۰ نفر

گیلان در حادثه سیل اخیر ۲۵۰میلیارد تومان خسارت دیده است

۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۶
کد خبر: 388592
گیلان در حادثه سیل اخیر ۲۵۰میلیارد تومان خسارت دیده است

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس، از تخریب حدود ۱۰کیلومتر از راه‌های شهرستان حوزه انتخابیه اش خبر داد و گفت: استان گیلان در حادثه سیل اخیر بیش از ۲۵۰میلیارد تومان آسیب‌ دیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری،  با اشاره به وقوع سیل در استان گیلان، گفت: سال گذشته در شهرهای مختلف کشور سیل آمد و مردم گیلان به تمام مناطق سیل زده کمک کردند، اما  طی هفته های گذشته تنها استانی که در آن سیل به وقوع پیوسته و  خسارت دیده گیلان است، به گونه ای که بسیاری از ابنیه، پل‌ها و واحدهای مسکونی در اثر سیل دچار آسیب شده اند و تنها در شهرستان صومعه سرا حدود هزار واحد مسکونی خسارت دیده اند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بازگشایی مدارس، افزود: در حال حاضر برخی راه های ارتباطی مسدود شده و دانش آموزان برای حضور در مدارس با مشکل مواجه شده اند و حتی متاسفانه سیل اخیر در گیلان و در صومعه سرا خسارت جانی نیز داشته است.

هم اکنون حدود ۴۵ پل در شهرستان صومعه سرا تخریب شده‌ است.

وی ادامه داد: تالش در بین شهرستان های استان گیلان بیشترین خسارات ناشی از سیل را متحمل شده و پس از آن صومعه سرا، املش و رودسر و سپس شهرهای دیگر آسیب فراوانی دیده اند، اما متاسفانه درحال حاضر مسئولان کشور در این باره اقدامی انجام نداده اند.

دلخوش با بیان اینکه هم اکنون حدود ۴۵ پل در شهرستان صومعه سرا تخریب شده‌ است، تاکید کرد: حدود ۳۴ رودخانه در شهرستان تخریب شده و دیواره های آن از بین رفته است و حدود ۱۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان تخریب و ابنیه ها آسیب دیده اند.

وی از مسئولان کشوری درخواست کرد که با حضور در مناطق سیل زده از امکانات موجود برای بازسازی این مناطق استفاده کنند و افزود: مسئولان استانی اعم از استاندار، مدیر بنیاد مسکن و سازمان آب و فاضلاب از مناطق سیل زده بازدید کرده اند، اما بازدید آنها مشکلی را رفع نمی کند، چراکه باید امکانات لازم در اختیار آنها قرار گیرد.

باید در اسرع وقت به وضعیت مناطق سیل‌زده گیلان رسیدگی شود.

  این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: رییس سازمان برنامه و بودجه، مدیران وزارت کشور، ستاد مدیریت بحران و مدیران بنیاد مسکن کشور باید در مناطق سیل زده حضور یافته و پس از بازدید، کارشناسی‌های لازم را انجام دهند تا مشخص شود که این مناطق چه میزان آسیب دیده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استان گیلان در حادثه سیل اخیر بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان آسیب‌ دیده است، تصریح کرد: این استان تنها ۵۰ میلیارد تومان براثر سرمازدگی آسیب دیده که باید هرچه سریعتر این خسارت پرداخت شود و مسئولان نباید به خساراتی که به استان گیلان و شهرستان صومعه سرا وارد شده نباید بی تفاوت باشند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید در اسرع وقت به وضعیت مناطق سیل‌زده گیلان رسیدگی شود، گفت: از شنبه هفته آینده مجددا ۹ روز بارندگی در استان گیلان وجود دارد که اگر روی تخریب‌های کنونی سیل جدیدی جاری شود، نمی توان آسیب های قبلی  را جمع کرد.