۰ نفر

اخذ مالیات بر ارزش افزوده در تمام مراحل تولید، آن را از خود متاثر کرده است

۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 313603
اخذ مالیات بر ارزش افزوده در تمام مراحل تولید، آن را از خود متاثر کرده است

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده در تمام مراحل تولید آن را از خود متاثر کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، «زهرا ساعی» گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده در تمام مراحل تولید آن را از خود متاثر کرده است. باید تنها در انتهای زنجیره تولید مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود.

وی افزود: گفت: به صنعت گران  به ویژه صنعت‌گران آذربایجان شرقی قول داده‌ایم تا در این زمینه به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.

 نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد صنایع کشور را صنایع خرد و کوچک تشکیل می‌دهد که ظرفیت‌های زیادی دارند اما با مشکلات کوچک دست به گریبان هستند.

زهرا ساعی در خصوص اهداف پیش روی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: باتوجه به مسائل اقتصادی کشور امید داریم با حضور آقای رحمانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت گشایش‌های خوبی صورت بگیرد. در حال حاضر تعاملات سه وزارتخانه‌های مهم صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یکدیگر می‌تواند در حوزه اقتصادی بسیار تاثیر گذار باشد و می‌توانند در کنار سازمان برنامه و بودجه تصمیمات راهبردی را اتخاذ کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه وزارتخانه مهم در دولت نقش موتور محرک اقتصاد کشور را بر عهده دارند و اگر قصد داشته باشیم مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنیم باید سیاست‌های آنها یکسان باشد، گفت: سه وزارتخانه‌های مهم صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید یک سیاست واحد برنامه‌های اجرایی را پیش بگیرند.

وی ادامه داد: اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت بتواند این مشکلات کوچک را ساماندهی کند صنایع کوچک می‌توانند میزان اشتغال‌زایی خود را ارتقاء دهند و توسعه کارگاه داشته باشند و گام‌هایی را در مسیر صادرات بردارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها از ۱۶ درصد ظرفیت معادن کشور بهره‌برداری می‌شود در حالی که کشور ما غنی از معادن مختلف است، عنوان کرد: اگر بتوانیم با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، اکتشافات معادن را داشته باشیم بخش معدن می‌توانند نقش راهبردی را در اقتصاد کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه با تولیدکنندگان جلسات مختلفی را با تولیدکنندگان و صنعتگران برگزار می‌کنیم که یکی از دغدغه‌های مهم آنها بحث سیستم و ساختار بانکی است، تصریح کرد: اصلاح ساختار بانکی یکی از اولویت‌های مهم اقتصاد کشور است که در این زمینه جلسات مختلفی را در فراکسیون‌های شفاف‌سازی اقتصادی و اشتغالزایی و همچنین در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم، روز گذشته نیز رئیس جمهور اعلام کرد که باید بانک‌ها بنگاه‌ داری نکنند و شعب کمتری داشته باشند.