۰ نفر

امروز در بورس کالا رقم خورد؛

وکیوم باتوم «تندگویان» در راس معاملات / سودکاستیک «پتروشیمی اروند» 4.9 درصد افت قیمت داشت

۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۶
کد خبر: 286801
وکیوم باتوم «تندگویان» در راس معاملات / سودکاستیک «پتروشیمی اروند» 4.9 درصد افت قیمت داشت

امروز ارزش کل معاملات بورس کالا حدود 134.7 میلیارد تومان بود که در این میان بیشترین ارزش معاملات به«وکیوم باتوم» تندگویان در حدود 42.3 میلیارد تومان اختصاص یافت. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود تغییری نداشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز شنبه 30 تیرماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی حدود 134.7 میلیارد تومان داشتند. این معاملات در 144 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 102.5 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار فرآورده‌های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 52.6 میلیون تومان به خود اختصاص داد. 

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار نقره‌ای به «وکیوم باتوم» پالایشگاه نفت تهران (تندگویان) به میزان حدودی 42.3 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت یک هزار و 411 تومان بدون رقابت نقدی فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود تغییر قیمتی شاهد نبود.

گفتنی است، تنها معامله انجام شده در تالار محصولات صنعتی امروز بورس کالا نیز گندله‌سازی سنگ آهن شرکت فولاد سیرجان ایرانیان بود که به میزان 5.5 میلیارد تومان ارزش داشت. 

تالار پتروشیمی 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز شنبه، میزبان دادوستد 30 هزار تن وکیوم باتوم بود. طی این روز و در تالار مذکور شش هزار و 214 تن قیر، یک هزار و 287 تن مواد پلیمری،  30 هزار تن وکیوم باتوم و 15 هزار و 776 تن مواد شیمیایی معامله شد. شایان ذکر است 18 هزار و 215 تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران دادوستد شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «وکیوم باتوم» پالایشگاه نفت تهران (تندگویان) به میزان حدودی 42 میلیارد و 345 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت یک هزار و 411 تومان بدون رقابت توسط کارگزاری «بورس بهگزین» در حجم 30 هزار تن نقدی فروخته شد. این محصول در معامله قبلی خود (24 تیر) نیز با همین قیمت معامله شده بود. 

دیگر محصول پر معامله امروز این تالار به «سود کاستیک» پتروشیمی اروند اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت 807 تومان با رقابت 8.17 درصدی نسبت به قیمت پایه در حجم 12000 تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود 9.6 میلیارد تومان بود که به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک صنعت و معدن» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ 23 تیر 4.9 درصد کاهش داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «اسید کلریدریک» پتروشیمی کارون به میزان 11.6 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 80 هزار تومان و حجم 20 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک سامان» فروخته شد. 

تالار صنعتی

تنها معامله انجام شده در تالار محصولات صنعتی امروز بورس کالا، گندله سازی سنگ آهن شرکت فولاد سیرجان ایرانیان بود. معامله گندله سنگ آهن فولاد سیرجان امروز ارزشی به میزان پنج میلیارد و 518 میلیون تومان داشت که با قیمت 551 تومان و 5.35 درصد بیشتر از قیمت پایه توسط کارگزاری «آفتاب درخشان» در حجم 10 هزار تن انجام شد. شایان ذکر است، این محصول امروز برای اولین بار در سال جاری معامله شد. 

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله شش هزار تن گندم خوراکی، 500 تن روغن خام سویا، 10 تن خرمای مضافتی و دو هزار و 360 تن شکر را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به گندم خوراکی کردستان به میزان دو میلیارد و 560 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه 914 تومان در حجم 2800 تن و به طور نقدی توسط کارگزاری «سینا» معامله شد. همچنین امروز، شکر خام برزیل نیز از پر معامله ترین محصولات تالار صنعتی بود که دو میلیارد و 400 میلیون تومان ازش داشت. این محصول هم امروز با قیمت پایه دو هزار و 400 تومان در حجم 1000 تن توسط کارگزاری «سینا» معامله شد. گفتنی است،  عرضه‌کننده هر دو محصول، شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود. 

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «خرمای مضافتی» کرمان به میزان 55.7 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 10 تن توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» فروخته شد. قیمت پایانی شکر سفید 5 هزار و 571 تومان بود که توسط شرکت اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزان عرضه شده بود.