۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

روغن نارگیل برای حلقه‌های تیره

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبر: 561266
روغن نارگیل برای حلقه‌های تیره

روغن نارگیل به‌عنوان یک غذای فوق‌العاده توصیف شده است، و به دلیل مزایای احتمالی آن برای سلامتی بسیار موردتوجه قرار گرفته است. روغنی که از میوه درخت نارگیل فشرده و دفع می‌شود، حاوی غلظت بالایی از اسید‌های چرب زنجیره کوچک است که ممکن است التهاب را کاهش داده و گردش خون را بهبود بخشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، همچنین دارای آنتی‌اکسیدان و تقویت‌کننده پوست است. این ترکیب منحصربه‌فرد از خواص باعث شده است که برخی از افراد پیشنهاد کنند که از روغن نارگیل به‌عنوان درمانی برای سیاهی تیرگی زیر چشم استفاده کنند. 

با افزایش سن، پوست نازک می‌شود. این روند می‌تواند باعث ایجاد سیاهی چشم شود، زیرا باعث می‌شود رگ‌های خونی زیر چشم شما بیشتر دیده شوند. 

حلقه‌های تیره همچنین ممکن است به دلیل موارد زیر ایجاد شود: 

• کمبود آب بدن

• کمبود خواب

• آلرژی

• برخی از دارو‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که رگ‌های خونی را گشاد می‌کنند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی استفاده از روغن نارگیل برای حلقه‌های تیرگی زیر چشم، به مطالعه ادامه دهید. 

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای رفع تیرگی: 

روغن-نارگیل-برای-پوست

اگر می‌خواهید روغن نارگیل را به‌عنوان درمانی برای حلقه‌های زیر چشم خود امتحان کنید، مطمئن شوید که روغن نارگیل فشرده و سرد را خریداری کرده‌اید. این نوع روغن نارگیل توسط فرایندهای حفظ مواد شیمیایی اصلاح یا سفید نشده‌اند. 

بعد، این مراحل را دنبال کنید: 

• صورت خود را بشویید و هرگونه آرایش یا سایر محصولات زیبایی را تمیز کنید تا روغن نارگیل به پوست شما جذب شود. 

• به‌آرامی حدود یک قاشق‌چای‌خوری روغن نارگیل را در دمای اتاق در ناحیه زیر چشم خود ماساژ دهید. حداقل به مدت ۳۰ ثانیه زیر هر چشم ماساژ دهید. 

• بگذارید روغن نارگیل کاملاً در پوست شما جذب شود. 

• ازآنجاکه روغن نارگیل پوست شما را لغزنده و چرب می‌کند، این روش درمانی بهتر است قبل از خواب انجام شود. 

آیا استفاده از روغن نارگیل مؤثر است؟ 

روغن نارگیل

تحقیقات زیادی در مورد روغن نارگیل برای حلقه‌های سیاه وجود ندارند. در حقیقت، تحقیقات زیادی در مورد چگونگی خلاص شدن از حلقه‌های تیره (که گاهی اوقات هیپرپیگمانتاسیون اطراف مغزی نیز نامیده می‌شود) وجود ندارد. 

اما این باور وجود دارد که روغن نارگیل موضعی یک درمان مؤثر برای برخی افراد است. منابع معتبر نشان می‌دهند که روغن نارگیل می‌تواند به گردش سلول کمک کند و با ضخیم شدن، سد پوست را قوی‌تر می‌کند. ازآنجاکه پوستی که به دلیل پیری نازک می‌شود دلیل اصلی ایجاد حلقه‌های زیر چشم است، منطقی است که روغن نارگیل از ظاهر آن‌ها می‌کاهد. 

مطالعات از این ادعا که روغن نارگیل به التهاب پوست کمک می‌کند پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از روغن نارگیل "پف" همراه با حلقه‌های زیر چشم و کمبود آب بدن قابل‌درمان است. سرانجام، حداقل یک مطالعه نشان می‌دهد که روغن نارگیل دارای خواص درمانی است. اگر تیرگی شما در اثر کبودی یا آسیب به پوست شما ایجاد شده باشد، روغن نارگیل ممکن است با کمک به ترمیم سریع‌تر پوست، ظاهر حلقه‌ها را بهبود بخشد. 

