۰ نفر

در دومین روز خرداد در بورس کالا رخ داد:

یک هزار میلیارد تومان ارزش معاملات/ رشد 5.2درصدی قیمت «استایرن منومر» پارس

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 273727
یک هزار میلیارد تومان ارزش معاملات/  رشد 5.2درصدی قیمت «استایرن منومر» پارس

مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران امروز، ارزشی حدود یک هزار و 392 میلیارد تومان داشتند. در این بین با ارزشترین محصول به «استایرن منومر» پتروشیمی پارس اختصاص یافت که در حدود 35 میلیارد تومان معامله شد.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز چهارشنبه دوم خرداد، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع معاملاتی به ارزش یک هزار و 392 میلیارد و 296 میلیون تومان داشت که در 733 قرارداد منعقد شد؛ از این میزان یک هزار و167 میلیارد و 791 میلیون و 500 هزار تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را به میزان 433 میلیارد و 463 میلیون و تومان از آن خود کرد.

با ارزشترین محصول امروز بورس کالا هم به «استایرن منومر» شرکت «پتروشیمی پارس» به میزان 35 میلیارد و 275 میلیون  و 68 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه پنج هزار و 763 تومان با حجم شش هزار و 120 تن توسط کارگزاری «بانک سپه» به طور نقدی داد و ستد شد.

گفتنی است، «استایرن منومر» پتروشیمی پارس در معامله قبلی خود مورخ 26 اردیبهشت، به قیمت پنج هزار و 476 تومان معامله شده بود که در مقایسه با امروز حدود 5.2 درصد افزایش داشت.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای امروز شاهد معامله ۱۷هزارو ۲۰۴ تن مواد شیمیایی بود. طی این روز و در تالار مذکور دو هزار و ۶۳۲ تن مواد پلیمری، ۸۶۰ تن گوگرد، ۱۷ هزار تن لوب کات و ۲۷ هزارتن وکیوم باتوم معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار هم به «استایرن منومر» شرکت «پتروشیمی پارس» به میزان 35 میلیارد و 275 میلیون  و 68 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه پنج هزار و 763 تومان با حجم شش هزار و 120 تن توسط کارگزاری «بانک سپه» به طور نقدی داد و ستد شد.

گفتنی است، این محصول در معامله قبلی خود مورخ 26 اردیبهشت، به قیمت پنج هزار و 476 تومان معامله شده بود که در مقایسه با امروز 5.2 درصد رشد قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «اوره گرانول» شرکت «پتروشیمی رازی» به میزان 35 میلیون و 756 تومان اختصاص یافت. این محصول هم امروز به قیمت پایه کیلویی 893 تومان و حجم 40 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «اقتصاد بیدار» فروخته شد.

تالار صنعتی

سیمان «تیپ یک» اصفهان، امروز تنها کالای معامله شده در تالار صنعتی بورس کالا بود. این محصول به قیمت پایه 131 تومان و حجم 1000 تن توسط کارگزاری مبین سرمایه به طور نقدی معامله شد. ارزش این معامله امروز 131 میلیون و 400 هزار تومان رقم خورد.

تالار کشاورزی

 امروز همچنین، ۲۲ هزار و ۲۵۰ تن گندم خوراکی، ۱۰ تن خرمای مضافتی، ۴۰۰ تن شکر خام و شش هزار تن روغن سویا در تالار محصولات کشاورزی معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار نیز به «روغن خام سویا» آرژانتین و عرضه کنندگی شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» اختصاص یافت. این محصول امروز یک میلیارد و 249 میلیون و 115 هزار تومان ارزش داشت. روغن خام سویا به قیمت پایه کیلویی سه هزار و 568 تومان فروخته شد. حجم این معامله سه هزار و 500 تن بود که توسط کارگزاری «فارابی» معامله شد. 

کم ارزشترین محصول این تالار امروز هم به «خرمای مضافتی» کرمان به میزان 61 میلیون و750 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول هم به قیمت پایه شش هزار و 175 تومان و حجم 10 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» خرید و فروش شد.

شایان ذکر است، یک هزار تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به فروش رسید.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله ۲۸۲ تن ضایعات فلزی و ۱۰۰ تن قند کله بود.