۰ نفر

آیا باستی‌هیلز واقعا بهشت ویلاهای لاکچری است؟

۲۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۷
کد خبر: 374941
آیا باستی‌هیلز واقعا بهشت ویلاهای لاکچری است؟

شهرک باستی کلی سر و صدا به پا کرده‌؛ گران‌ترین ویلایی که می‌توان در این محل پرحاشیه خرید، یک ویلای دو هزار و ۵۰۰ متری با قیمت ۱۵۰ میلیارد تومان است. در حالی که محله فرشته در تهران خودش معدن این ویلاهاست. نمونه‌اش یک ویلای چهار هزار و ۴۰۰ متری است که به تازگی ساخت آن تمام شده و با قیمت ۳۵۰ میلیارد تومان به فروش گذاشته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، وقتی کنار گوشمان ویلای ۳۵۰ میلیارد تومانی قد علم کرده‌اند، چرا سراغ باستی‌هیلز برویم؟ احتمالا اسم باستی‌هیلز در این چند ماه به گوشتان خورده باشد، یک شهرک لاکچری در شمال لواسان که ویلا‌های لاکچری آن حسابی توجه‌ها را به خود جلب کرده، اما اینطور که پیداست ویلا‌های لاکچری‌تر از باستی هیلز تا دلتان بخواهد پیدا می‌شود. جستجویمان در فایل‌های مشاوران املاک لواسان نشان می‌دهد گران‌ترین ویلایی که در حال حاضر می‌توان در باستی هیلز خرید، یک ویلای دو هزار و ۵۰۰ متری با قیمت ۱۵۰ میلیارد تومان است. در حالی که محله فرشته در تهران خودش معدن این ویلاهاست. نمونه‌اش یک ویلای چهار هزار و ۴۰۰ متری است که به تازگی ساخت آن تمام شده و با قیمت ۳۵۰ میلیارد تومان سر از مشاوره املاک درآورده است. 

قیمت ویلا و زمین در شهرک باستی هیلز
بعید است پول دلال‌ها به خرید ویلا‌های شهرک باستی هیلز برسد. برای همین اکثر ساکنان شهرک باستی هیلز فعلا خیال فروش ویلا‌های لاکچری‌شان را ندارند. این موضوع باعث شده به سختی بتوانیم فایل‌های فروش ویلا‌های لاکچری شهرک باستی هیلز را پیدا کنیم. کل مشاوران املاک منطقه لواسان را که بگردید، جز چند مورد از ارزان‌ترین ویلا‌های باقی‌مانده در شهرک باستی هیلز، مورد دیگری پیدا نخواهید کرد. همین فایل‌های به ظاهر ارزان قیمت هر کدام تا ده‌ها میلیارد تومان ارزش دارند.

ویلا دو هزار و ۵۰۰ متری؛ ۱۵۰ میلیارد تومان
اصلا نگران محدودیت قیمت‌ها نباشید، قیمت ویلا در شهرک لاکچری باستی هیلز هیچ محدودیتی ندارد. یکی از لاکچری‌ترین ویلا‌های این شهرک تقریبا دو هزار و ۵۰۰متر زیربنا دارد. پارکینگ، انباری، بالکن، سونا، استخر، جکوزی، سالن ورزشی و خلاصه هرچه که دلتان بخواهد در آن پیدا می‌شود. تازه این ویلا نوساز است و همین پارسال ساخت آن تمام شده. صاحب آن می‌گوید این ویلا بی‌نظیرترین ویلای سوپرلاکچری در باستی هیلز است و برای همین آن را ۱۵۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده است.

ویلا دو هزار و ۱۰۰ متری؛ ۶۰ میلیارد تومان
یکی از ویلا‌های رویایی شهرک باستی هیلز، دو هزار و ۱۰۰متر مربع مساخت دارد و به قیمت ۶۰میلیارد تومان به فروش گذاشته شده. البته متراژ بنای این ویلا هزار و ۵۰۰متر است و حدود ۶۰۰متر حیاط دارد. از امکانات این ویلا می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، حیاط و باربکیو اشاره کرد. این ویلا حدود چهار سال است که ساخته شده و شش خواب مستر دارد. هر اتاق برای خودش یک تراس مجزا دارد که به لطف تریبلکس بودن بنا این امکان به ویلا اضافه شده. پنجره همه اتاق‌ها قدی است و کل ویلا مبله و فول‌فرنیش شده است. محوطه آن به سبک هلندی ساخته شده و تنوع گیاهی زیادی دارد.

ویلا هزار و ۵۰۰ متری؛ ۳۵ میلیارد تومان
قیمت ویلا‌ها در باستی هیلز آنقدری بالا است که ۳۵میلیارد تومان برای یک ویلا در این شهرک ارزان محسوب شود. برای همین آگهی دهنده این ویلای دو هزار متری تاکید زیادی روی ارزان قیمت بودن آن دارد. این ویلا هزار و ۵۰۰متر بنا دارد و ۵۰۰متر دیگر آن حیاط با فضای سبز است. این ویلای تریبلکس در باستی هیلز لواسان چهار اتاق خواب دارد که همگی مستر هستند. کل ویلا هم مبله شده و علاوه بر چهار اتاق خواب، پنج سرویس بهداشتی دارد. استخر، سونا و جکوزی هم که پای ثابت ویلا‌های شهرک باستی هیلز لواسان است. محوطه سازی عالی، دسترسی آسان و فول امکانات، عبارت‌هایی است که صاحبخانه برای تعریف کردن از ویلای خود به کار می‌برد. 

