۰ نفر

اقتصاد آنلاین از تازه‌های کدال گزارش می‌دهد؛

انتشار گزارش‌های شش ماهه آغاز شد/ روند افزایشی فروش شهریور شرکت‌ها

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 302431
انتشار گزارش‌های شش ماهه آغاز شد/ روند افزایشی فروش شهریور شرکت‌ها

با پایان شهریور ماه٬ شرکت‌ها شروع به انتشار گزارش‌های ماهانه و همچنین شش ماهه کرده‌اند که مهمترین اطلاعیه‌های این روزهای کدال را تشکیل می‌دهد.

اقتصادآنلاین- مروارید اسلامی؛ با پایان شهریور ماه٬ گزارش‌های شش ماهه و عملکرد ماه شهریور شرکت‌ها روانه سامانه کدال می‌شود. امروز سامانه کدال شاهد اولین گزارش‌های شش ماهه و همچنین عملکرد شهریور ماه بود. اغلب گزارش‌های شش ماهه امیدوارکننده بود و گزارش‌های ماهانه منتشر شده٬ با افزایش مبلغ فروش یا درآمد همراه بود. در گزارش حاضر مهمترین اطلاعیه‌های امروز کدال آمده است.

 

افزایش نرخ و مبلغ فروش «کرازی» در شهریور

شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی گزارش شهریور ماه را منتشر کرد. بر این اساس٬ شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور حدود ۳۸ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر شده است. مبلغ فروش شهریور شرکت حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به میانگین ماهانه پنج ماه قبل ۸۹ درصد و نسبت به شهریور سال قبل ۱۶۰ درصد افزایش یافته است. نرخ فروش هر دو محصول شرکت در شهریور با افزایش همراه بوده است.

 

شفاف‌سازی «سفارود» درباره نوسان قیمت

کارخانه فارسیت دورود در رابطه با نوسان قیمت سهم شفاف‌سازی کرد. سهامدار عمده شرکت به نام سیمان دورود با ۱۳.۹۴ درصد از کل سهام فارسیت دورود٬ در مرداد و شهریور ۹۷ سهام خود را به فروش رسانده است. این شرکت به علت مشکلات موجود فعلا قصد هیچگونه فعالیت و راه‌اندازی خطوط تولید خود را ندارد و افزایش قیمت سهام فارسیت دورود در تاریخ ۱۷ شهریور ۹۷ به میزان ۶۰ درصد و در تاریخ ۲۰ شهریور ۹۷ به میزان ۴۰ درصد٬ هیچگونه ارتباطی به فعالیت‌های این شرکت ندارد.

 

افزایش قابل توجه نرخ و مبلغ فروش در «چکاپا»

گروه صنایع کاغذ پارس از ابتدای سال مالی تا پایان شهریور (۱۰ ماه) نزدیک به ۲۴۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۹۲ درصد افزایش همراه بوده است. مبلغ فروش شرکت در شهریور ماه حدود ۳۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به میانگین ماهانه ۹ ماه قبل ۶۰ درصد و نسبت به شهریور سال قبل ۱۳۹ درصد افزایش یافته است. نرخ فروش محصولات شرکت در شهریور ماه افزایش قابل توجه بین ۶۷ تا ۱۲۳ درصد افزایش یافته است.

 

«تکنار» شفاف‌سازی کرد/ افزایش سرمایه نهایی نشده است

شرکت مجتمع معادن مس تکنار پیرو شایعه منتشر شده در پایگاه خبری سهام‌یاب مبنی‌بر افزایش سرمایه اطلاع‌رسانی کرد که افزایش سرمایه از محل آورده‌های نقدی در دستور کار شرکت قرار ندارد و همچنین فرآیند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های این شرکت نیز هنوز عملیاتی نشده و طبیعتا درصد افزایش از این محل نیز مشخص نشده است. در صورت عملیاتی شدن طرح افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، مراتب از طریق سامانه کدال به اطلاع خواهد رسید. درخصوص شایعاتی مبنی بر تولید طلا و روی و... در این شرکت اعلام شده که محصول تولیدی توسط شرکت مجتمع معادن مس تکنار تنها کنسانتره مس به روش فلوتاسیون است و تولید هرگونه محصول دیگر قویا تکذیب می‌شود.

