۰ نفر

۹۰اخلال‌گر بازار ارز دستگیر شدند

دلار با حضور ۱۰دقیقه‌ای پلیس ۱۰۰تومان ارزان شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۴۵
کد خبر: 252153
دلار با حضور ۱۰دقیقه‌ای پلیس ۱۰۰تومان ارزان شد

رئیس پلیس تهران بزرگ از کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت ارز در بازار آزاد تهران به دنبال اجرای عملیات ۱۰ دقیقه‌ای پلیس پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی در تشریح جزئیات عملیات مشترک پلیس و بانک مرکزی برای برخورد با مخلان بازار ارز اظهار کرد: این عملیات که با پشتیبانی اطلاعاتی یک ماهه از صبح امروز کلید خورد باعث شد تا در لحظات اولیه اجرا 100 تومان از قیمت ارز بکاهد و همکاران ما در سه نقطه اصلی محل تجمع سوداگران ارز در خیابان منوچهری، پاساژ افشار و سبزه‌میدان تمام دلالان و سرشاخه‌های اصلی ارز را در کمتر از 10 دقیقه دستگیر کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، وی با بیان اینکه در این عملیات بیش از 500 هزار انواع ارز کشف شد، افزود: نکته حائز اهمیت آن است که بلافاصله بعد از اجرای این عملیات جلسه‌ای برگزار و مقرر شد همکاران ما به صورت دائم و مستمر در این 3 نقطه و سایر نقاطی که ممکن است دلالان ارزی به آنها نقل مکان کنند استقرار یابند و این استقرار نه تنها تا شب عید بلکه بیش از این ادامه خواهد داشت.

* جانشین جمشید بسم‌الله دستگیر شد

رئیس پلیس تهران بزرگ  در خصوص دستگیری جمشید بسم‌الله که پیش از این به عنوان یکی از عوامل اخلال در قیمت ارز در سنوات قبل معرفی شده بود در این عملیات پلیسی گفت: در این عملیات فردی که جایگزین او در سوداگری ارز شده بود به نام "س" دستگیر شده است.

رحیمی تاکید کرد: اغلب افراد دستگیر شده دارای سابقه بودند و همکاران ما از مدت‌ها پیش آنها را زیر نظر داشتند و این عملیات در کمتر از 10 دقیقه اجرایی شد.

* سبک جدید دلالان ارز در بازار خیابانی

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره شائبه حضور دلالان بانک مرکزی در بازار غیررسمی ارز با رد این موضوع گفت: در حال حاضر سوداگران ارز سبک جدیدی را به خرید و فروش غیرقانونی خود اضافه کرده بودند و براین اساس در پایان هر روز و وقتی که قیمت‌های ارز تثبیت شده بود با قیمتی بالاتر ارز را برای روز آینده پیش‌خرید می‌کردند و با این شیوه باعث می‌شدند تا قیمت ارز در روز بعد افزایش یابد.