۰ نفر

یک کارشناس مسکن در گفت‌و‌گو اقتصادآنلاین:

بازار مسکن در نیمه دوم سال به کدام سو می‌رود؟

۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 301616
بازار مسکن در نیمه دوم سال به کدام سو می‌رود؟

یک کارشناس مسکن بازار را در نیمه دوم سال بدون رکود و با اندکی افزایش قیمت پیش‌بینی کرد و کمبود مسکن را یک چالش جدی برای بازار دانست.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بیت‌الله ستاریان، کارشناس مسکن با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار مسکن رکودی وجود ندارد، گفت: تلاطمی که در بازار طلا و ارز پیش آمد با جذب منابع به سمت خودش اندکی از حجم معاملات کاست.

وی ادامه داد: خرید و فروش همچنان انجام می‌شود اما درست که نسبت به سال قبل اندکی کاهش یافته است.

ستاریان افزود: حدود 3سال قبل تعداد معاملات از 100هزار عدد به 10تا15 هزار عدد رسیده بود که یعنی 10 درصد معاملات صورت می‌گرفت و می‌شد آن را رکود نامید و این در حالیست که اکنون رقم بالایی از معاملات در حال انجام است.

این کارشناس مسکن در واکنش به گفته رییس کمیسیون عمران مجلس مبنی بر اینکه قدرت خرید مردم به حدی کاهش یافته است که حدود 500هزار نفر از آن‌ها حتی توان خرید یک متر خانه هم ندارند، گفت: اینکه دهک‌های پایین جامعه توان خرید خانه را نداشته باشند همواره وجود داشته ‌است.

وی افزود: اما این رقم بالا بیانگر این است که حتی دهک‌های بالایی جامعه هم با مشکل خرید مسکن مواجه اند؛ زیرا حتی وقتی معضل مسکن در جامعه حل بشود باز ممکن است حداکثر حدود 100هزار نفر توان خرید خانه را نداشته باشند.

ستاریان خاطرنشان کرد: برخلاف سال‌های گذشته که همواره گفته می‌شد ما با مشکل کمبود مسکن مواجه نیستیم افزایش تولید داشته و مشکلی در زمینه مسکن نداریم در حال حاضر اذعان می‌شود که ما با کمبود مسکن مواجهیم.

این کارشناس مسکن در پایان گفت: در نیمه دوم سال رکودی در بازار نخواهیم داشت و قیمت‌ها نیز با همین شیب ملایم افزایش خواهد یافت