۰ نفر

وزیر صنعت: ما نگفتیم اسامی گیرندگان ارز اطلاع رسانی نشود

۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۹
کد خبر: 284125
وزیر صنعت: ما نگفتیم اسامی گیرندگان ارز اطلاع رسانی نشود

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: هیچ گاه عنوان نکرده ایم که اسامی گیرندگان ارز اطلاع رسانی نشود؛ بلکه صرفاً در خصوص عدم انتشار اسامی ثبت سفارش کنندگان و تخصیص گیرندگان که ارز نگرفته اند بجای گیرندگان واقعی ارز یعنی تامین شدگان ارزی وا ین مغالطه آشکار موضع گرفته ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمد شریعتمداری در واکنش به مطلب”سرنوشت مبهم ۸.۵ میلیارد دلار ارز تخصیص واردات” در روزنامه اقتصاد خودرو با بیان این مطلب،افزود: نباید به مردم آدرس غلط داده شود. یعنی دقیقاً اسامی گیرندگان ارز رسمی را بانک مرکزی منتشر کند تا مردم واقعاً همراهان خودشان را در مسیر مقاومت بشناسند و ببینند که اکثریتی از آنها با صداقت در خدمتشان هستند واقلیت سودجو و رانت خوار وکاسبان تحریم را از خود می رانند.

وی با اشاره به اینکه سیاست فروش ارز تک نرخی سیاست ارزی دولت بوده است،تصریح کرد: با صدای بلند به بانک و به همه عنوان شد که کالاهای مجاز بدون محدودیت ارز می گیرند.

شریعتمداری اضافه کرد: بعد از خروج ترامپ برای احتیاط ستاد اقتصادی دستور دادند که کالاهای در کمسیونی از وزرای ذیربط دسته بندی شود تا ارز نفت فقط به کالای اساسی و دارو و برخی ضروریات و ارز صادرات پتروشیمی و فلزات به واردات مواد اولیه داده شود.براین اساس لیستی تهیه شد و با موافقت معاون اول رییس جمهور اعلام شد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت ادامه داد: سپس برای حل مشکل کالاهای ساخته شده غیر کالای اساسی بجز لیست ممنوعیتهایی که اعلام شد، در بازار ثانوی بانکی با ترخ توافقی ارز سایر بخشهای صادراتی به انها تعلق گیرد.

شریعتمداری در پایان گفت: در شرایط سخت کشور حتماً باید با ایجاد شفافیت واقعی یعنی اعلام گیرندگان ارز با نرخ رسمی، انها را در مسئولیت خطیرشان یاری داد و مردم را هم در این راه به کمک گرفت تا از یکسو امکان هر روزنه ای بر فساد حتی کوچک بسته شود و از سویی با اعمال کنترلهای مردمی در کنار تعزیرات بازار را نیز به آرامش رساند.