۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تغییرات قیمت «ختوقا» تحت تاثیر افزایش تقاضا/ رشد 10 درصدی قیمت سهام شرکت پس از بازگشایی

۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۱
کد خبر: 359405
تغییرات قیمت «ختوقا» تحت تاثیر افزایش تقاضا/ رشد 10 درصدی قیمت سهام شرکت پس از بازگشایی

نماد معاملاتی شرکت قطعات‌ اتومبیل‌ ایران‌ (ختوقا) پس از آنکه توضیحات لازم در خصوص افزایش قیمت سهام این شرکت را بر روی تارنمای کدال منتشر کرد، بازگشایی شد و با افزایش 10 درصدی در معاملات روز جاری مواجه شد.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ «ختوقا» یک از شرکت‌هایی بود که در روز جاری بر روی تار نمای کدال به ارائه توضیحات پرداخت. این شرکت که به دلیل نوسان بیش از 50 درصد قیمت سهام متوقف شده بود، در این شفاف سازی اعلام کرده است که با توجه به عدم طرح سئوال در سامانه تدان از طرف سهامداران  و به دلیل لزوم افشای اطلاعات با اهمیت مطابق با سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر رعایت ماده ۱۷ مکرر دستورالعمل اجرائی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، به ارائه توضیحات در خصوص تغییرات رخ داده در قیمت نماد معاملاتی خود پرداخته است.

بر اساس آنچه که شرکت اعلام کرده است از زمان ارائه آخرین گزارش تا تهیه صورتهای مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه سال 97، هیچ گونه تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی و سودآوری و عملکرد شرکت رخ نداده است. بنا بر این افزایش قیمت سهام «ختوقا» ناشی از بروز تغییرات در عملکرد شرکت نیست. از این رو مطابق با اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت «نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر، ناشی از عرضه و تقاضا در بازار و تحلیل و تصمیم سرمایه‌گذاران در بورس اوراق بهادار بوده است.»

این شفاف سازی پس از آن انجام می‌شود که قیمت سهام شرکت در هفته‌های اخیر از حدود 172 تومان در روزهای اخیر به 273 تومان رسیده است.

گفتنی است، بعد از ارائه این اطلاعات قطعات‌ اتومبیل‌ ایران‌ (ختوقا) در روز جاری به تابلوی معاملات بازگشت و قیمت هر سهم آن با افزایش 10.19 درصدی به قیمت 301 تومان و شش ریال رسید.