۰ نفر

امروز در بورس‌کالا اتفاق افتاد؛

میلگرد بدون مشتری ماند / صدرنشینی معامله وکیوم باتوم (شبریز) با 13.5 میلیارد تومان ارزش

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۲۴
کد خبر: 328673
میلگرد بدون مشتری ماند / صدرنشینی معامله وکیوم باتوم (شبریز) با 13.5 میلیارد تومان ارزش

امروز اکثر محصولات عرضه شده در تالار پتروشیمی مانند هفته گذشته با قیمت پایه معامله شد. این محصولات شامل محصولات با مشتری خاص و همچنین محصولات غیربهین‌یابی بود که عمدتا مشتری‌های محدودی دارند. گفتنی است، تالار صنعتی نیز شاهد انجام معامله‌ای نبود.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز شنبه‌ (22 دی)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود 90 میلیارد تومان داشتند که در 108 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 67 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار فراورده های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 34 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

پر‌ارزشترین معامله امروز بورس کالا به محصول «وکیوم باتوم» پالایش نفت تبریز (شبریز) به میزان حدودی 13 و نیم میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی دو هزار و 146 تومان در حجم 6620 تن به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در هشت دی ماه، تغییر قیمتی نداشت. گفتنی است، تالار صنعتی نیز شاهد انجام معامله‌ای در این روز نبود.

 

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز میزبان دادوستد ۱۵ هزار و ۲۰ تن وکیوم باتوم بود.طی این روز و در تالار مذکور یک هزار و ۵۲۷ تن مواد پلیمری، یک هزار و ۳۱۲ تن مواد شیمیایی، یک هزار و ۸۰ تن قیر و۵۰ تن سلاپس واکس معامله شد.

شایان ذکر است، امروز اکثر محصولات عرضه شده مانند هفته گذشته با قیمت پایه معامله شد. این محصولات شامل محصولات با مشتری خاص و همچنین محصولات غیربهین‌یابی بود که عمدتا مشتری‌های محدودی دارند.

در این میان، پر‌ارزشترین معامله این تالار به محصول «وکیوم باتوم» پالایش نفت تبریز به میزان حدودی 13 و نیم میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی دو هزار و 146 تومان در حجم 6620 تن به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در هشت دی ماه، تغییر قیمتی نداشت. 

 «پلی اتیلن ترفتالات نساجی 641» شرکت پتروشیمی تندگویان نیز از دیگر محصولات پر‌معامله امروز بود. این معامله ارزشی به میزان حدودی 3.6 میلیارد تومان داشت. این محصول به قیمت پایه، کیلویی 12 هزار و 192 تومان در حجم 297 تن به طور سلف فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در 18دی، حدود 19 درصد افت افزایش داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «اسید نیتریک» پتروشیمی شیراز به ارزش حدود 128 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی 709 تومان در حجم 180 تن به طور نقدی فروخته شد. 

این گزارش حاکی است،  یک هزار و ۲۵۰ تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به فروش رسید.

 

تالار صنعتی 

امروز تالار صنعتی شاهد عرضه دو محصول فولادی بود که البته به دلیل نداشتن متقاضی معامله نشدند. این محصولات شامل، سبد میلگرد «فولاد ظفر نوین گستر بناب» و میلگرد 14 تا 20 «مجتمع فولاد آریا ذوب» بود. این محصولات هردو به قیمت پایه کیلویی 3216 تومان بودند که به ترتیب در حجم های 1760 تن و 990 تن عرضه شدند. 

امروز وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت تبریز (شبریز) بدون رقابت، کیلویی 2044 تومان فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود تغییر قیمتی نداشت و حدود 13.5 میلیارد تومان ارزش داشت.