زمین ۹۰۰ متری؛ ۲۴ میلیارد تومان
فایل‌های خرید و فروش املاک در باستی هیلز حتی از اپلیکیشن‌های ثبت رایگان آگهی هم سر در آورده. یک زمین کلنگی در یکی از این اپلیکیشن‌ها به فروش گذاشته شده است. این زمین ۹۰۰متر است و صاحب آن می‌خواهد متری ۲۷میلیون تومان برای آن دریافت کند. این یعنی کل زمین حدود ۲۴میلیارد تومان می‌ارزد. صاحب آگهی می‌گوید این زمین کاملا مستطیلی است و جان می‌دهد برای اینکه در آن ویلا بسازی. تک مالک است و دردسر انتقال سند ندارد. چاه آب دارد و برقش سه فاز است. از تصاویر آگهی پیداست که یک حیاط ویلای کلنگی است که کلی درخت دارد.

زمین ۳۸۰ متری؛ ۱۱ میلیارد تومان
یکی از زمین‌های شهرک باستی هیلز به تازگی سر از مشاوره املاک لواسان درآورده. این زمین نسبت به ویلا‌هایی که در این منطقه وجود دارند خیلی کوچک به نظر می‌رسد و تنها ۳۸۰ متر مساحت دارد، با این حال صاحب زمین می‌خواهد آن را متری ۳۰ میلیون تومان بفروشد که با توجه به متراژ ۳۸۰ متری، سر جمع باید رقمی حدود ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید این زمین خالی هزینه کرد که به خودی خود اندازه یک آپارتمان چند طبقه ارزش دارد. 

آیا ویلا‌های شهرک باستی‌هیلز واقعا لاکچری هستند؟
تنها راه برای اینکه بفهمیم آیا واقعا می‌توان صفت لاکچری را برای ویلا‌های شهرک باستی هیلز به کار برد یا نه، این است که نگاهی به قیمت ویلا‌ها در دیگر نقاط گران‌قیمت بیاندازیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد ویلا‌های لاکچری تنها محدود به باستی هیلز نیستند و در داخل شهر تهران هم می‌توان ویلا‌های اینچنینی پیدا کرد. لازم نیست این همه راه تا لواسان و باستی‌هیلز برویم، کافی است سری به فرشته و نیاوران بزنیم.

چهارهزار متری فرشته؛ ۳۵۲ میلیارد تومان
اخیرا فایلی به آگهی‌های خرید و فروش ویلا اضافه شده که همه را انگشت به دهان گذشته. یک ویلای سوپر لاکچری در خیابان فرشته با قیمت ۳۵۲ میلیارد تومان آگهی شده است. این ویلا چهار هزار و ۴۰۰ متر مساحت دارد و زیربنای مسکونی آن هزار و ۷۰۰ متر مربع است. آنطور که از جزئیات آگهی پیداست، صاحب آن تنها یک نفر است و سند آن شخصی است. از امکانات این ویلا هر چه بگوییم کم گفتیم. آنطور که از جزئیات آگهی پیداست این ویلا به باشگاه ورزشی، اتاق خواب مستر، کیترینگ، سالن اجتماعات، باغ میوه، آلاچیق، حمام ترکی، روف گاردن، سالن ماساژ و ... مجهز است که معلوم نیست چطور همه این امکانات در یک ویلا جمع شده است!

دوهزار متری نیاوران؛ ۱۴۰ میلیارد تومان
یک ویلا را در نظر بگیرید که سالن سینما داشته باشد! بعید است بقیه امکانات ویژه ویلا زیاد چشمگیر به نظر برسد. این ویلا استخر، سونا، جکوزی، سالن اجتماعات، اتاق سرایداری و ... دارد. آنطور که صاحب ویلا می‌گوید دور تا دور بنا مشجر است و چشم انداز کوهستان دارد. شاید فکر کنید این ویلا در دامنه کوه ساخته شده، اما باید بگویم این ویلا در نیاوران تهران واقع شده است. آنطور که صاحب آگهی می‌گوید متراژ این ویلا به هزار و ۸۶۰ متر می‌رسد و هزار متر زیربنا در سه طبقه دارد. پنج خواب مستر و بیش از پنج سرویس بهداشتی از دیگر ویژگی‌هایی است که صاحب آگهی برای تعریف از ملکش می‌شمارد. او ویلایش را ۱۴۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده و می‌گوید هیچ کس اجازه ساخت و ساز ویلا در این موقعیت را ندارد و برای همین هیچ ساختمانی مشرف به ویلا وجود نداشته و نخواهد داشت. با این وجود او توضیح نداده که چطور توانسته این ویلا را بسازد. 

