۰ نفر

روند مثبت درآمد بانک صادرات ایران از کارمزد خدمات ارزی

۸ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۱۲
کد خبر: 248323
روند مثبت درآمد بانک صادرات ایران از کارمزد خدمات ارزی

آمار فعالیت های ارزی شبکه بانک صادرات ایران از سال ١٣٩٢ تا پایان آذر ماه سال ٩٦ نشان می دهد که سودآوری این بانک در بخش درآمد های کارمزدی از محل ارائه خدمات متنوع ارزی به مشتریان داخل و خارج از کشور همچنان سیر افزایشی خود را حفظ کرده به نحوی که نسبت به سال ٩٢، جمع کل کارمزد های دریافت شده در سال ٩٣ قریب به ٤٨ درصد، سال ٩٤ بیش از ٧٧ درصد، سال ٩٥ بیش از ٢٣ درصد افزایش را ثبت نموده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، جمع کارمزد ها و درآمد های خدمات ارزی بانک از این محل طی سال های دولت یازدهم و ٩ ماه ابتدای سال جاری روند مثبتی داشته و از میزان قریب به ٣٩٣٠ میلیارد ریال در سال ٩٢ در سال های ٩٣، ٩٤، ٩٥ و ٩ ماه ابتدای سال ٩٦به ترتیب٥٨١٣ میلیارد ریال، ٦٩٥٦ میلیارد ریال ، ٤٨٥٠ میلیارد ریال و ٤٣٣٥ میلیارد ریال رسیده و تداوم روند درآمد زایی در این بخش چشم انداز مثبت خود را حفظ خواهد کرد.

بنا برهمین گزارش، کارمزد های دریافت شده از انواع خدمات ارزی از جمله گشایش اعتبار، حوالجات، خرید و فروش ارز، تعهد اعتبارات مدت دار و اقساط فاینانس، ثبت سفارش، ضمانت نامه، سوییفت و پست و تلگراف، اوراق مشارکت ارزی امانی  و درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت ارزی بوده است.

شایان ذکر است، بانک صادرات ایران طی سال های مورد اشاره، در بخش منابع ارزی از قبیل منابع جاری، پس انداز، سپرده مدت دار، پیش دریافت از مشتریان بابت اعتبارات اسنادی دیداری و مدت دار، سپرده ارزی دیداری بانک های ایرانی و سپرده های نقدی ضمانت نامه ها نیز روند روبه افزایشی داشته به نحوی که مبلغ ١١٩٣ میلیون دلاری سال ٩٥ نسبت به سال ٩٢ بیش از ٤٠ درصد رشد یافته است. همچنین مبالغ ارزی قریب به ١١٠٠ میلیون دلاری ٩ ماه منتهی به پایان آذر ماه سال جاری رشد ٣٠ درصدی  نسبت به سال ٩٢ را نشان می دهد که این روند تا پایان سال جاری نیز افزایش خواهد داشت.