۰ نفر

سی ان بی سی:

مواجهه مستقیم با ایران خطر بزرگی بر بازار نفت دارد

۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۳
کد خبر: 226083
مواجهه مستقیم با ایران خطر بزرگی بر بازار نفت دارد

برخی تحلیلگران بین‌المللی می‌گویند، شرکت‌های خارجی برای فعالیت در ایران حاضرند تحریم‌های آمریکا را دور بزنند.

برخی تحلیلگران بین‌المللی در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «سی ان بی سی» درباره تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و سپاه اذعان داشتند که در طولانی مدت این‌گونه تحریم‌ها آسیبی به سپاه نمی‌رساند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یکی از تحلیلگران به این شبکه خبری گفت، اگر آمریکا خواهان تغییر مسالت آمیز در ایران است، تصمیم‌های دونالد ترامپ در اعمال تحریم‌ علیه سپاه پاسداران ایران کاملا مخالف اقدام‌هایی است که واشنگتن باید انجام دهد.

«باربارا اسلیوین» تحلیگر سرشناس آمریکایی درباره متحد کردن طیف‌های سیاسی در ایران بعد از سخنان ترامپ گفت: «تصمیم ترامپ میانه روهایی چون "حسن روحانی" رئیس جمهور و "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران را نیز مجبور کرد کنار سپاه قرار گیرند.»

«پت تاکر» مدیر موسسه خاورمیانه، آفریقا نیز در زمینه پیامدهای اقتصادی تحریم‌ها بر ایران گفت: «از دست دادن ایران تاثیر منفی بر اقتصاد جهانی دارد. با توجه به اینکه بیست درصد نفت جهان از تنگه هرمز که تحت کنترل ایران است عبور می‌کند، مواجهه مستقیم در خلیج فارس خطر بزرگی بر بازار جهانی نفت دارد.»

خانم تاکر افزود که تحریم‌های سپاه البته بر اقتصاد ایران تاثیر شگرفی خواهد داشت.

وی همچنین گفت: «با توجه به این‌که ایران کشوری با اقتصاد متکی بر منابع نفتی، در حال رشد سریع و جمعیتی تحصیل کرده است شرکت‌های خارجی همچنان به سرمایه گذاری در آنجا ادامه خواهند داد، حتی اگر نیاز به جستجوی راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا باشد.»

«علیرضا نادر» تحلیلگر اندیشکده «رند» نیز گفت: «بعید است سپاه در طولانی مدت ضعیف شود. آن‌ها نیروی قدرتمندی در ایران و خاورمیانه هستند.»

این شبکه خبری نوشت: پس از جنگ ایران و عراق و نابودی زیرساخت‌های این کشور، سپاه شروع به ساخت و ساز آن‌ها کرد و سپس به نیرویی سیاسی برای حفظ اصول انقلابی ایران مبدل شد. سپاه در امور تجاری، بانکی، مخابرات ، هتلداری و  ورزشی نیز فعال است.