 

مبلغ فروش «سدور» افزایش یافت

شرکت سیمان دورود از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور حدود ۵۱ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش یافته است. مبلغ فروش شرکت در شهریور حدود ۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به میانگین ماهانه پنج ماه قبل ۱۰ درصد و نسبت به شهریور سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است. نرخ فروش محصولات شرکت در شهریور با افزایش همراه بوده است. همچنین این شرکت خبر از افزایش تولید داد؛ بر این اساس شرکت در رابطه با نوسان قیمت سهم شفاف‌سازی کرد که در سال جاری علاوه‌بر افزایش ۱۰ درصدی قیمت سیمان٬ شرکت سیمان دورود با راه‌اندازی خط تولید واحد یک٬ تولید خود را افزایش داد.

 

مبلغ فروش «سبجنو» در شهریور افزایش یافت

سیمان بجنورد از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور حدود ۶۹ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است. مبلغ فروش شهریور ماه شرکت حدود ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به میانگین ماهانه پنج ماه قبل ۳۶ درصد و نسبت به شهریور سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است. نرخ فروش سیمان فله و پاکتی در شهریور با افزایش همراه بوده است.

 

تغییر ناچیز فروش «سکرما» در شهریور

گروه صنایع سیمان کرمان از ابتدای سال مالی تا پایان شهریور (۹ ماه) حدود ۹۵ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است. مبلغ فروش شهریور ماه شرکت حدود ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به میانگین ماهانه هشت ماه قبل ۹ درصد و نسبت به شهریور سال قبل شش درصد افزایش داشته است. نرخ فروش قریب به اتفاق محصولات شرکت در شهریور با افزایش همراه بوده است.

 

نرخ و مبلغ فروش «چکاوه» افزایش یافت

صنایع کاغذسازی کاوه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور حدود ۲۴ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۲ درصد افزایش همراه بوده است. مبلغ فروش شرکت در شهریور حدود پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به میانگین ماهانه پنج ماه قبل ۵۶ درصد و نسبت به شهریور سال قبل ۱۲۰ درصد افزایش یافته است. نرخ فروش محصولات شرکت (کاغذ قهوه‌ای و فلوتینگ ۱۳۰ گرمی) در شهریور ۷۹ و ۸۵ درصد افزایش یافته است. تعداد تولید فروش کاغذ قهوه‌ای در شهریور نسبت به میانگین ماهانه پنج ماه قبل افزایش اما تعداد تولید و فروش فلوتینگ ۱۳۰ گرمی در شهریور کاهش داشته است.

 

افزایش نرخ در «غشهداب»

شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان خبر از دریافت مجوز افزایش نرخ داد. براساس این اطلاعیه قیمت رب گوجه فرنگی و سس مایونز از نرخ متوسط ۶۸۵۰ تومان به ۱۱۳۰۰ تومان افزایش یافت. نرخ فروش محصول رب گوجه فرنگی (کیلوگرم) در مرداد ۷۲۰۰ تومان و در شهریور ۱۵۹۰۰ تومان و نرخ فروش محصول سس مایونز (کیلوگرم) در مرداد ۶۵۰۰ تومان و در شهریور ۶۷۰۰ تومان بوده که در اطلاعیه حاضر نرخ میانگین محصول رب گوجه فرنگی و سس مایونز براساس مصوبات کمیسیون معاملات محاسبه شده است. سقف نرخ فروش از شهریور ماه در جلسه کمیسیون معاملات به تصویب رسیده است.

