x
۰۷ / بهمن / ۱۴۰۰ ۲۰:۰۲
اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اجرای قوانین ضدپولشویی سوییس توسط سازنده کیف پول سخت افزاری

اجرای قوانین ضدپولشویی سوییس توسط سازنده کیف پول سخت افزاری

ترزور سازنده کیف پول‌های سخت‌افزاری، قوانین ضد پول‌شویی سوییس را اجرا می‌کند.

کد خبر: ۶۰۴۵۰۶
هلوو

اقتصادآنلاین - روح اله شهبازی؛ پروتکل شناسایی هویت کیف پول (AOPP) ، هنگام خروج رمزارز از صرافی سوییسی، هویت صاحب کیف پول مقصد را شناسایی می‌کنند.

یکی از پروتکل‌های افشای هویت صاحب کیف پول رمزارز که هویت کاربرانی که از صرافی‌های قانونی سوییس خرید می‌کنند را به کشف می‌کند، بر روی کیف پول‌های سخت‌افزاری ترزور نصب می‌شود.

این پروتکل اثبات (کشف) مالکیت صاحب کیف پول (AOPP) که توسط Analytics 21 ، استارت‌آپ حوزه رمزارز ساخته شده است و هم اکنون بر روی کیف پول‌های BitBox و Edge نیز کار می‌کند. برای کمک به اجرای داوطلبانه قوانین ضد پول‌شویی توسط دولت سوییس (FINMA) به منظور استفاده در شرکت‌های حوزه رمزارز سوییس طراحی شده است.

دولت سوییس برای محدود کردن پول‌شویی از طریق کیف پول‌های رمز در ارتباط با بانک‌های این کشور حتی از توصیه‌های ناظر جهانی FATF فراتر رفته و قصد شناسایی کاربران کیف پول‌هایی را دارد که با بانک‌های سوییس و صرافی‌های سوییس در ارتباط هستند.

بر خلاف سوییس، اقدامات پیشگیرانه پول‌شویی در کشورهای دیگر، اگر هم وجود داشته باشد تنها در مراحل ابتدایی کار است. اما سوییس و سنگاپور برای شناسایی مالکین کیف پول‌هایی با بیش از هزار دلار تراکنش و پیشگیری از پول‌شویی توسط آنها، الزامات اعلام هویت را در نظر گرفته‌اند.

لوکاس بتس چارت مدیرعامل استارت‌آپ Analytics 21 در مصاحبه‌ای گفت: سوییس قوانین سختگیرانه زیادی در مورد نظارت مالی در سفر دارد، FINMA ، سازمان نظارت بر بازار مالی سوییس همواره اولین کسی بوده که قوانین جدید FATF را به اجرا درآورده است. ما هم در این پروژه در حال اجرای مقررات مالی سفر هستیم.

او افزود صرافی‌ها در سوییس از کاربران می‌خواهند یک تصویر از کیف پول خود ارسال کنند یا با روش تست ساتوشی مقدار کمی پول به آن کیف پول ارسال می‌شود تا کاربر دریافت آنها را تایید کند. روش دیگر ورود با استفاده از یک کلیدواژه خصوصی است او افزود این پروتکل‌های تعیین هویت AOPP فرایند امضای کاربر را ساده و خودکار می‌کنند.

مارک پالاتینوس مدیرعامل ساتوشی لبز شرکت سازنده کیف پول‌های سخت‌افزاری ترزور می‌گوید: خوشحالیم که کاربران بیشتری رمزارزهای خود را به کیف پول‌های شخصی منتقل می‌کنند. این پروتکل‌ها این انتقال را امن‌تر ساده‌تر می‌کند.

بتس چارت افزود حدود 95 درصد تراکنش‌های صرافی‌های سوییسی به 20 صرافی برتر مانند بایننس و بیتفنیکس و بیت مکس می‌رود که اکثر آنها هنوز هیچ راه حلی برای اجرای قوانین سفر ندارند.

او افزود به این ترتیب افراد بیشتری مجبور به استفاده از کیف پول خود می‌شوند. به طور مثال افراد به‌جای اینکه رمزارز را از صرافی قانونی سوییس مستقیم به بایننس منتقل کنند مجبور هستند ابتدا آن را به کیف پول خود منتقل کرده و سپس به صرافی‌های دیگر انتقال دهند.

ارسال نظرات
x