۰ نفر

بانک مرکزی اعلام کرد؛

برگزاری ۱۰جلسه شورای پول و اعتبار در ۵ماه اخیر

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵
کد خبر: 321984
 برگزاری ۱۰جلسه شورای پول و اعتبار در ۵ماه اخیر

بانک مرکزی اعلام کرد از شورای پول و اعتبار تاکنون در زمان رئیس کلی همتی 10 جلسه داشته و در این جلسات 31 موضوع مطرح شده و عمده این موضوعات نیز مباحث کلیدی و اساسی در حوزه پولی و بانکی بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، روابط عمومی با ارسال توضیحاتی در واکنش به خبر این خبرگزاری که با عنوان «کمرنگ شدن جایگاه شورای پول و اعتبار زیر سایه شورای هماهنگی سران قوا» منتشر شد، نوشته است: در این گزارش مطالبی عنوان شده است که منطبق با واقعیت نیست، اولاً در پاسخ این ادعا که شورای پول اعتبار از زمان فعالیت رئیس کل جدید دو جلسه تشکیل داده و یک موضوع مصوب کرده است باید یادآور شد شورای پول و اعتبار تاکنون 10 جلسه داشته است و در این جلسات 31 موضوع مطرح شده و عمده این موضوعات نیز مباحث کلیدی و اساسی در حوزه پولی و بانکی بوده است.

در یک حساب ساده شورای پول و اعتبار ظرف «پنج ماه»، متوسط هر ماه «دو جلسه» و «هر جلسه سه مصوبه» داشته است، ضمن آنکه تعداد «دوازده جلسه کمیسیون تخصصی شورا نیز برگزار که حاصل آن هشت مصوبه بوده است».

ثانیاً نباید فراموش کرد که شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، به دستور مقام معظم رهبری متناسب با شرایط خاص تشکیل شده و انتظار معظم‌له این بوده که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از این ظرفیت حداکثر استفاده شود، بر همین اساس بانک مرکزی در حوزه پولی و بانکی و ارزی حداکثر تلاش و سرعت‌عمل را متناسب با شرایط ارزی به‌کار گرفته و با یاری خداوند آثار آن در بازار ارز مشهود است.

بنابراین از آن رسانه انتظار می‌رود از انتشار اطلاعاتی که مستند نیست و موجب انحراف اذهان عمومی می شود، خودداری کند و با تعهد به اخلاق حرفه ای به حرکت ملی مقابله با دشمنان مستکبر و قسم خورده مردم و نظام کمک نماید.

گزارش منتشر شده در خبرگزاری فارس، پس از اطلاعات به دست آمده از منابع خبری در بانک‌ مرکزی و مطابقت آن با اطلاعات رسمی درج شده در سایت بانک مرکزی منتشر شد. اطلاعات به دست آمده حاکی از این بود که رئیس کل بانک مرکزی مدتی است جلسات شورای پول و اعتبار را برگزار نمی‌کند و مصوبات مورد نیاز را از شورای هماهنگی سران قوا دریافت می‌کند.

بررسی خروجی سایت بانک مرکزی که اخبار جلسات شورای پول و اعتبار را همواره پس از برگزاری جلسات منتشر می‌کند، نشان می‌داد، فقط دو جلسه برگزار شده و حاصل این دو جلسه هم یک مصوبه بوده است.