اگر به مدت دوهفته از روغن نارگیل برای تیرگی استفاده می‌کنید و تغییری مشاهده نمی‌کنید، با پزشک خود صحبت کنید. گاهی اوقات، حلقه‌های تیره می‌توانند دلیلی برای سوءظن در یک مسئله بهداشتی عمیق‌تر مانند بیماری کبد باشند. 

درمان‌های دیگر: 

درمان‌های دیگری برای سیاهی تیرگی زیر چشم شما وجود دارند. لایه‌بردارهای شیمیایی، سرم‌های ویتامین C و اسید آزلائیک برخی از این درمان‌ها هستند منبع معتبری که ممکن است یک متخصص پوست پیشنهاد کند. اگر می‌خواهید به مواد طبیعی یا درمان‌های خانگی جامع‌تری نگاه کنید، برخی از این موارد را در نظر بگیرید: 

ماسک چشم خیار

خیار علاوه بر غنی بودن از ترکیبات آبرسانی، تسکین‌دهنده و آنتی‌اکسیدانی، دارای خاصیت ضدالتهابی نیز می‌باشد. استفاده از یک خلال خیار غلیظ روی چشم و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت ممکن است به گردش خون کمک کند، پوست خسته شده را تازه کنید و ناحیه زیر چشم خود را درمان کنید. 

آربوتین

آربوتین عصاره‌ای از گیاه توت‌فرنگی است. در برخی مطالعات، استفاده موضعی از آربوتین می‌تواند هایپرپیگمانتاسیون را در پوست اصلاح کند. ازآنجاکه حلقه‌های تیره از نظر فنی نوعی تغییر رنگ هستند، بنابراین می‌توان باور کرد که استفاده از آربوتین روی آن‌ها می‌تواند به یکنواختی رنگ پوست شما کمک کند. برای درک چگونگی این کار، مطالعات بیشتری لازم است. 

آربوتین

تغییر سبک زندگی

بسته به اینکه چه عواملی باعث سیاهی حلقه دور چشم شما می‌شوند، تغییر برخی از عادت‌های زندگی ممکن است مؤثرترین روش درمانی برای شما باشند. برخی از مواردی که می‌توانند منجر به پوستی جوان‌تر و سالم‌تر شود عبارتند از: 

• بیشتر خوابیدن

• هیدراته ماندن

• کاهش مصرف کافئین

• همچنین، ازآنجاکه تیرگی زیر چشم شما می‌تواند به تولید کورتیزول مربوط باشد، سطح استرس روزانه خود را در نظر بگیرید. 

حلقه‌های تیره ممکن است نشانه بدن شما باشد که باید سرعت خود را کم کرده و بیشتر استراحت کنید. 

خطرات احتمالی و عوارض جانبی روغن نارگیل: 

روغن نارگیل و به‌طورکلی استفاده از آن به‌عنوان یک ماده موضعی پوست بی‌خطر تلقی می‌شود. اما برخی افراد آلرژی خود را به روغن نارگیل را گزارش کرده‌اند. 

اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از روغن نارگیل روی سطح صورت، تکه کوچکی از پوست خود را با روغن نارگیل آزمایش کنید. بعد از امتحان کردن آن در یک منطقه کوچک، ۲۴ ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنش منفی دارید یا نه. اگرچه روغن نارگیل غیرسمی است، اما سعی کنید هنگام استفاده آن را در دهان و چشم خود وارد نکنید. 

چکیده مطالب: 

روغن نارگیل یک درمان جایگزین ایمن و طبیعی برای درمان تیرگی زیر چشم شما است. دلایل زیادی وجود دارد که اگر روغن نارگیل به طور مداوم استفاده شود می‌تواند شما را از شر حلقه‌های سیاه خلاص کند. اما برای درک مکانیسم و اثربخشی روغن نارگیل به‌عنوان یک درمان پوست زیر چشم، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. 

بسته به علت تیرگی زیر چشم شما، ممکن است نتایج قابل‌توجهی در استفاده از روغن نارگیل مشاهده کنید. اگر حتی پس از چندین روش درمانی به طور مداوم سیاهی زیر چشم خود را مشاهده می‌کنید، با پزشک خود صحبت کنید. مواقعی وجود دارد که تیرگی زیر چشم شما می‌تواند علامت سایر بیماری‌ها باشد.