x
۲۷ / بهمن / ۱۴۰۰ ۲۱:۲۰

کاربرد و نحوه استفاده از دستگاه پرکن مایعات

کاربرد و نحوه استفاده از دستگاه پرکن مایعات

ما در این مطلب سعی داریم درباره دستگاه پرکن و بهترین مدل دستگاه پرکن که در حال حاضر در بازار وجود دارد بپردازیم بنابراین چنانچه در صنایعی فعالیت دارید که نیاز به استفاده از دستگاه پرکن مواد مایع در آن وجود دارد این مطلب را به عنوان راهنمای خرید دستگاه پرکن از دست ندهید.

کد خبر: ۶۱۱۷۴۸
هلوو

حتما در بسیاری از کارخانجات و یا مستندهای صنعتی دستگاه پرکن مایعات را دیده‌اید که چطور به شکلی دقیق و به اندازه، ظروف مایعات مختلف از نوشیدنی گرفته تا مواد شوینده و روغن و .. را پر می‌کنند. می‌دانید که امروزه با پیشرفت در صنایع مختلف، دستگاه‌ها و ابزارهایی طراحی و تولید شده‌اند که به روند انجام کارهای صنعتی سرعت بخشیده و به اپراتورها کمک می‌کنند تا این امر به سادگی و بدون نیاز به استفاده از افراد بیشتر در بخش‌های مختلف یک کارخانه صورت گیرد. 

دستگاه پرکن  چه دستگاهی است؟

این دستگاه همان طور که از نامش مشخص است جهت پر کردن ظروف از مایعات مختلف کاربرد دارد که سبب شده در این پروسه دخالت دست کاهش یابد. می‌دانید مایعاتی که در کارخانجات تولید می‌شوند اعم از نوشیدنی‌ها، کرم‌ها، سس‌ها، روغن‌ها، مواد آرایشی و بهداشتی .. ساختار و غلظت متفاوتی دارند و لازم است از دستگاه پرکن مناسب برای هر یک از این مواد استفاده شود. همچنین ظروف بسته بندی این مواد نیز متفاوت است. به عنوان مثال برخی داخل ظروف پلاستیکی، برخی داخل پاکت و یا ساشه و شیشه و .. پر می‌شوند که دستگاه باید به گونه‌ای انتخاب شود که متناسب با ظروف و نوع مایع باشد.

دستگاه پرکن مایعات انواع متفاوتی دارد یعنی به دو شکل مکانیکی و یا اتوماتیک طراحی و ساخته می‌شوند که در کارخانجات و یا تولیدی‌های کوچک بنا بر نوع مواد و فرد اپراتوری که با این ماشین‌ها در ارتباط است می‌توان از نمونه‌های مختلف آن استفاده کرد. قابلیت خوب دستگاه پر کن آن است که قادرند ظروف هر محصول را متناسب با میزان وزن و با زمان سنجی خاصی که اپراتور در نظر می‌گیرد پر نمایند. این دستگاه در دو نوع مختلف توسط شرکت‌های سازنده تولید شده که می‌توان بنابر نوع مایعات و لزوم رعایت موارد بهداشتی که باید برای آن‌ها در نظر گرفته شود، خرید این محصول را انجام داد.

انواع دستگاه پرکن مایعات

دستگاه‌های پرکن مایعات به دو نوع دستگاه پرکن مایعات رقیق و مایعات غلیظ تقسیم می‌شود. ما در ادامه به معرفی هریک و کارایی آن اشاره خواهیم کرد.

  • دستگاه پرکن مایعات  رقیق:  این دستگاه جهت پر کردن انواع مایعات رقیق در ظرف‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد به عنوان مثال انواع نوشابه‌ها و آبمیوه‌ها، آب معدنی، دوغ، مایعات غذایی و دارویی و همچنین شیمیایی و اسید و .. از این نوع دستگاه استفاده می‌شود.

دستگاه پرکن مایعات رقیق به پرکن ثقلی هم معروف است از آن جهت که عملکرد آن بدون پمپ یا موتور و بر اساس نیروی جاذبه زمین یا همان نیروی ثقل می‌باشد و عامل مهمی که در انتقال این دسته از مایعات نقش دارد را می‌توان وزن خود سیال دانست.

دستکاه پرکن2

فرآیند پرکردن مایعات در این دستگاه به این شکل است که یک مخزن بزرگ در ابتدای خط تولید قرار گرفته و از مایع مورد نظر پر می‌شود سپس با حرکت خط تولید، خروجی مخزن نیز باز شده و مایع مورد نظر به داخل ظروف ریخته می‌شود. از این دستگاه همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم برای پر کردن مایعات مختلف می‌توان استفاده کرد این دستگاه از قیمت و هزینه کمتری برخوردار است و لازم است در هنگام انجام فرآیند پر کردن مایعات، اپراتوری بر این عملکرد نظارت داشته باشد.

  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ: می‌دانید که مایعات و سیالاتی هم هستند که از غلظت بالاتری نسبت به آب و نوشیدنی‌ها و .. برخوردارند. به عنوان مثال موادی مانند عسل، روغن‌ها، مواد ژله‌ای، سس‌ها و کرم‌ها در این دسته قرار می‌گیرند که دارای ویسکوزیته بالایی هستند. بنابراین از دستگاه پرکن مایعات غلیظ در این فرآیند استفاده می‌شود.

در این پروسه تزریق مواد به شکل پر کردن از کف ظرف می‌باشد زیرا این شیوه کمک می‌کند تا ظرف به طور کامل پر شده و حبابی در آن وجود نداشته باشد. برای پر کردن این مواد داخل ظروف مختلف از دستگاه پرکن مایعات غلیظ با یکی از ۳ مکانیزم پمپی، ثقلی و یا پیستونی استفاده می‌شود.

تا اینجا اشاره‌ای به عملکرد دو دستگاه پرکن مایعات کردیم تا بتواند به عنوان راهنمای خرید دستگاه پرکن به شما کمک نماید تا برای مایعات رقیق و غلیظ دستگاه مناسب را انتخاب نمایید. در ادامه به بررسی عملکرد انواع دستگاه پرکن آب معدنی خواهیم پرداخت زیرا همان طور که می‌دانید شرکت‌ها و کارخانجات مختلفی در این زمینه فعالیت دارند و این بخش می‌تواند به عنوان راهنمای خرید دستگاه پرکن آب معدنی، اطلاعات موجز و کارآمدی را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

ویژگی‌های دستگاه پرکن آب معدنی

انواع دستگاه پرکن آب معدنی از هر مدل و ساخت هر شرکتی که باشندف به عنوان یکی از مجهزترین و کامل‌ترین دستگاه‌های روز دنیا به شمار می‌آیند. زیرا با توجه به فاکتورهایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده و جزئیاتی که در ساخت و تولید آن رعایت شده، محصولی با کیفیت و منطبق با استانداردهای جهانی به بازار عرضه شده است. انواع دستگاه پرکن آب معدنی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تنظیم فشار پاشش مطلوب، بطری آب معدنی را در اندازه و سایزهای مختلف پر کرده و در حین عملکرد خط تولید صدای کمی را تولید می‌کند.

ضمن آن که اتوماتیک بودن آن سبب می‌شود، پروسه تهیه آب معدنی بسیار بهداشتی صورت گرفته و از هدر رفت آب جلوگیری نماید.

یکی دیگر از ویژگی‌های دستگاه‌های آب معدنی که امروزه در بازار وجود دارد آن است که چنانچه قسمت‌های مختلف آن دچار ایراد و خرابی شود به راحتی قابل تعمیر بوده و به لحاظ آن که در ساخت بخش‌های مختلف آن از استیل استفاده شده، نظافت آن به سادگی انجام می‌پذیرد. همچنین در طراحی و تولید انواع دستگاه پرکن آب معدنی قابلیتی فراهم شده است که مجهز به سیستم بینایی بوده و این امر کمک می‌کند تا از ریخت و پاش و به هدر رفتن آب و همچنین و تراکم بطری ممانعت شود. قابلیت ارتقا انواع سری‌ها و قابلیت تنظیم ظرفیت پرکن از ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص دستگاه پرکن آب معدنی به شمار می‌آید.

دستگاه پر کن3

مزایای استفاده از دستگاه پرکن مایعات

  • دارای عملکرد اتوماتیک و یا مکانیکی برای پر کردن مایعات متناسب با نیاز
  • قابلیت پر کردن مایعات با سرعت بالا
  • رعایت کامل بهداشت در خط تولید مایعات
  • استفاده از تکنولوژی روز در ساخت تمامی قطعات دستگاه
  • قابلیت پر کردن بطری‌ها و ظروف تا تخلیه کامل مخزن
  • شست و شوی راحت مخزن و نازل‌ها

برای خرید بهترین مدل دستگاه پرکن باید با توجه به نیازی که دارید اقدام نمایید. با توجه به مطالبی که پیشتر ذکر کردیم لازم است خط تولید محصولات خود را نسبت به مایعات تولیدی در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید دستگاه پرکن مایعات نمایید.

ارسال نظرات
x