شرکت در اطلاعیه دیگری افزایش قیمت گوجه فرنگی و روغن فله سویا را هم اعلام کرد. میانگین قیمت این محصولات ۲۵۵۰ تومان بوده که به ۳۳۵۰ تومان افزایش یافته است. نرخ خرید گوجه فرنگی (کیلوگرم) در مرداد  ۸۰۰ تومان و در شهریور ۱۹۰۰ تومان و نرخ خرید روغن (کیلوگرم) در مرداد ماه ۴۳۰۰ تومان و در شهریور ۴۸۰۰ تومان بوده که در اطلاعیه حاضر٬ نرخ میانگین خرید گوجه فرنگی و روغن فله سویا براساس مصوبات کمیسیون معاملات محاسبه شده است. سقف نرخ خرید از شهریور ماه در جلسه کمیسیون معاملات به تصویب رسیده است.   

 

نگاهی به سود شش ماهه «بایکا»

شرکت کارخانجات کابل‌سازی ایران در دوره شش ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۷ حدود پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زیان ناخالص داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ برابر شده است. شرکت در شش ماهه امسال حدود ۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سود خالص داشته که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زیان بوده است. سود خالص هر سهم در شش ماهه سال جاری ۱۲۸۸ تومان و هفت ریال بوده که این رقم در شش ماهه سال گذشته به میزان ۴۵ تومان و شش ریال زیان بوده است.

 

درآمد مخابرات افزایش یافت

شرکت مخابرات ایران از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور حدود ۲۷۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۹ درصد افزایش همراه بوده است. درآمد شناسایی شده شهریور ماه شرکت حدود ۵۰۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به شهریور سال قبل ۳۳ درصد افزایش یافته است.

 

نرخ٬ تعداد و مبلغ فروش «کهرام» افزایش یافت

شرکت تولیدی گرانیت بهسرام از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور حدود چهار میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۱ درصد کاهش روبه‌رو بوده است. مبلغ فروش شهریور ماه شرکت حدود یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان بوده که نسبت به میانگین ماهانه پنج ماه قبل بیش از سه برابر افزایش یافته است و نسبت به شهریور سال قبل  نزدیک به هفت برابر شده است. نرخ فروش محصول شرکت در شهریور ۱۸ درصد افزایش داشته است. تعداد فروش محصول شرکت در شهریور نسبت به میانگین پنج ماه قبل نزدیک به سه برابر افزایش یافته است.

 

«سفاسی» اقلام مازاد را فروخت

شرکت فارسیت اهواز خبر از فروش بخشی از اقلام مازاد، غیر مولد و ضایعاتی از طریق مزایده داد. سود حاصل از فروش این اقلام حدود ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

«تپکو» در مرحله بررسی امکان افزایش سرمایه

شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در رابطه با نوسان قیمت سهم شفاف‌سازی کرد که تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. شرکت در حال پیگیری امور افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و بررسی شمولیت آن برای شرکت است.

 

«غشوکو» افزایش نرخ در مواد اولیه را اعلام کرد

شرکت شوکو پارس خبر از تغییرات با اهمیت مواد اولیه و بسته‌بندی خریداری شده داد. بر این اساس مواد اولیه و بسته‌بندی شرکت از نرخ میانگین ۲۳۳۳ تومان و پنج ریال به ۳۰۵۷ تومان و دو ریال افزایش یافت که نشان‌دهنده افزایش ۳۱ درصدی است.

 

سود شش ماهه «زپارس» افزایش یافت

 شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس در دوره شش ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۷ حدود ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سود ناخالص داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶۰ درصد افزایش همراه بوده است. سود خالص شش ماهه شرکت حدود ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش یافته است. سود خالص هر سهم شرکت در شش ماهه امسال ۲۹ تومان و ۹ ریال بوده که این رقم در شش ماهه سال قبل ۲۲ تومان و پنج ریال بوده است.

 

کاهش فروش در «خوساز»

شرکت محورسازان ایران خودرو از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور نزدیک به ۱۴۲ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش یافته است. مبلغ فروش شرکت در شهریور نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به میانگین ماهانه پنج ماه قبل ۵۰ درصد و نسبت به شهریور سال قبل ۴۹ درصد کاهش داشته است.