۰ نفر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

دولت سیاست‌های تثبیت بازار را دنبال می‌کند

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۵
کد خبر: 284830
 دولت سیاست‌های تثبیت بازار را دنبال می‌کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پس از تحریم های آمریکا، دولت سیاست های تثبیت بازار را با هدف جلوگیری از آسیب به دهک های پائین جامعه دنبال خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی شامگاه پنجشنبه در پایان سفر 2 روزه به استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران تاکید کرد: این وزارتخانه سیاست های جدیدی برای ایجاد یک میلیون شعل جدید در دستور کار دارد.

وی افزود: البته با تعریف برخی رسته های اشتغالزایی جدید مانند تولید پوشاک و ایجاد صنایع پائین، وضعیت اشتغال بهبود، نرخ بیکاری کاهش و اقتصاد رونق می یابد.

ربیعی گفت: براساس برنامه مشترک با وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات، برای تولید نرم افزارهای تخصصی در این استان و فعالیت بیشتر در فضای مجازی اقداماتی صورت گرفته و چهارمحال و بختیاری جزو سه استان منتخب در این زمینه با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: زنجیره ای کردن اشتغال از تولید تا مصرف جزو برنامه های اولویت دار این وزارتخانه است و از سویی معتقدیم چهارمحال و بختیاری سرمایه های انسانی مطلوبی داشته که می تواند در شتاب بخشی به روند توسعه ای آن تاثیر داشته باشد.

وی چهارمحال و بختیاری را بهترین استان در مسیر حمل و نقل کشور و دسترسی های بین استانی ایران اعلام و تاکید کرد: به همین منظور باید بر روی بسیاری ظرفیت های گردشگری استان مانند بوم گردی توجه بیشتری شود، ضمن آنکه در باغداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، بسته بندی و فرآوری ظرفیت های بسیار مطلوبی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به همین منظور می توان از تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در راستای توجه به ظرفیت ها بهره گیری کرد.

وی یادآور شد: در این سفر تصمیمات لازم برای بهبود فضای کسب و کار در شهرستان های این استان براساس مشکلات موجود گرفته شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نرخ بیکاری منتشره و اعلام رتبه نخست بیکاری استان در سطح کشور مربوط به زمستان 1396 است که بسیاری از آن سوء استفاده می کنند.

اقبال عباسی تاکید کرد: البته می توان از این آمار در راستای جذب منابع بیشتر ملی برای ایجاد اشتغال جدید در چهارمحال و بختیاری بهره گیری کرد.

وی افزود: اعتبارات تسهیلات روستایی و عشایری در اختیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده که می توان از این فرصت برای افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در چهارمحال و بختیاری اقدام کرد.

عباسی تصریح کرد: بانک های عامل سندهای پنج برگی و روستایی را برای تسهیلات به روستاییان نمی پذیرند که براساس نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار شد تا این اسناد پذیرفته شود.

وی یادآور شد: در صورت تحقق برنامه های توسعه ای کشور باید به سهم چهارمحال و بختیاری از یک میلیون شغل پیش بینی شده کشور توجه بیشتری صورت گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور کلنگ زنی چند پروژه عمرانی و همچنین بررسی مسائل و مشکلات اشتغال به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.