۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شاخص کل بورس تهران از 257هزار واحد عبور کرد/ رکوردشکنی چراغ‌خاموش بازار سهام

۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۷
کد خبر: 373307
شاخص کل بورس تهران از 257هزار واحد عبور کرد/ رکوردشکنی چراغ‌خاموش بازار سهام

شاخص بورس تهران امروز با رشد بیش از هزار واحدی، برای اولین بار در تاریخ، در کانال 257هزار واحد بسته شد.

اقتصادآنلاین - محمدمیلاد عبداللهی؛ معاملات بازار سهام امروز در حالی پیگیری شد که شاخص کل بورس در سومین روز کاری هفته با روند صعودی همراه بود. این نماگر مهم با رشد هزار و 221 واحدی معادل (0.48) درصد برای نخستین بار به ارتفاع 257 هزار واحدی رسید. ارزش کل معاملات بورسی بیش از 1098 میلیارد تومان و حجم معاملات کمی بالاتر از 4 میلیارد سهم رفت. گفتنی است در معاملات امروز 968 میلیارد تومان به  معاملات خرد سهام حق تقدم در نمادهای عادی بورسی اختصاصی یافت.

همچنین امروز شاخص کل هم‌وزن، امروز با رشد( 1.09) درصدی مواجه شد که این امر حاکی از ادامه توجه فعالان بورسی به نمادهای کوچکتر بازار است.

ترین‌های معاملات بورسی

در معاملات امروز نمادهای «همراه»، «اخابر»، «فولاد»، «رانفور»، «حکشتی» و«پارس» در مجموع با تأثیر مثبت 1007 واحدی بیشترین تاثیر را در سبز شدن شاخص کل داشتند. در مقابل «فارس» با 194واحد بیشترین تاثیر منفی را بر این نماگر تحمیل کرد.

همچنین نمادهای بانک تجارت، سایپا، فولادمبارکه، نوسازی و ساختمان تهران، های وب و پارس خوردو به عنوان پربیننده‌ترین نمادهای بورسی شناخته شدند.

در بین نمادهای بورسی بیشترین ارزش معاملات به «وتجارت» و «حکشتی» تعلق گرفت. همچنین امروز شاهد دو معامله بلوکی در نمادهای «فملی2» و «وبصادر2» بودیم.

در این بین، محصولات شیمیایی، گروه‌های خوردو، بانک‌ها و فلزات اساسی برترین گروهای صنعت بودند و بیشترین ارزش معاملات به این گروه‌ها اختصاص یافت.

لازم به ذکر است نمادهای «وساخت»، «شاملا»، «بالبر»، «بکاب»، «سبهان»، «غنوش» و «سصفها» بیشترین افزایش قیمت و در مقابل «غالبر»، «غچین»، «غاذر» و «وبوعلی» با بیشترین افت قیمت همراه بودند.

کوتاه از فرابورس

شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز و هم سو با شاخص بورس با رشد نزدیک به 29 واحد همراه بود، با این حساب آیفکس به سطح 3467 واحدی رسید.

از طرفی ارزش معاملات فرابورسی 1154 میلیارد تومان و حجم معملات نیز نزدیک به دو میلیارد بود.

در میان نمادهای فرابورسی «هرمز»، «ذوب»، «بزاگرس»، «شرانل»، «ارفع» و «شپاس» در مجموع با 16 واحد بیشترین تاثیر مثبت را برای شاخص کل به همراه داشتند، در مقابل تنها نماد «مارون» با 2 واحد افت آیفکس را تنزل داد.