۰ نفر

دستگیری ۲فعال اصلی یک شرکت هرمی در اصفهان

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۴۷
کد خبر: 379423
دستگیری ۲فعال اصلی یک شرکت هرمی در اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: عوامل اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس طی اجرای عملیاتی شناسایی، بازداشت و روانه زندان شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین، ‌محمدرضا حبیبی اظهار داشت: پس از انجام اقدامات دقیق و سریع اطلاعاتی و اقدام به موقع دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرضا دو عامل اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: این متهمان که قصد خروج از کشور را داشتند و به تهران عزیمت نموده بودند، با اعطای نیابت به دادسرای عمومی و انقلاب تهران و همکاری یکی از معاونان دادستان کل کشور و سربازان گمنام امام زمان(عج) در فرودگاه امام(ره) و در لحظه سوار شدن به هواپیما شناسایی، بازداشت و روانه زندان شدند.

حبیبی خاطرنشان کرد: تحقیقات اولیه حاکی از آن است که متهمان با ادعای سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی و خرید و فروش سهام شرکت‌های بزرگی از قبیل اپل و مایکروسافت و... در فضای مجازی اقدام به عضوگیری از افراد می‌کردند.

رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: جامعه هدف آنها بیشتر جامعه پزشکان و مهندسان و افراد تازه بازنشسته بوده و با این شگرد که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در شرکت یاد شده 1000  دلار بوده و شرط پرداخت سود هم عضوگیری حداقل سه نفر به عنوان زیرمجموعه می باشد، فعالیت می کردند.

وی یادآور شد: مبالغی که این متهمان تحصیل کرده‌اند به بیش از میلیاردها تومان می‌رسد.

حبیبی با ابراز تأسف از عدم توجه برخی افراد به هشدارهای مکرر دستگاه قضایی و ضابطان تأکید کرد: علی رغم هشدارهای مکرر در خصوص شگرد و حیله‌های برخی افراد سودجو در خصوص شرکت‌های هرمی و فاقد مجوزهای قانونی متأسفانه شاهد آن هستیم هنوز برخی شهروندان فریب خورده و در دام اینگونه افراد مجرم و فرصت طلب می افتند.

وی در پایان بیان داشت: این پرونده در مرحله تخقیقات مقدماتی بوده و اطلاعات تکمیلی متعاقباً از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد.