.۵ تن گندم برداشت شود.

وی اضافه کرد: امسال ۶۵ هکتار زمین در فردیس زیر کشت جو قرار گرفته که  طبق پیش بینی ۲۹۲ تن محصول برداشت  شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت:  امسال با توجه به شرایط آب و هوایی ، سرمازدگی به محصول کلزا این شهرستان خسارت وارد کرد که  مجموع  ۱۷.۵ هکتار زمین زیر کشت کلزا در فردیس  ۱۵ هکتار آن براثر این پددیه طبیعی از بین رفت  و  تنها  ۲.۵ هکتار آن باقی مانده که طبق پیش بینی حدود هست تن محصول کلزا برداشت خواهد شد.

وی بیان داشت: قرار است ۲۵ خرداد ماه جاری برداشت  جو ، یکم تیرماه برداشت کلزا و پنجم  تیر ماه  برداشت  گندم از مزارع فردیس آغاز شود.

بدری اظهار داشت: قیمت تضمینی خرید گندم به ازای افت استاندارد پیش بینی شده هر کیلوگرم  پنج هزار تومان ، جو ۲ هزار و ۳۶۰ تومان و کلزا ۱۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تدابیری برای تردد کمباین‌ها و کامیون‌های برداشت و حمل گندم در شهرستان فردیس اندیشیده شده است، افزود: هماهنگی‌های لازم در فرمانداری، پلیس راهور، نیرویی انتظامی، آتش نشانی، شهرداری و شرکت نفت برای سوخت رسانی کمباین‌ها انجام شد.

شهرستان فردیس یک هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی باغی و یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین زراعی دارد.

ارسال نظرات
x