۰ نفر

پیش بینی‌ها درباره بزرگ ترین شرکت بورسی ایران

۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۰۷
کد خبر: 343159
پیش بینی‌ها درباره بزرگ ترین شرکت بورسی ایران

سال 97 با تغییرات جدی در بازار سرمایه همراه بود . تغییراتی که سبب صدرنشینی یک بانک در جمع شرکت های بزرگ بورسی ایران شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، روزهای پایانی سال 97 برای فعالان بازار سرمایه با برگزاری مجامع برخی بانکها از جمله بانک تجارت به همراه بود . در مجمع فوق العاده این بانک اکثریت سهامداران با اتخاذ تصمیمی سرنوشت ساز به افزایش سرمایه بانک تجارت از  ۴۵ هزار و هفتصد میلیارد ریال به ۲۲۳ هزار و نهصد و بیست و شش میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارائی‌های ثابت و سرمایه گذاری‌ها , رای دادند.

سال 97 , سال خاصی برای اقتصادکشور و شبکه بانکی محسوب میشد و این افزایش سرمایه در روزهای پایانی سال سهامداران را به آینده "وتجارت" امیدوارتر کرد . این امیدواری وقتی بیشتر شد که رضادولت آبادی در گزارشی به مجمع وضعیت رو بهبود بانک تجارت را تشریح کرد  و گفت : نماد معاملاتی بانک تجارت در بازار بورس اوراق بهادار تهران «وتجارت» پس از بازگشایی در فروردین ماه 97 تاکنون، بیش از ۱۷۴ درصد بازدهی داشته است و در ماههای گذشته به عنوان یکی از پرمعامله ترین و با ارزشترین سهام ها از نظر نقد شوندگی و بازده شناخته شده است.

وی افزود: حمایت از نقدشوندگی سهام و تطبیق نرخ بر اساس واقعیت‌های موجود در صورت‌های مالی بانک؛ کند شدن روند زیان‌دهی ناشی از خروج بانک از زیان عملیاتی، ایجاد حاشیه سود در واسطه گری وجوه وکالتی، افزایش منابع ارزان‌قیمت، تسریع روند فروش اموال مازاد، توجه به ارتقای ساختار نیروی انسانی، تولید محصولات جدید بانکی، توسعه بانکداری الکترونیک، عمل به برنامه‌های عملیاتی شعب در سال ٩٧ و موفقیت در اجرای برنامه افزایش سرمایه بانک، مهمترین عوامل تاثیرگذار در استقبال سهامداران حقیقی از «وتجارت» بوده است.

 افزایش سرمایه بانک تجارت این بانک را به بزرگترین شرکت بورسی ایران بدل کرده و کارشناسان روزهای خوبی را برای سهامداران این بانک در سال 98 پیش بینی می کنند.