۰ نفر

سرنوشت نامعلوم بازار خودرو با نوسانات ارزی

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸
کد خبر: 270872
سرنوشت نامعلوم بازار خودرو با نوسانات ارزی

بلاتکلیفی بازار خودرو همزمان با ثبت رکوردهای جدید در قیمت دلار و یورو این بازار را بیش از پیش وارد رکود کرده، از سوی دیگر انتظار برای مشخص شدن سرنوشت برجام پس از خروج آمریکا از این توافق نیز منجر به چالش بیشتر این بازار شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصرخودرو،  هم اکنون قیمت در بازار خودروهای داخلی و خارجی رو به افزایش است و با ادامه این روند خرید و فروش به صفر نزدیک شده چرا که نخستین عامل تاثیرگذار در خودرو و قیمت آن، نرخ دلار بوده و در این شرایط خریدار در انتظار برای مشخص شدن قیمت ها و ثبات آن ها است تا قادر به حفظ سرمایه خود باشد از سوی دیگر فروشنده نیز نگران افزایش بیشتر قیمت ها است از این رو از فروش با هدف کسب سود بیشتر ممانعت به عمل می آورد. بر این اساس همه در انتظار هستند و هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی شود و در چنین بازاری، اخذ تصمیم هایی همچون جایگزینی یورو به جای دلار در مبادلات اقتصادی نیز نمی تواند کمکی به این بازار کند. در حال حاضر نرخ بین المللی برابری دلار با یورو 1.20 است که در صورت انجام مبادلات با یورو شاهد چندان تفاوتی نخواهیم بود و نرخ فعلی یورو که از سوی دولت نیز اعلام شده با محاسبه این میزان برابری بوده است.

از آن جا که یورو در ردیف ارزهای قوی بازار دنیا است، انجام مبادلات اقتصادی با آن نیز تاثیری در واردات نخواهد گذاشت و با ادامه این روند، مشخص نیست سرنوشت بازار خودرو به کجا خواهد رسید.