۰ نفر

رئیس سازمان بنیاد شهید خبر داد:

کمک ۷۰۰ میلیون ریالی به ایثارگران مناطق زلزله‌زده

۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۴۴
کد خبر: 236845
 کمک ۷۰۰ میلیون ریالی به ایثارگران مناطق زلزله‌زده

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، از اهدای کمک بلاعوض تا سقف 700 میلیون ریال به خانواده های شهدا و ایثارگران مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی صبح شنبه در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در محل فرمانداری شهرستان ثلاث و باباجانی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران تا سقف 350 میلیون ریال کمک بلاعوض در ازای هر واحد مسکونی تخریب شده و همچنین 350 میلیون ریال کمک هزینه خرید وسایل خانگی به خانواده های شهدا و ایثارگران پرداخت می‌کند.

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، شهیدی، تعداد جان باختگان ایثارگر در زلزله کرمانشاه را 19 نفر اعلام کرد و گفت: در این حادثه 30 نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران هم مصدوم شده اند.

به گفته او 'همه اعضای خانواده های شهدا و ایثارگران بیمه عمر و نقص عضو هستند.'

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: 18 تیم از بنیاد شهید برای نیازسنجی و رسیدگی به امور بیمه و نیز سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران در مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه حضور دارند.

او عنوان کرد: تاکنون سه هزار و 700 واحد از واحدهای مسکونی خانواده‌های شهدا و ایثارگران در مناطق زلزله ‌زده استان کرمانشاه بازدید و برآورد خسارت شده است و بیمه البرز به عنوان بیمه طرف قرارداد بنیاد شهید از امروز پرداخت خسارت های برآورد شده را آغاز می کند.

شهیدی همچنین خبر داد که تعدادی کانکس از استان اصفهان در راه کرمانشاه است تا به خانواده های ایثارگری که هنوز در چادر زندگی می کنند، تحویل شود.

به گفته معاون رئیس جمهوری، آن دسته از خانواده های شهدا و جانبازان بالای 70 درصد که مسکن خود را در زلزله از دست دادند، می توانند با هزینه بنیاد شهید تا یکسال در نزدیکترین شهر سکونت کنند.

آنچنان که شهیدی بیان کرد، بیمه دی نیز مبلغ سه میلیارد ریال برای پرداخت به خانواده های شهدا و ایثارگران مناطق زلزله ‌زده به صورت وام بدون سود در نظر گرفته است.

معاون رئیس جمهوری گفت: در راستای کمک به معیشت خانواده های ایثارگر زلزله زده تاکنون مستمری ماهیانه برای 100 نفر از جانبازان زیر 25 درصد برقرار شده است.

شهاب نادری، نماینده پاوه و اورامانات نیز در این دیدار خواستار تسریع در ارائه خدمات درمانی به بیماران خاص خانواده‌های شهدا و ایثارگر مناطق زلزله زده شد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.