۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حکمفرمایی رونق بر بازار فلزات اساسی

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۵
کد خبر: 309488
حکمفرمایی رونق بر بازار فلزات اساسی

قیمت فلزات اساسی در بورس فلزات لندن در اولین روز معاملات هفته جاری شاهد درخشش بوده است و در این میان سرب، روی و مس شاهد عملکرد بهتری بوده است.

اقتصاد آنلاین - صدراخلف؛ قیمت فلزات اساسی در بورس فلزات لندن در اولین روز معاملات هفته جاری شاهد درخشش بوده است و در این میان سرب، روی و مس شاهد عملکرد بهتری بوده است.

قیمت هر تن مس در بورس فلزات لندن تا لحظه نگارش این گزارش با رشد بیش از 1 درصدی به شش هزار و 286 دلار در هر تن رسیده است. تصمیم برخی مقامات چینی مبنی بر اتخاذ تدابیری برای حمایت از رشد اقتصادی و تزریق نقدینگی در بازارهای چین که به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده بسیاری از کامودیتی‌ها از جمله مس مطرح است، باعث شده است تا طلای سرخ نزدیک به بالاترین سطح قیمتی خود در ماه جاری در حال معامله باشد. 

هفته گذشته بنا به اعلام اداره آمارهای ملی چین، نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به 6.5 درصد (کمترین سطح از سال 2009) کاهش یافت . در حال حاضر سیاست‌گذاران این کشور خواهان حمایت از اقتصاد چین  که به صورت رسمی در جنگ تجاری با ایالات متحده به سر می‌برد، هستند.

چین متقاضی مصرف حدود نیمی از مس دنیا است و تخمین زده شده که در سال جاری تقاضای این کشور به حدود 24 میلیون تن برسد. همچنینی انتظار می‌رود که این روند با تعریف پروژه‌های زیرساختی بیشتر در چین به منظور تحریک رشد اقتصادی این ، تقویت شود.

در حوزه آلومینیوم، داده‌های منتشر شده از سوی انستیتوی بین المللی آلومینیوم نشانگر ان است که تولید آلومینیوم دنیا از منابع اولیه در ماه سپتامبر با کاهش 184 هزار تنی نسبت به ماه اوت، معادل با 5.301 میلیون تن بوده است که این امر یکی از عوامل تقویت امروز قیمت این فلز در لندن محسوب می‌شود.

قیمت روی نیز شاهد رشد نزدیک به دو درصد تاکنون در روز جاری بوده است. گروه مطالعات بین المللی سرب و روی اخیرا در پیش‌بینی کرده است که تقاضای جهانی روی در سال جاری با رشد 0.4 درصدی به 13.74 میلیون تن و در سال آینده میلادی با 1.1 درصد افزایش به 13.88 میلیون تن خواهد رسید. در طرف عرضه انتظار می‌رود که تولید معادن روی دنیا با افزایشی دو درصدی در سال جاری و 6.4 درصدی در سال 2019 مواجه شوند. بر اساس انتظارات ILZSG، بازار روی در هر دو سال یاد شده با کمبود عرضه مواجه خواهد بود اما مازاد 322 هزار تنی تقاضا در سال جاری به مازاد 72 هزار تنی تقاضا در سال آینده کاهش خواهد یافت.

photo_2018-10-22_17-25-26