افراد حقیقی امروز ۵۴۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وتجارت بود.

اقتصاد آنلاینهانا پاکمند؛ حقوقی‌ها حدود ۵۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۶۰درصد یعنی دو هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۵درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وتجارت»، «وپاسار» و «بپاس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «ختور»، «ودی» و «غدام» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت معادل ۵۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی رادیاتور ایران با برتری ۹میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۶۰میلیارد تومان بود.

 

 

تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام 99.08.03

تغییر مالکیت صنایع در بازار سهام 99.08.03