۰ نفر

"کوییک دنده‌ای" رقیب جدید پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۴
کد خبر: 353475
"کوییک دنده‌ای" رقیب جدید پژو ۲۰۶ تیپ ۲

نمی‌توان منکر این شد که مدت هاست پژو ۲۰۶تیپ ۲به عنوان محبوبترین‎هاچبک اقتصادی بازار شناخته می شود و از اوایل دهه ۸۰تا به امروز مشتریان زیادی را سمت خود کشانده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، در کنار حضور موفق ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار کشور، بارها شاهد بودیم که خودروهای مختلفی با نشان های گوناگون سعی در رقابت با این خودرو داشته اند. اما واقعیت این است که هیچگاه کفه ترازو به نفع خودروهای چینی و ایرانی مختلف نبوده و وقتی معیار قیمت، کیفیت و کارایی را در کنار هم قرار می دهیم، همیشه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ برتری بیشتری را نسبت به سایرین داشته است.

در میان رقابت سایپا و ایران خودرو در سال های گذشته، بارها شاهد بودیم که سایپا به دنبال رقابت جدی با هاچبک اقتصادی ایران خودرو بوده است. معرفی تیبا۲ را می توان در سال های گذشته اوج رقیب تراشی برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دانست. اما واقعیت این است که با وجود فروش قابل توجه تیبا۲ در کشور، اما باز هم پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حرف های بیشتری را برای گفتن داشت.

اما بعد از گذشت چند سال، دوباره سایپا هاچبکی را برای رقابت با پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به بازار فرستاده است. خودرویی که به اصطلاح هاچبک کراس است و تا حدی نمادهایی از نسخه های ارتقا یافته هاچبک ها در طراحی آن دیده می شود. کوییک دنده ای که از اواخر سال ۹۷ وارد بازار کشور شده است، امروز مدعی جدید برای رقابت با پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بوده و در همین چند وقته توانسته نظرهای مختلفی را به سمت خود بکشاند.

به گفته مدیران بخش مهندسی شرکت سایپا، کوییک توانسته تا با ارتقا کیفیت و ایمنی به نسبت سایر خودروهای گروه X200 به ستاره کیفی دست پیدا کند و همین امتیاز نشان می دهد که می توان این خودرو را هم رده پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دانست.

وقتی روی کاغذ به مشخصات و ویژگی های سایپا کوییک و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نگاه می کنیم، متوجه می شویم که می توان رقابتی را میان این دو خودروی هاچبک اقتصادی ترتیب داد. شباهت فنی، بازه قیمتی مشابه و قرار گیری در یک سطح کیفی (۳ ستاره کیفی ISQI) از دلایلی است که امکان رقابت کوییک را با پژو ۲۰۶ تیپ ۲ فراهم می کند.

کوییک

کوییک

کوییک

کوییک