۰ نفر

افزایش بهای نفت در بازار آسیا

۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 259832
افزایش بهای نفت در بازار آسیا

در بازار معاملات نفتی آسیا بهاینفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک (وست تگزاس اینترمیدیت) و نفت خام سبک برنت دریای شمال(نفت خام شاخص اروپا )، افزایش یافت که کاهش ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا نقش مهمی در این افزایش قیمت در معاملات امروز این بازار داشته است.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک در آغاز معاملات امروز برای تحویل در ماه مه با 16 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 63 دلار و 70 سنت رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، همچنین در معاملات امروز الکترونیک بازار نفتی سنگاپور، قیمت هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری نفت داد و ستد شده در بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می شود برای تحویل در ماه مه با 18 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 67 دلار و 60سنت رسید.

انجمن نفت خام آمریکا(API) که به عنوان نهادی کارشناسی نوسانات مربوط به نفت این کشور را درسطح ملی مورد بررسی قرار می دهد و پیش بینی های مربوط به میزان ذخیره سازی هفتگی نفت خام را یک روز قبل ازوزارت انرژی آمریکا منتشر می کند، روز گذشته اعلام کرد ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا تا هفته گذشته دو میلیون و 739 هزار بشکه کاهش یافته است.