۰ نفر

واکنش کاخ سفید به تصویب بندهای استیضاح ترامپ

۲۲ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۵۴
کد خبر: 401647
واکنش کاخ سفید به تصویب بندهای استیضاح ترامپ

سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای و در واکنش به تصویب بندهای استیضاح ترامپ در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که ترامپ منتظر رفتاری عادلانه در مجلس سنا خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،‌ «استفانی گریشام» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه به اقدام کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب بندهای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «بازی تحقیقات استیضاح رئیس جمهور در کمیته قضایی مجلس نمایندگان به پایان شرم‌آور خود رسید. رئیس جمهور منتظر رفتاری عادلانه و روندی که همچنان در مجلس نمایندگان به صورت ننگینی از وی منع شده،‌ در مجلس سنا خواهد بود.»

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ۲ بند تصویب‌شده برای استیضاح ترامپ را برای رأی‌گیری در صحن عمومی مجلس نمایندگان، به این مجلس فرستاد تا ترامپ سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا باشد که استیضاح می‌شود.

 رأی‌گیری مجلس نمایندگان قبل از تعطیلی کنگره آمریکا در ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود این مجلس با توجه به آنکه اکثریت صندلی‌های آن در اختیار دموکرات‌ها است با استیضاح ترامپ موافقت کند. 

در صورت تصویب استیضاح ترامپ، دیگر شاخه قانونگذاری آمریکا یعنی مجلس سنا جلسه محاکمه استیضاح او در ماه ژانویه برگزار خواهد کرد. تا به حال پیش‌بینی‌ها این است که سنا با اکثریت جمهوری‌خواه، ترامپ را از اتهامات مطرح‌شده علیه او تبرئه خواهد کرد و او از سمتش عزل نخواهد شد. 

نمایندگان جمهوری‌خواه در چند رأی‌گیری که تا به حال بر سر استیضاح ترامپ برگزار شده، مخالفتشان را به صورت متحد با آن نشان داده‌اند.