پنج هزار متری زعفرانیه؛ ۷۵ میلیارد تومان
یک ویلای قدیمی که ۳۵ سال از ساخت آن می‌گذرد، یکی از گران‌ترین و بکرترین ویلا‌هایی است که می‌توانید در تهران پیدا کنید. این ویلا در زعفرانیه واقع شده و جای تعجب است که چطور پنج هزار متر زمین در یکی از گران‌قیمت‌ترین نقاط تهران همینطور دست نخورده باقی مانده است. این ویلا کلا یک طبقه است و هزار متر زیربنا دارد. صاحب ملک برایش جواز ساخت پنج طبقه گرفته و آن را همراه ملک به خریدار واگذار می‌کند. زمین این ویلا متری ۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و برای خرید آن باید نزدیک به ۷۵ میلیارد تومان سرمایه داشت.

هزار متری خزرشهر؛ ۶۵ میلیارد تومان
یکی از گران‌ترین ویلا‌های لب ساحل که بتوانید در استان مازندران پیدا کنید، در خزرشهر واقع شده. این ویلا هزار و ۲۰۰ متر مساحت دارد و هزار متر زیربنای مسکونی در سه طبقه. آنطور که از جزئیات آگهی پیدا است، کار ساخت این ویلا به تازگی تمام شده و هنوز کسی در آن ساکن نشده است. این ویلا به طرز جالبی هم ویو رو به دریا دارد، هم ویو رو به جنگل. فاصله آن تا جاده اصلی ۳۰۰ متر است و آنطور که صاحب اگهی می‌گوید، به صورت ۲۴ ساعته نگهبانی می‌شود. استخر آن بزرگترین استخر در خزرشهر است و پنج اتاق خواب مستر دارد. این ویلا با لوازم خانگی برند سونی فول فرنیش شده و پارکینگش گنجایش شش خودرو را دارد. آسانسور داخلی، مبل و سرویس چوب بلژیکی، موتورخانه ایتالیایی، سیستم‌های هوشمند داخلی، ایرکاندیشن تمام اورجینال و ... عبارت‌هایی است که صاحب اگهی برای تعریف از ملکش می‌‎شمارد. او می‌خواهد این ویلا را با قیمت ۶۵ میلیارد تومان بفروشد که تقریبا در بین فایل‌های خرید و فروش ویلا نظیر آن به سختی پیدا می‌شود. 

باستی هیلز کجاست؟
اسمش را باستی هیلز گذاشته‌اند، چون شباهت زیادی به شهرک بورلی هیلز واقع در لس‌آنجلس کالیفرنیا دارد. قضیه از این قرار است که یکی از بلوار‌های لواسان به نام بلوار باستی به این شهرک خصوصی منتهی می‌شود. ورود به این شهرک تا چند وقت پیش صرفا برای صاحبان املاک در این شهرک امکان‌پذیر بود تا اینکه اخیرا ورودی این شهرک تخریب شده و ورود به شهرک لاکچری باستی هیلز برای همه آزاد شده است. حالا حداقل می‌توانیم برای تماشا سری به این شهرک لاکچری بزنیم.
شاید فکر کنید باستی هیلز یک جای پرت در دامنه کوه بدون امکانات شهری باشد، اما اینطور نیست. اتفاقا با پای پیاده می‌توانید تا فروشگاه شهروند واقع در بلوار باستی بروید، خرید کنید و برگردید. اگر می‌خواهید بدانید که شهرک باستی هیلز دقیقا کجای لواسان قرار دارد کافی است سراغ تصاویر ماهواره‌ای گوگل‌مپ بروید. این شهرک در شمال غربی شهر لواسان واقع شده و آنطور که از تصاویر گوگل‌مپ مشخص است، حدود ۳۵۰ هکتار زمین دارد. دور تا دور شهرک باستی هیلز دیوار کشی شده و شبیه به یک منطقه خصوصی است. با بررسی تصاویر هوایی از این منطقه می‌توان حدس زد آنجا حدود ۳۶ ویلای لاکچری با فضای سبز و استخر و ... قرار دارد که قیمت هر کدامشان به میلیارد‌ها تومان می‌رسد.
 
این شهرک تقریبا ۲۰۰ متر بالاتر از شهر لواسان واقع شده و این مورد باعث شده ویلا‌های آن ویوی بی‌نظیری نسبت به شهر لواسان و دریاچه سد لتیان داشته باشند. به عبارتی این شهرک در دامنه کوه واقع شده و کل لواسان زیر پای شهرک‌نشین‌ها است. تقریبا همان وضعیتی که بورلی هیلز در لس آنجلس آمریکا دارد. یک شهرک در دامنه کوه‌های شمال لس‌انجلس که خبری از ساختمان‌های بلند در آن نیست، همه خانه‌ها ویلایی با ویوی ۳۶۰درجه و ابدی نسبت به شهر بزرگ لس آنجلس. حالا به جای لس‌آنجلس بگویید لواسان، به جای بورلی هیلز بگویید شهرک باستی و سد لتیان را بگذارید جای اقیانوس آرام!