۰ نفر

کیش میزبان گردشگران ترکیه می‌شود؟

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبر: 840214
کیش میزبان گردشگران ترکیه می‌شود؟

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: کیش با داشتن شرایط آب و هوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه‌گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دو کشور می‌توانند نقش مکمل در گردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: علاوه بر آن همسایگی و قرابت فرهنگی می‌تواند باعث تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه شود.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با هشت کشور حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین‌المللی تبدیل می‌کند.

سرهنگی با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشورها در تلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و در خصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویدادها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایسنا، چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha