۰ نفر

ادامه روند نزولی قیمت طلا در آستانه برگزاری نشست فدرال رزرو

پیش بینی افزایش قیمت طلا بعد از نشست فدرال رزرو/ ریزش ۳۳دلاری اونس طلا طی یک ماه

۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۲۹
کد خبر: 259747
پیش بینی افزایش قیمت طلا بعد از نشست فدرال رزرو/ ریزش ۳۳دلاری اونس طلا طی یک ماه

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا ۳.۸ دلار کاهش یافت که نسبت به یک ماه گذشته کاهش بیش از ۳۳ دلاری را نشان می‌دهد.

به گزارش رویترز، در حالی که نشست فدرال رزرو آمریکا به زودی برگزار خواهد شد قیمت طلا بار دیگر با کاهش روبرو شده است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا از امروز سه شنبه آغاز خواهد شد و این مساله موجب تقویت ارزش دلار شده است.

بر اساس این گزارش در حالی که به نظر می رسد فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را افزایش دهد، قیمت طلا با کاهش نسبی روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1316 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی با 0.1 درصد افزایش روبرو شده و به 89.88 واحد رسیده است.

شاخص ارزش دلار روز دوشنبه با کاهش 0.5 درصدی روبرو شده بود. برخی منابع آگاه اعلام کرده اند که دولت ترامپ قصد دارد تا روز جمعه تعرفه های 60 میلیارد دلاری علیه واردات از چین اعمال کند.

پیر موسکویچی کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا هشدار داده است که رشد اقتصادی جهان در معرض خطر ناشی از سیاست های حمایتی در عرصه تجارت قرار دارد.

میزان ذخایر  طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 1.26 درصد افزایش به بیش از 850 تن رسیده است. تازه ترین آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که ذخایر طلای روسیه در ماه فوریه با 22.80 تن افزایش به بیش از 1880 تن رسیده است.

قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1275 تا 1328 دلار در نوسان است

ساکسو بانک پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در کوتاه مدت بین 1275 تا 1328 دلار در نوسان خواهد بود.

به گزارش کیتکو نیوز، ساکسو بانک در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کرد که فدرال رزرو در نشست 21 مارس نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این عامل می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.

بر اساس این گزارش ساکسو بانک افزود: سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1300 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت تا 1275 دلار کاهش خواهد یافت.

سطح مقاومتی طلا نیز 1316 دلار است که در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا می تواند تا 1328 دلار حرکت کند.

تحلیل ساکسو بانک نشان می دهد که قیمت طلا هم اکنون بالاتر از میانگین 5 ساله آن است.

این گزارش افزود: کاهش ارزش دلار آمریکا و ادامه تنش ها در کاخ سفید به خصوص پس از برکناری رکس تیلرسون وزیر خارجه، می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

این تحلیل نشان می دهد که قیمت طلا پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، با رشد مناسبی روبرو می شود.